Potrošači širom svijeta žele zelenije proizvode i usluge, ali samo ako za njih ne moraju dodatno platiti i uložiti više svog vremena i truda, pokazalo je opsežno istraživanje javnog mnijenja, koje je agencija GlobeScan provela na 27.000 ispitanika u 27 zemalja, među kojima su Francuska, Njemačka, Italija, Španija, SAD, Australija, Kina, Kanada.
Istraživanje, provedeno u partnerstvu s kompanijama Ikea, PepsiCo, Visa i Svjetskim fondom za zaštitu prirode, pokazalo je da svijest o utjecaju na planet raste. Svaki četvrti ispitanik, točnije njih 74%, reklo je da svijet treba konzumirati manje kako bi se životna sredina očuvala za buduće generacije. Ovo je porast u odnosu na 66% ispitanika koji su tako razmišljali prošle godine.
Ali, kad se situacija prebaci na praktičan teren, pokazalo se da je ljudima za promjenu potrošačkih navika potrebna dodatna motivacija, oličena prije svega u nižim cijenama. Na pitanje što kompanije mogu napraviti da im pomognu da žive zdravije i održivije, svaki drugi ispitanik je najprije istaknuo potrebu za pristupačnijim proizvodima i uslugama.
Također, neskloniji su promijeniti ponašanje i navike ako misle da će to od njih zahtijevati mnogo truda. Kao relativno jednostavne mjere za provođenje izdvojili su uštedu vode i struje u domu, smanjenje otpada od hrane ili biranje proizvoda s manje pakiranja. Ali, promjene životnog stila, među kojima su dijeljenje s drugima, kupovina rabljenih proizvoda, iznajmljivanje namještaja i nošenje višekratnih posuda u prodavaonice, kao i upotreba električnih vozila, trenutno su manje poželjni izbori za potrošače.
I ovo istraživanje je potvrdilo da su mlađe generacije spremnije napraviti značajan napor u smjeru ponašanja koje je odgovornije prema životnoj sredini. Razlika ne postoji samo kad se u obzir uzme starost ispitanika, već i regija. U Aziji su u odnosu na druge regije manje zastupljeni poslovi koji mušterijama nude održive proizvode i usluge.
Velika prepreka su nerazumno visoke premije za zelenije proizvode u supermarketima, ističe direktor GlobalScan Asia Wander Meijer dodajući da je to u suprotnosti sa europskim kompanijama uključujući Ikeu i Lidl koji su uspjeli ponuditi jeftiniju organsku i održiviju robu. Meijer se slaže da odgovorna proizvodnja može proizvesti neke dodatne troškove, ali ističe da zelene proizvode ne treba činiti skupljim nego što je to neophodno.
Održivi proizvodi generalno nisu pristupačniji, ali ne moraju biti ni nepristupačni. Ako bi supermarketi cijenili održive proizvode slično kao manje održive opcije, potražnja bi naglo porasla, jer su kupci generalno spremniji platiti malo više za održive proizvode, kaže Meijer.
Izvor: eKapija
Foto: Pixabay