Tuborg slavi prijatelje koji preuzimaju odgovornost kada je to najpotrebnije

Drugu godinu zaredom, brend Tuborg kompanije Carlsberg Srbija u saradnji s Agencijom za bezbjednost saobraćaja otvara važne razgovore o odgovornoj konzumaciji alkohola, kroz kampanju “Uncool Friend”. Kampanja na autentičan i angažovan način preispituje pojam društvene prihvaćenosti i ističe da ponekad treba imati hrabrosti da ne pratimo stav većine, već da uradimo ono što je ispravno, posebno ukoliko ti postupci osiguravaju bezbjednost svih nas.

Kampanja podsjeća da oni koji prijateljima ne dozvoljavaju da voze pod dejstvom alkohola, koji pozovu taksi ili uzmu ključeve od automobila, nisu dosadni i “nekul”, već heroji.

U Nedjelji prevencije povreda u saobraćaju, Tuborg je objavio video spot koji se mladima obraća njihovim prijemčivim jezikom. Spot slavi “nekul” prijatelje – one koji preuzimaju odgovornost i brinu o našoj bezbjednosti, onda kada je to najvažnije. U ulozi naratora pojavljuje se Mašan Lekić, čuveni novinar i voditelj, koji svojim autoritetom i pristupom dodatno osnažuje poruku o važnosti odgovorne vožnje i konzumacije alkohola.

Prema podacima Agencije za bezbjednost saobraćaja, u saobraćajnim nezgodama u Srbiji svake godine strada u prosjeku oko 100 mladih osoba, dok više od 6000 biva povrijeđeno. Tokom 2023. godine život je izgubilo 90 mladih, dok je taj broj do kraja 2024. porastao na 115. U periodu ljetnjih mjeseci, naročito tokom juna i jula, dolazi do najvećeg broja stradanja mladih u saobraćaju. Najviše nezgoda dešava se vikendom, tokom noćnih sati, posebno između 23 časa i ponoći, što je vrijeme koje se u velikoj mjeri poklapa s noćnim izlascima i žurkama.

U današnje vrijeme, kada su mladi ljudi konstantno “pod lupom” svojih vršnjaka na društvenim mrežama, veoma je važno ohrabriti ih da djeluju odgovorno i reći im da uvijek treba da postupaju ispravno, čak i kada društvo u datom trenutku to ne odobrava. Naši uncool prijatelji su naši heroji, jer svojim djelovanjem čuvaju bezbjednost svih nas, izjavila je Jovana Vještica, menadžerka za korporativne poslove kompanije Carlsberg Srbija.

Alkohol je jedan od najčešće evidentiranih uticajnih faktora nastanka saobraćajnih nezgoda sa poginulim i povrijeđenim licima, koji utiče na vrijeme reagovanja, smanjuje koncentraciju, koordinaciju i preciznost pokreta, izaziva pospanost i utiče na promjenu svijesti i pravilno donošenje odluka. Od 39 država koje su učestvovale u ESRA istraživanju stavova, Republika Srbija se posebno izdvaja u stavovima po pitanju konzumiranja alkohola i bezbjednosti u saobraćaju. Iako većina ispitanika smatra da je neprihvatljivo da vozač upravlja vozilom pod uticajem alkohola, svaki sedmi vozač ipak priznaje da je bar jednom to učinio u posljednjih mjesec dana, istakao je Veljko Ćurčić, načelnik odjeljenja za planiranje, prevenciju i edukaciju Agencije za bezbjednost saobraćaja i dodao da ovaj podatak ukazuje na značajnu razliku između teorijskih stavova o bezbjednosti i praktičnog ponašanja u saobraćaju, koje može imati ozbiljne posljedice.

Kampanja „Uncool Friend“ ima za cilj da izgradi drugačiju kulturu ponašanja među mladima – onu u kojoj se prijateljstvo, briga i odgovornost prepoznaju kao prave vrijednosti.

Biti “uncool” u društvu je ponekad upravo suprotno – najkul stvar koju možeš da uradiš, poručuju iz Tuborga.

Priredila: InStore redakcija Foto: Carlsberg Srbija