Senida Medić: Oaza je jedno od najvećih prirodnih bh. bogatstava

Od početka poslovanja, iz godine u godinu, kompanija Oaza bilježi samo rast i napreduje u svim sferama poslovanja. Nastojeći da unaprijede svaki segment; od redizajna etikete, izmjene boca, ulaganja u tehnološke procese. Predanim radom brzo su dosegli nivo da ulažu u krajnje potrošače.

“S ponosom možemo  reći  da je Oaza najbolje što Bosna i Hercegovina može dati i da je to jedno od najvećih prirodnih bogatstava. Ne krijemo sreću zbog činjenice da važimo za jedan od najprepoznatljivijih domaćih brendova. Strateškim planiranjem svake godine imamo nove artikle, posebne aktivacije, marketing kampanje što nam definitivno daje odlične rezultate. Trudimo se ići ukorak s vremenom i osluškivati potrebe tržišta, a potrošači kažu da smo u tome jedinstveni”, – kaže Senida Medić, brand manager kompanije Oaza, na početku našeg razgovora.

Kada ste preuzeli kompaniju Oaza u kakvoj je situacija bilo bh. tržište, a šta se dešava danas?

Oazu smo preuzeli 2013. godine i učešća na tržištu su tada bila neznatna. Naš osnovni cilj bio je da artikle vratimo na police trgovina. Ono što nam je bio veliki “vjetar u leđa” jeste sve ono što se dešavalo sa Oazom dok je mi još uvijek nismo preuzeli, a to su medalje koje je kompanija dobila za prirodnu mineralnu vodu Oaza na 25. po redu Međunarodnom testiranju voda u američkom Berkeley Springsu. Tad je Oaza ocijenjena najvišim ocjenama u kategoriji kiselih voda (“sparkling waters”) u konkurenciji voda iz cijelog svijeta.

Medalje su se nizale; najprije je osvojila zlatnu medalju 1998, zatim srebrenu 2000, potom bronzanu medaljom 2001, te zlatnu 2002. godine. Voda Oaza je, zahvaljujući tome, bila i na meniju Bijele kuće.

Činjenica jeste da je potencijal tržišta 2013. godine bio jako veliki. To smo prepoznali i iskoristili na najbolji mogući način. Krenuli smo sa ulistavanjem kod kupaca, te sigurnim koracima došli do učešća koja imamo sada.

Možemo sa sigurnošću reći da smo jednim dijelom zaslužni i za podizanje svijesti o kupovini domaćih voda.

Koji su benefiti ove akvizicije, kako se ona odrazila na kompletno poslovanje kompanije, misleći na promet, inovacije, proširenje asortimana i sl.?

U sastav AS Grupacije ušli smo 2013. godine i time smo postali dijelom najveće prehrambene Grupacije u BiH. Od početka našeg poslovanja, iz godine u godinu, bilježimo samo rast i napredujemo u svim sferama poslovanja.

Trudimo se da unaprijedimo svaki segment: od redizajna etikete, izmjene boca, ulaganja u tehnološke procese i vrlo brzo smo dosegli nivo da ulažemo u krajnje potrošače.

S ponosom možemo reći da je Oaza najbolje što Bosna i Hercegovina može dati i da je to jedno od najvećih prirodnih bogatstava. Ne krijemo sreću zbog činjenice da važimo za jedan od najprepoznatljivijih domaćih brendova.

Strateškim planiranjem svake godine imamo nove artikle, posebne aktivacije, marketing kampanje što nam definitivno daje odlične rezultate. Trudimo se ići ukorak s vremenom i osluškivati potrebe tržišta, a potrošači kažu da smo u tome jedinstveni.

Imate li još prostora za povećanje numeričke distribucije na bh. tržištu?

Svakako da ima. Jako je bitno da i krajnji potrošači shvate bitnost kupovine bh. proizvoda. Samim tim ćemo i povećavati broj otpremnih mjesta na koje distribuiramo naše proizvode, što direktno utječe i na novu radnu snagu. Još uvijek ima regija u kojima tek treba da dokažemo svoj puni potencijal, ali nam se sva ta vrata iz godine u godinu polako otvaraju. Ono što nam je trenutno jako važno je pozitivan feedback od naših potrošača.

Koliko je vaš biznis pogođen situacijom koja nas je zadesila u protekle dvije godine, jeste li uspjeli da prebrodite negativne efekte krize?

Uspjeli smo prebroditi negativne efekte krize. Godina Covida je jako pogodila kategoriju negaziranih i bezalkoholnih pića s obzirom na smanjene frekvencije ljudi (izleti, ekskurzije, škola, zatvaranje restorana…). 2021. godine smo uspjeli vratiti naše stare pozitivne trendove, tako da smo prilično brzo i lako izašli iz te pandemijske priče. Strateškim marketing kampanjama, te aktivacijama na policama smo, nastale zaostatke, brzo nadoknadili.

Mnogo radite i ulažete u PR i marketinške kampanje. Koliko koristite benefite društvenih mreža i nove tehnologije?

Oaza mnogo ulaže u sve nove kanale digitalne komunikacije. Koristimo apsolutno sve benefite novog doba prateći trendove koji se nameću iz dana u dan. Svjesni smo činjenice da su danas svi za računarima i telefonima, te da su trendovi takvi da se najveći dio marketing ulaganja usmjeri baš na ovaj kanal. Nismo zanemarili ni tradicionalne marketinške kanale kojima još uvijek pridaje pažnju veliki dio naših potrošača. Jedno ne isključuje drugo i tu se trudimo da napravimo balans.

Koja su vam glavna izvozna tržišta? Koji dio proizvodnje ostaje u BiH?

Naša većinska proizvodnja je usmjerena na tržište BiH, jer nam je cilj da “utvrdimo gradivo” na našem terenu, a tek onda da se širimo i na ostala tržišta i pokažemo naš potencijal dalje od granica BiH. Pored te naše strategije, imali smo upite za izvoz u druge države tako da smo danas prisutni u Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj, UAE, Kuvajtu, Americi…

Koliko kategorija vode, u kojoj ste lideri, ima prosto- ra za rast na našem tržištu?

Kategorija vode (izvorske) iz godine u godinu raste i pokazuje sve veći potencijal za rast. Ono čega moramo biti svjesni i što unazađuje, kako nas tako i ostale bh. proizvođače, jeste veliki uvoz inostranih voda u Bosnu i Hercegovinu. Krajnji potrošači moraju shvatiti važnost konzumacije domaćih proizvoda i tek tada će nam biti jasno koliko prostora imamo za rast i unapređenja na određenim kategorijama. Voda je strateški resurs Bosne i Hercegovine i tako je trebamo doživljavati – ulagati u ovu kategoriju i imati domaćinski odnos prema našim brendovima, te ih na takav način dovesti na viši nivo.

Kakvi su vaši planovi za naredni period, možemo li očekivati proširenje proizvodnih kapaciteta ili nove akvizicije u BiH i regionu?

 Planovi su definitivno bazirani na unapređenju proizvodnje, kvaliteti finalnog proizvoda, ulaganju u tehnološke procese te marketing kampanje. Jako nam je bitno da nas potrošači prepoznaju kao pravu domaću kompaniju koja ulaže u svoje kapacitete. Potrudit ćemo se da opravdamo povjerenje potrošača, nastaviti da rastemo i da se razvijamo u svim mogućim segmentima i dokazati da pored kvalitetnih domaćih brendova poput naše Oaze, nema potrebe da tražimo ništa drugo.