McKinsey: Novo desetljeće prilika za FMCG oglašivače

Nakon pandemije COVID-19, nova realnost ubrzala je digitalizaciju za pet godina. Prema istraživanju koje je provela kompanija McKinsey, moglo bi nam trebati između tri i deset godina prije nego što zaključimo da je fizički odlazak u trgovinu siguran i prikladan način kupovine namirnica.

Upravo stoga ovo desetljeće ima duboke implikacije na sektor robe široke potrošnje (FMCG i CPG). Žele li napredovati, kompanije će se morati pokrenuti iz kriznog moda funkcionisanja i fundamentalno promijeniti svoj portfolio i route-to-market strategije. McKinsey predviđa da će se proizvođači i prodavači morati prebaciti na hibridni model koji kombinuje online prodaju s proizvodima i uslugama koje isporučuju lokalne trgovine. Čak 70% potrošača namjerava nastaviti ili povećati korištenje kupovine preko interneta nakon što se ukinu restrikcije uvedene zbog pandemije. 57% potrošača reklo je da namjeravaju nastaviti naručivati robu na internetu i u lokalnim trgovinama samo podizati svoje narudžbe. 28 % potrošača zaključilo je da bi najradije u potpunosti izbjegavali shopping.

Upravo zbog toga što Research and Market u svom izvještaju predviđa da će globalno FMCG tržište do 2025. godine dostići vrijednost od 15.361,8 milijardi dolara, uz složenu godišnju stopu rasta od 5,4 % između 2018. i 2025. godine. To čini robu široke potrošnje najvećom skupinom potrošačkih proizvoda, uz produkciju, distribuciju i marketing te robe.

Uz rast u industriji, FMCG sektor je također ostvario značajan rast u potrošnji digitalnih oglasa jer su kompanije uočile mogućnosti digitalnog oglašavanja. Istraživanje koje je proveo eMarketer pokazuje da se u drugom kvartalu 2020. godine dogodio rast od 53% u potrošnji na oglašavanje FMCG sektora. U Velikoj Britaniji 2020. godine roba široke potrošnje imala je 13,5% udjela u potrošnji digitalnih oglasa, čime je zaradila drugo mjesto, odmah iza maloprodaje koja je ostvarila 20% potrošnje na oglašavanje. U SAD-u je roba široke potrošnje bila zastupljena sa 14,4% udjela u potrošnji na digitalne oglase 2020. godine, pri čemu je bila treći najveći potrošač među industrijama koje pokrivamo. Prema istraživanju eMarketera, oglašivači robe široke potrošnje u SAD-u potrošili su puno unutar mobilnog sektora, a najpopularniji su bili oglasi na društvenim mrežama i video platformama.

Predviđa se da će digitalno video oglašavanje 2021. godine biti najbrže rastući format oglasa za robu široke potrošnje, u porastu od 17,1% na 5,54 milijarde dolara samo u SAD-u. Trošak digitalnih video oglasa činit će 47,5% oglašavanja na ekranima za sektor FMCG-a u Americi te 28,6% ukupnog oglašavačkog troška.

Na Facebooku se manje kompanije mogu uspješno natjecati s najvećim FMCG brendovima. Facebookova publika od 2,8 milijardi ljudi predstavlja skoro neograničene mogućnosti za oglašivače, nudeći im šansu da privuku kupce u njihovom najprihvatljivijem stanju.

Roba široke potrošnje nalazi se među pet najboljih kategorija na većini Facebookovih tržišta u industriji. Veliki brendovi poput Unilevera, P&G-a i Nestléa već su u potpunosti iskoristili globalne mogućnosti oglašavanja na Facebooku. Deset miliona kompanija aktivno koriste oglašavanje na Facebooku, a prvih 100 oglašivača u FMCG sektoru čini tek 20% ukupnog prihoda od oglasa, navodi CNN.

Dakle, veličina vaše kompanije na Facebooku nije glavni prioritet u oglašavanju. Ova je kategorija vrlo kompetitivna, a istovremeno nudi jednake uvjete globalnim, nacionalnim i lokalnim brendovima. U prvom bi planu trebali biti poslovni ishodi, razumijevanje za važnost tima stručnjaka, dijeljenje znanja, implementacija najboljih praksi i spremnost za učenje i razvoj.

Kombinacija kreativnosti i mjerenja na Facebooku predstavlja pobjedničku formulu za FMCG brendove. Oglašivači su u ovom segmentu naučili poboljšati svoje marketinške ciljeve i definirati svoje optimalne publike kako bi riješili potencijalne poslovne probleme. Uz to, oglašivači bi trebali posebno pripaziti na sljedeće:

Oglašivači trebaju prihvatiti prelazak potrošača u svijet mobitela i usredotočiti se na pričanje priča u kratkim formama. U središnjoj je Europi 73,4% ljudi 2020. godine surfalo internetom preko svojih mobitela, a prema izvještajima Amerikanci provode skoro sve slobodno vrijeme na internetskim aplikacijama. Brendovi su uhvatili ovaj trend i započeli izravne razgovore sa svojim kupcima, s odličnim rezultatima.

Pametna misao izražena kroz ilustraciju možda je upravo ono što vam treba kako bi vaša kampanja bila zapažena u masi sadržaja. Baš je zato važno fokusirati se na kreativne aktivnosti koje će vas odvojiti od konkurencije i pametno iskoristiti kreativnost u izgradnji brenda.

Slično tome, kreativne bi agencije trebale početi koristiti “Facebook Thumbstoppers” značajku u svom radu, pomažući brendovima da inspiriraju svoje kupce, što dovodi do povećanja prodaje.

Iskorištavanjem Facebookovih naprednih alata za mjerenje, oglašivači bi trebali težiti razvijanju jednostavnih i prilagodljivih strategija mjerenja, što će im pomoći da bolje razumiju svoje kupce i da donesu najučinkovitije poslovne odluke. Za oglašivače je važno da balansiraju svoje dugoročne i kratkoročne potrebe, identificiraju mjerenje poteza i potiču rast brenda.

Stvorite i pokrenite učinkovite testove koji će vam pomoći da brzo uvidite potrebne promjene i kontinuirano im se prilagođavate u optimizaciji kampanje. Provodite eksperimente i proučite testove kako biste testirali nove pretpostavke i držali se onoga što vam donosi rezultate. Integrirana marketinška kampanja koja podupire ROI prodaje za troškove digitale može pomoći u preciznom podešavanju kampanja i postizanju maksimalnog učinka.

Na kraju, vjerujte algoritmima strojnog učenja koji su u pozadini vaših oglasa i maksimalno iskoristite automatsko pozicioniranje, licitiranje i targetiranje strategija kako biste postigli jeftinije stope konverzije.

Kako biste doprijeli do gledatelja televizije, FMCG brendovi trebali bi uklopiti aspekt višestrukih ekrana u svoje oglašavačke kampanje na Facebooku. Velika većina publike prijavljuje da koristi više ekrana, umjesto samo desktop ili mobitel. Potrebno je prikupiti posebna znanja za razumjeti kako ostvariti optimalne rezultate kampanje koristeći kombinaciju oglašavanja na televiziji i na Facebooku.

Iako ne postoji sigurni način postizanja uspjeha, različiti su brendovi imali uspješnu 2020. godinu. Niže se nalaze neke od strategija korištene u najuspješnijim oglašavanjima na Facebooku.

S prelaskom u novu fazu naše stvarnosti nakon pandemije COVID-19, FMCG/CPG sektor će nesumnjivo nastaviti svoj napredak, mogućnost skretanja s kursa ostat će ključni aspekt poslovanja, a digitalna će trgovina biti neizostavan sastojak uspjeha.  Facebook će ostati glavna platform ana kojoj većina brendova dopire do svojih kupaca. Ovo će razdoblje omogućiti manjim brendovima da se natječu s velikim platformama.

Ljudi vole razgovarati o FMCG/CPG proizvodima na Twitteru. Ima li boljeg načina oglašavanja vašeg proizvoda od platforme na kojoj se otvoreno raspravlja na vrlo zanimljiv način? Statistike pokazuju da je 192 miliona ljudi bilo aktivno na Twitteru u četvrtom kvartalu 2020. godine te rast Twitterove publike od 27% iz godine u godinu. Twitter je postao dom slobodne diskusije, recenzije proizvoda i preporuka, a korisnici se obično aktivno povezuju jedni s drugima. Zbog toga je Twitter odlična platforma za launch novih proizvoda FMCG/CPG brendova. Uključite se u razgovor, pružite korisne savjete i najavite posebne ponude.

Marketing Dive je izvijestio da su Kraft Heinz, Nestlé i Coca-Cola bili među top 5 oglašivača na Twitteru 2019. godine. Koncentracija FMCG/CPG brendova među najboljim oglašivačima na Twitteru pokazuje koju vrijednost Twitter ima za brendove u ovoj industriji.

Većina FMCG/CPG brendova koristi Twitter u oglašivačke svrhe i za organske kampanje, međutim Twitter se pokazao vrlo uspješnim kod lansiranja novih proizvoda. Twitter je vrhunska platforma za dosezanje vaše publike, Koliko god ona bila nišna, zbog svoje vrlo angažirane publike s velikim rasponom interesa. Prosječni rezultati launch kampanji na Twitteru uključuju 82% veću pamtljivost, 18% povećanu svijest o brendu, 21% višu svijest o kampanju i 15% veće povezivanje poruka.

Heinz je jedan od najjačih igrača u FMCG/CPG industriji. Nakon njihove odluke da predstave majonezu kao novi proizvod, otkrili su aktivnu diskusiju koja se već odvijala na Twitteru oko Mayochupa, proizvoda koji je Heinz već lansirao na srednjoistočno tržište. Heinzov brend tim je iskoristio ovu debatu i okrenuo razgovor prema Heinzovoj majonezi, koristeći Mayochup kao most. Umjesto jednostavnog tvita kao odgovora na postojeći razgovor, brend je kreirao anketu na Twitteru i pitao korisnike žele li ovaj proizvod na američkom tržištu. Anketa je tražila da više od pola miliona ljudi odgovori potvrdno kako bi se proizvod lansirao na domaćem tržištu. Ovakav inovativan pristup rezultirao je porastom svijesti brenda za 28%.