Analiza: Veliki zaostatak Evrope u e-trgovini

Procjene su da u svijetu posluje oko 20.000 online trgovaca a Kina je neprikosnoveni tržišni lider tog oblika trgovanja.

Kineski tehnološki div Alibaba dominira svijetom internetskih tržišta s dvije svoje vodeće platforme: Taobao je generirao najveći prihod od svih internetskih tržišta u 2019. godini, prema podacima analitičke firme ecommerceDB. Tržišna kretanja iz 2020. godine još se obrađuju.

Nakon godišnjeg rasta od 4%, Taobao je generirao prihod od 490,3 milijarde američkih dolara.

Alibabino B2C tržište Tmall slijedi na drugom mjestu, s prihodom za 2019. godinu od 463,5 milijardi USD.

Amazon je na trećem mjestu, njegov je prihod u 2019. godini iznosio 397,2 milijarde američkih dolara.

S međugodišnjim rastom od 24%, Amazon je najbrže rastao od svih pet najboljih internetskih online trgovina u predpandemijsko vrijeme.

Kineski JD.com četvrti je na ljestvici, s prihodom za 2019. godinu od 301,9 milijardi američkih dolara.

Modna marka Zalando nije samo njemačka modna internetska trgovina broj jedan po neto prodaji, nego i najveća po prihodu u Europi.

Zalando je 2019. godine imao rast prihoda od 17% na godišnjoj razini i generiralo je bruto prihod od 9,2 milijarde američkih dolara.

Na drugom mjestu je poljski Allegro. Djeluje od kasnih 1990-ih i sada je vrlo popularan u velikim dijelovima istočne Europe. Nakon godišnjeg rasta od 16%, Allegro je za 2019. godinu ostvario prihod od 5,9 milijardi američkih dolara.

Jedno od vodećih francuskih web trgovina je na trećem mjestu u Europi Cdiscount. Njen je prihod stagnirao između 2018. i 2019. godine dostigavši 4 milijarde u 2019. godini.

Na četvrtom mjestu je turska internetska trgovina Trendyol koja je 2019. godine imala rast od čak 142% ostvarivši prihod od 4,1 milijardu američkih dolara.

Peta najveća europska internetska trgovina u 2019. godini je njemački Otto, s prihodom od 4,1 milijardu američkih dolara.