Gebrüder Weiss testira svoj prvi kamion sa pogonskim gorivom na vodonik

Na primopredaji kamiona sa pogonskim gorivom na vodonik u Rotenburgu, Švajcarska (sa lijeve strane): Marc Freymüller, izvršni direktor Hyundai Hydrogen Mobility AG, Peter Waldenberger, Rukovodilac sektora korporativne administracije i Oskar Kramer, direktor filijale Švajcarske (obojica Gebrüder Weiss)

Ušteda do 80 tona CO2 godišnje / Wolfram Senger-Weiss: “Prednjačimo kada su u pitanju rješenja za održivi razvoj”…

Gebrüder Weiss je saopćio da ima novitet u svom voznom parku od 25. januara, kamion na pogonsko gorivo na vodonik. Umesto da se koristi dizel, Hyundai XCIENT Fuel Cell model isporučen je u filijalu Altenrhajn u Švajcarskoj, i radi na takozvani “zeleni vodonik”, što znači da ovaj kamion može da uštedi do 80 tona CO2 godišnje.

Korona virus je pomjerio fokus sa izazova klimatskih promjena, ali i pored toga sektor logistike sa proizvođačima pokušava da nađe alternativne načine za pogon vozila. Sa dolaskom kamiona sa pogonskim gorivom na vodonik Gebrüder Weiss je još jednom pokazao da zauzima vodeću poziciju kada su u pitanju rješenja za održivi razvoj. Naš cilj je da steknemo iskustva koristeći ovu tehnologiju kako bi nam pomoglo da se pripremimo za situaciju gde možemo da vidimo širu primenu, kaže Wolfram Senger-Weiss, predsednik upravnog odbora kompanije Gebrüder Weiss.

Hyundai XCIENT Fuel Cell je kamion od 36 tona dizajniran da preveze otprilike 25 tona robe sa dometom od 600 kilometara. Kamion pokreće električni motor od 350 kilovati, koji se napaja električnom energijom proizvedenom vodom koja hemijski reaguje sa kiseonikom. Umjesto izduvnih gasova, sve što izlazi je vodena para. Mreža stanica za punjenje vodonikom u Švajcarskoj se još uvek gradi, ali je dovoljno sveobuhvatna da se pokrije cijela istočna Švajcarska. U Gebrüder Weissu kamioni sa pogonskim gorivom na vodonik će se prvenstveno koristiti za klijente u sektoru obnovljive energije.

Prema proizvođaču, 2.000 kamiona sa pogonskim gorivom na vodonik će biti proizvedeno i isporučeno do kraja 2021.

Ponosni smo, što smo među prvima na svijetu dobili ovo vozilo. Vidimo H2 kamione kao održivu alternativu ostalim pogonskim tehnologijama koje danas postoje, i sa odgovarajućom infrastrukturom, planiramo da ih koristimo u Austriji i južnoj Njemačkoj u budućnosti, kaže Senger-Weiss.

Kako je saopćeno, za Gebrüder Weiss, korištenje kamiona sa pogonskim gorivom na vodonik predstavlja još jedan korak u testiranju ekološki prihvatljive pogonske tehnologije u svakodnevnoj logistici. Logistička kompanije koristi već nekoliko kamiona na gas u Austriji, Njemačkoj i Srbiji, kao i kamion sa potpuno električnim pogonom u širem području Beča i Graca. Gebrüder Weiss je takođe član „H2 Mobility Switzerland Association“, koji je dizajnirao i implementirao prvi svjetski ekosistem za praktičnu upotrebu vodonika za pogon vozila.

Izvor: InStore
Foto: Gebrüder Weiss / Stefan Peter