Lidl nije potvrdio tačan datum ulaska na bh. tržište

Za InStore magazine osvrt pripremio expert za poslovanje grupe Schwarz  Sebastian Rennack.

“Uspjesi u Hrvatskoj i Srbiji omogućavaju Lidlu da učini sljedeći korak na Balkanu – u Bosni i Hercegovinu. Prema informacijama LZ, prva trgovina u BiH trebala bi biti otvorena već 2022. godine.

Svi koji traže Lidl u bosanskoj prijestolnici Sarajevu, do sada su mogli samo da pronađu outlet  radnju  koja čak ima logotip Lidla, međutim prema Facebook stranici te prodavnice, tamo se prodaju neprehrambeni proizvodi različitih robnih marki kompanije Lidl. Inače, trgovina u centru grada nema nikakve veze s kompanijom Lidl. Ali u Sarajevu bi uskoro trebala biti i prava trgovina Lidla: Bosna i Hercegovina  je jedna od zemalja koju je Schwarz uvrstio na spisak za proširenja. Istovremeno sa ulaskom na tržište Srbije, prije pet godina ponavljale su se glasine, koje su potom demantovane. Sada se planovi očigledno provode. Međutim, Lidl nije želio potvrditi tačan datum ulaska na bh. tržište.

Iako je projekat proširenje na kompletan Balkan nije imao za cilj veliki finansijski efekat desilo se suprotno, Hrvatska i Srbija su za kratko vrijeme postale među najjačim tržištima Schwarz Grupe. Sa sedmičnom prodajom u protuvrijednosti od 240.000 do 250.000 eura (neto), podružnice Lidla u Srbiji trenutno je rezultat koji podiže granice, i uspjesi se mjere prema njima, rekao je poznavalac diskontera za LZ. Poređenja radi:  3 200 filijala u Njemačkoj ima prosječni sedmični promet od gotovo 140 000 eura, ako godišnji promet od 22,7 milijardi eura (neto, bez online prodaje) podijelite s brojem trgovina. Srpska nacionalna kompanija, koja je počela sa radom 2018. godine, čak je i na internom Lidlovom rangu prestigla prethodnog šampiona prodaje Litvaniju. Tamo je posao započeo 2016. sa sedmičnom prodajom do 230.000 eura, ali je od tada pao na nešto manje od 200.000 eura, izvještavaju stručnjaci kompanije.

Lidl Srbija nije samo izuzetno dobar u pogledu prodaje, marža dobiti prije oporezivanja je također impresivna u 2019./2020., prema internoj komercijalnoj regulativi, ova vrijednost je bila planirana kao minus od 5,3 posto za drugu godinu poslovanja.

Velike i moderne trgovine u Srbiji nisu  naišle na odobravanje kada su započele posao u Neckarsulmu. Objekti koji izgledaju kao „staklene palače“ očito su dobro primljene od strane kupaca. Prema podacima kompanije, asortiman uključuje oko 1.800 proizvoda, uz vlastite marke Lidl, postoji i dobrih 400 proizvoda od oko 60 domaćih dobavljača.

U Hrvatskoj je Lidl u korona godini posluje s padom prodaje od 6 posto, tome je doprinijela slaba turističko sezona u zemlji. Prema informacijama LZ-a, nekoliko je hrvatskih podružnica Lidla među najprodavanijim lokacijama u svijetu Lidla u ljetnim mjesecima.

Ipak, kompanija sa sjedištem u Neckarsulmu također je u Hrvatskoj  posljednjih mjeseci stekla vodeći tržišni udio: prema trgovinskim stručnjacima, navodno je konkurent Konzum imao minus od 12 posto, a manji dobavljači još više. Sestrinska kompanija grupe Schwarz Kaufland je prošla bolje, jer je imala minus 8 posto. Hrvatski model  nije loš obrazac ni za Bosnu i Hercegovinu, jer između ove dvije zemlje postoje jako bliske veze.

U intervjuu za LZ, jedan bh. insajder maloprodaje hrane pretpostavlja da će Neckarsulma u početku otvarati objekte u mjestima s više od 30.000 stanovnika. “U ovom slučaju, Lidl ima potencijal za 30 gradova.” Centri s većom kupovnom moći, poput glavnog grada Sarajeva ili Mostara, imaju  potencijal za više lokacija.”

NASTAVLJA SE ….

Sebastian Rennack, expert za poslovanje grupe Schwarz