Srbija: Pandemija pomogla u spoznaji svih prednosti online trgovine

Pandemija koronavirusa primorala je mnoge kompanije da poslovanje prilagode novim okolnostima, a mnogi od njih spas za poslovanje pronašli su u internet trgovini.

Prema podacima Agencije za privredne registre (APR) u Srbiji je u prva dva mjeseca ove godine osnovano je 20 firmi i 56 poduzetnika koji su registrovali obavljanje trgovine na malo putem pošte ili interneta, višestruko više nego tokom čitave 2018. godine, kada je svega 10 firmi i 16 poduzetnika registrovano za te djelatnosti.

”Svaka promjena, koliko god loša bila donosi i nešto dobro. U slučaju digitalnog poslovanja, desilo se da nas je pandemija ubrzala nekoliko godina i odjednom otvorila nove mogućnosti. Ljudi su zbog “nove normalnosti” bili primorani na kupovinu preko interneta i tako spoznali sve prednosti koje ona sa sobom nosi. Strah i nepovjerenje morali su da stave u drugi plan jer nisu imali dodatnih opcija i tako kada su jednom imali pozitivno iskustvo, samo su nastavili da koriste internet trgovinu”, kaže za eKapiju Zorana Milidrag, predsjednica eCommerce Asocijacije Srbije.

Trgovci su, sa druge strane, shvatili da moraju da promjene svoje procese i ubrzanim putem prođu kroz digitalnu transformaciju. To je za njih, kaže Milidrag bilo “biti ili ne biti”: Imali su izbor između toga da ugroze svoje poslovanje ili da osposobe nove kanale.

Ističe da je otvaranje internet prodavnice samo karika u lancu za uspješan e-commerce.

Upravo se, kao jedan od segmenata, time bavi eCommerce Asocijacija Srbije-edukacijom i unaprijeđenjem cjelokupnog digitalnog ekosistema, kaže ona.

Zbog čestih promjena radnog vremena za privredu i neizvjesnosti koje one donose poslovanju, elektronska trgovina nije samo budućnost, već i sadašnjost.

”Pokazalo se da je kupac ostao i nakon totalnog zatvaranja, što pokazuje da je e-trgovina naša sadašnjost. Ono što možemo da vidimo je da i dalje ne znamo šta će se dešavati u budućnosti sa brick&mortarom. Iz dana u dan smo otvoreni/zatvoreni i veoma je bitno da nikada ne budemo zatvoreni za kupca. Ovo vam omogućava upravo e-commerce. Kupcu ostajete dostupni 24/7 kako u komunikaciji, tako i u prodaji. Budućnost je u pravilnom korišćenju digitalnih alata i drugačijem pristupu poslovnim odlukama”, zaključuje Milidrag.