Prevoznici godišnje pređu 17 milijardi kilometara vraćajući robu kupljenu preko interneta

Kilometraža koju kamioni prevezu zbog vraćene robe kupljene preko interneta ista je kao da 73 puta putujete od Zemlje do Marsa

Elektronska trgovina, ili e-commerce, postaje sve popularniji vid nabavke proizvoda među potrošačima. Kako u svijetu, tako i kod nas.

Prema podacima Njemačkog udruženja za elektronsku trgovinu i trgovinu na daljinu (BEVH), potrošači su samo u toj zemlji od aprila do juna 2020. godine ukupno potrošili 20,2 milijarde eura na kupovinu putem interneta. To je gotovo tri milijarde eura više nego u istom periodu prošle godine.

U isto vreme, iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije stiže informacija da je u prethodne tri godine vrijednost realizovanih transakcija u e-komercu u Srbiji porasla čak za 300 posto, dok je tokom uvođenja vanrednog stanja usled pandemije većina trgovaca zabilježila rast e-trgovine od 50 do čak 300 posto, a nakon ukidanja vanrednog stanja zadržala porast od oko 100 posto u odnosu na isti period prethodne godine.

Međutim, ogroman porast broja porudžbina ima i svoju negativnu stranu. Samo za isporuku robe prevoznici godišnje pređu oko 60 milijardi kilometara u Evropi i SAD, i blizu 17 milijardi kilometara vraćajući tu istu robu. Ovaj posljednji broj jednak je broju od čak 73 putovanja između planete Zemlje i Marsa.

Poražavajuća je i informacija da se svaki četvrti kamion u prosjeku koristi za povrat robe, pri čemu se emituje oko 1,5 milijardi kilograma ugljen dioksida. Samim tim, jasno je zašto Evropska unija proizvođače kamiona obavezuje u naporima da učestvuju u smanjenju emitovanja ovog štetnog gasa. Do 2025. godine svi proizvođači će morati da smanje emisiju za 15 procenata u poređenju sa prosječnim vrijednostima u 2019. godini. Ova cifra do 2030. mora biti smanjena za čak 30 procenata.

Značajnu ulogu u postizanju ovih ambicioznih ciljeva mogu imati gume, poručuju iz kompanije Continental. Ključni faktor je otpor koji se stvara pri kotrljanju točkova, a koji ima glavni utjecaj na potrošnju goriva. Potrošnja se direktno odnosi na emitovanje ugljen dioksida. Dakle, odabir pravih guma ima jednake koristi za životnu sredinu, kao i za vozače.

Međutim, nisu samo vozači ti koji u velikoj mjeri mogu da doprinesu smanjenju emitovanja ugljen dioksida i zaštiti životne sredine. U borbi protiv klimatskih promjena velika pomoć može doći od svakog ko kupuje proizvod na internetu. Sve što je potrebno je da potrošači izvrše pažljiv odabir prilikom online kupovine i na taj način mogu da izbjegnu povrat velikog dijela onoga što stiže na kućne adrese.

izvor: InStore

foto: pixabay