Studija je potvrdila da se uspostavio globalni ternd porasta potrošača koji biraju snacking umesto obroka u cilju zadovoljenja svojih potreba
Snacking zadovoljava potrebe modernog stila života, povezanost sa zajednicom, pružajući mogućnost hranjljivog, funkcionalnog i emocionalnog blagostanja
Mondelez International je pre godinu dana predstavio svoju novu dugoročnu strategiju i uveo novu svrhu motivišući ljude da konzumiraju grickalice na pravi način
Mondelēz International je objavio svoj prvi izveštaj o Snacking ™-u, nastao kao rezultat studije napravljene širom sveta koja je pokazala razvoj novih trendova kod potrošača, ispitujući ulogu snackinga u ispunjavanju potreba potrošača, kao rezultat sve ubrzanijeg modernog stila života, porastom želje za povezivanjem u zajednici i iznad svega holistički osećaj blagostanja. Studija otkriva porast globalnog grickanja, praveći regionalne paralele koje pokazuju kako grickalice postaju vodeće budućnosti hrane pružajući spektar potreba koji postoji u našem svakodnevnom životu.
Izveštaj je razvijen u partnerstvu sa stručnjakom za ispitivanje potrošača, Harris Poll, dopunivši globalno znanje o grickalicama Mondelēz International-a novim istraživanjima koja su sprovedena među hiljadama potrošača u dvanaest zemalja. Studija je pokazala da 6 od 10 odraslih osoba širom sveta kaže da više vole da jedu više malih obroka tokom dana, za razliku od nekoliko većih (59%), dok se mlađi potrošači naročito oslanjaju na grickalice, akod milenijalisa se taj broj povećava na 7 od 10 ( 70%).
Glavni zaključci izveštaja o stanju snekinga za 2019. godinu uključuju:
Naš odnos prema hrani se fundamentalno menja
- Za potrošače širom sveta, najvažnija uloga hrane je kako ona utiče na njihovo zdravlje i dobrobit; ljudi sve više uzimaju u obzir kako manji obroci utiču na njihovo emotivno blagostanje, kao i na fizičko zdravlje.
- Među glavnim faktorima koji utiču na izbor manjih obroka, kod 8 od 10 ljudi su praktičnost (87%) i kvalitet (85%)
- 80% potrošača traži zdrave, uravnotežene zalogaje.
- 71% odraslih kaže da konzumiranje grickalica pomaže u kontroli gladi i pruža mogućnost kontrole kalorija unetih tokom dana.
- Trenuci malih zadovoljstava i dalje imaju važno mesto u svakodnevnoj rutini.
- 80% odraslih ljudi širom sveta priznaje potrebu za ravnotežom, uvažavajući mogućnost i zdravih zalogaja kojima uživaju, zavisno od trenutka potrebe.
- 77% potrošača se slaže da postoji vreme i mesto za zdravu ishranu, kao i vreme i mesto za uživanje.
- The majority of people say snacks are just as important to their mental (71%) and emotional (70%) wellbeing as their physical wellbeing.
- Većina ljudi kaže da su grickalice jednako važne za njihovo mentalno (71%) i emocionalno (70%) blagostanje, baš koliko i za fizičku dobrobit.
Snacking je mnogo više od onoga što jedemo
- Snacking je ključni način da se ljudi širom sveta povežu sa svojom kulturom i podele svoj osećaj identiteta i pripadnosti zajednici i porodici.
- 71% konzumenata tvrdi da ih snacking podseća na dom.
- 7 od 10 odraslih osoba se trude da sa drugima podele omiljene grickalice koje ih podsećaju na detinjstvo (70%).
- Više od 8 od 10 roditelja širom sveta koristi užinu kao trenutak povezivanja sa svojom decom (82%).
- 76% roditelja koristi grickalice kao način da deci uvede užinu kao deo rituala i kulture.
- Više od 3 do 4 roditelja (78%) kaže da grickalice koje biraju za svoju decu odražavaju kakvi su oni roditelji.
„Kako tržište grickalica i dalje globalno raste, naša je namera da ohrabrimo ljude da konzumiraju užinu na pravi način, neprestano ih edukujući o različitim načinima na koji potrošači širom sveta koriste grickalice i na taj način razvijamo njihov odnos prema hrani“, rekao je Dirk Van de Put, CEO Mondelēz International-a. „Prepoznali smo da prosečna odrasla osoba globalno jede više manjih zalogaja nego obroka tokom dana, što je u velikoj meri povezano sa modernim stilom životoma, uključujući sve veću potrebu za komforom, potrebom za deljenjem nostalgičnih i kulturoloških iskustava, pojačanom potrebom za blagostanjem i potrebom za izborom obroka od zdravih do prihvatljivih. “
Mondelēz International je pokrenuo svoj Izveštaja o stanju Snacking ™ -a godinu dana nakon što je objavio svoju novu poslovnu strategiju i svrhu. Tokom prošle godine, kompanija je postigla snažan napredak u svojoj misiji da potrošačima ponudi pravu užinu, u pravom trenutku, napravljenu na pravi način. To uključuje razvoj sve dubljeg znanja o zahtevima koji motivišu ljude da posegnu za grickalicama, dok nastavljaju da ispunjavaju holističko razumevanje blagostanja, istovremeno vodeći računa da svi osnovni sastojci potiču iz održivog lanca snabdevanja, istovremeno razvijajući portfolio svojih proizvoda čime je proširen širi spektar mogućnosti , inspirišući na zdarve navike u konzumiranju.
„Prihvatamo činjenicu da su navike grickanja širom sveta toliko raznolike, baš kao i potrošači koji u njima uživaju“, nastavio je Van de Put. „Ljudi ne bi trebali da biraju između užine i jela, brinući o uticaju koji njihov izbor ima na svet i zajednicu. Zbog toga se zalažemo za osnaživanje ljudi u pravilnoj konzumaciji proizvoda.”
O metodologiji istraživanja
Ovo istraživanje sprovedeno online od strane The Harris Poll u ime Mondelēz International-a od 16. do 27. septembra 2019., među 6.068 globalnih odraslih osoba starijih od 18 godina. Istraživanje je obuhvatilo 12 tržišta, uključujući: Sjedinjene Države (n = 504), Kanadu (n = 506), Meksiko (n = 505), Brazil (n = 515), Francusku (n = 501), Nemačku (n = 503) ), Ujedinjeno Kraljevstvo (n = 501), Rusiju (n = 515), Kinu (n = 503), Indiju (n = 508), Indoneziju (n = 504) i Australiju (n = 504). Ostale analizirane ključne grupe uključuju: Centennialsi u dobi 18-22 (n=602), Millennials u dobi 23-38 (n=2404), Gen Xers u dobi 39-54 (n=1702), Boomers u dobi 55-73 (n=1236), kao i Silent Generation u dobi 75+ (n=124). Podaci su ponderirani tamo gdje je to potrebno da bi se uskladili sa njihovim stvarnim udjelima u populaciji. Globalna post-težina primenjena je da bi se osigurala jednaka težina svake zemlje u ukupnom ukupnom poretku.