LinkedIn u FMCG industriji

U posljednje vrijeme puno razgovaramo o LinkedInu. Ipak, mnogi ga smatraju rigidnom platformom koja najbolje funkcionira za B2B. S izbijanjem Covid-19 i promjenama u načinu na koji ljudi koriste internet, svakim danom je sve više H2H (od čovjeka do čovjeka).

Često me ljudi pitaju je li LinkedIn prava platforma za FMCG industriju. Bez obzira u kojoj industriji, moj odgovor je DA, ali ako je upotrijebljen na pravi način.

Brend / kompanija mora izgraditi snažno internetsko prisustvo. Ali da bi povećali vidljivost, povećali raspoloženje i svijest o robnoj marki i povećali KLT faktor (Know, Like, Trust Factor.), kompaniji je potrebna podrška zaposlenika. Ne radeći to glavna je greška koju kompanije čine – ulažu u izgradnju snažnog internetskog prisustva, dodjeljuju osobu da radi na njihovoj poslovnoj stranici na LinkedIn-u, ali zanemaruju potencijal povećanja zaposlenika.

Jeste li znali da samo 3% zaposlenih dijeli sadržaj kompanije, a oni su odgovorni za 30% angažmana koje kompanija bilježi na LinkedInu?

Tri koraka za osiguranje uspjeha poslovne stranice FMCG kompanije na LinkedInu:

  • Izgradite snažnu stranicu kompanije
  • Provjerite da li su profili vašeg zaposlenika ažurirani, optimizirani i odražavaju kulturu i brend vaše kompanije
  • ‘Advocacy’ zaposlenika

Izgradnja snažne stranice kompanije

Stranica kompanije mora vizuelno odražavati vašu robnu marku. Ne samo logotipom na vašoj stranici,  već i fotografijom naslovnice i sadržajem. Obavezno ispravno odredite dimenzije slike. Ako ste kompanija s jakim brendovima koje generiraju puno uvjerljivih sadržaja, razmislite o izradi stranice s izlogom za određenog brenda.

Kada pišete opis svoje firme, ispričajte svoju priču. Nemojte samo kopirati odjeljak About sa svoje web stranice. U ovom dijelu razmislite o svojoj publici: kome služite, koja su njihova pitanja i kako im možete pomoći? I ne zaboravite da u ovaj odjeljak stavite svoje kontakt podatke.

Kad neko posjeti stranicu vaše kompanije, vidi sve zaposlene koji su povezani s vašom kompanijom. Budite sigurni da njihovi profili izgledaju dobro i da su povezani sa vašom kompanijom te odražavaju kulturu kompanije.

Obavezno ne dijelite samo postove kojima tražite nove zaposlenike. Stranica vaše kompanije treba biti prepuna uvjerljivog, korisnog sadržaja i resurs na kojem vaši zaposlenici žele da pronađu sadržaj da ga podijele.

Proširenje vaše poslovne stranice nastavlja se sa sljedećim koracima.

Optimizirani LinkedIn profili za zaposlene

Kad je osoba povezana s vašom kompanijom na LinkedInu, želite da ona pokaže profesionalnost. Trebali biste osigurati da vaši zaposlenici imaju ažurirane profile, koristeći prave ključne riječi u odjeljcima About i Experiences. Željeli biste otići korak dalje i pripremiti predloške koji odražavaju vašu kompaniju za njihove pozadinske slike. Obavezno pripazite da se vaši zaposlenici pridruže stranici vaše kompanije. Detaljno ću istražiti kako optimizirati svoj profil u drugom članku. Vjerovatno do sada znate da su vaši zaposlenici vaše najveće bogatstvo – to se također odnosi i na LinkedIn.

‘Advocacy’ zaposlenika

Jedan od najboljih načina je kreiranje programa zastupanja i strategija. Ono što ovdje treba naglasiti je činjenica da su vaši zaposlenici vlasnici svojih profila. Stoga se morate pobrinuti da znaju da će im biti korisno da podijele sadržaj; izgradit će njihovu profesionalnu reputaciju i utjecat će na posao. Preporučujem da kompanije imaju politiku društvenih medija gdje objašnjavaju zaposlenicima šta se može učiniti na društvenim medijima, a posebno što ne.

Jednom kada se pobrinete za lične profile koji odražavaju glas vaše kompanije i brendiranje, trebali biste osigurati da zaposleni imaju pristup i informisani su o ažuriranjima kompanije na svim kanalima. Trebali biste postaviti i depozitorij s medijima (PDF, Word dokumenti, slike, videozapisi, manji dokumenti) koji oni mogu koristiti bilo u optimizaciji profila ili kao sadržaj.

Jedan od načina da osigurate da vaši zaposlenici dijele vaš sadržaj jest da ih povremeno informišete šta ste objavili, gdje je objavljeno i što želite da podijele, možda postavite kampanju e-pošte za to. Ako to ne radite, pokušajte jednom i pogledajte Analytics.

Jedan korak kojeg mnoge kompanije zaborave su e-poruke; razmislite koliko e-mailova zaposlenici dnevno šalju. Obavezno povežite stranicu kompanije LinkedIn sa potpisom svakog zaposlenog.

A sada pogledajmo kako neke bosankohercegovačke kompanije rade na LinkedInu.

Sarajevski kiseljak https://www.linkedin.com/company/sarajevski-kiseljak/

Kompanija je profil postavila na pravi način. Imaju nešto više od 300 pratilaca, a iz broja zaposlenih povezanih na stranici firme vidi se da su dobra kompanija.

Objavljuju provremeno. Dijeljeni sadržaj je dobar, ono što nedostaje je konzistentnost (u prosjeku, oni objavljuju jednom mjesečno). Sigurna sam da bi bilo više angažmana, prepoznatljivosti marke i povjerenja ako bi mogli zaposlenike uključiti u dijeljenje sadržaja. Dobro  bi bilo da uključe zaposlenike u svoje postove – intervjuima, priznanjima.

Violeta https://www.linkedin.com/company/violeta-d.o.o./

Moja omiljena boja je ljubičasta, tako da sam pomalo parcijalna – volim njihovo brendiranje. Sviđa mi se način na koji koriste brending u boji na gotovo svakoj slici. Objavljeno je nekoliko izvornih videozapisa koji stvaraju dobar angažman. Mogli bi biti i bolji ako bi dodali titlove u video zapise jer mnogi ljudi konzumiraju internet bez zvuka – na taj način će pobuditi interes kod više gledatelja.

Mogli bi dodati više intervjua sa zaposlenima, prepoznati zaposlenike i uvesti plan promocije zaposlenika. To bi im dodalo doseg, prepoznavanje, povjerenje i kupovinu.

BH Telecom https://www.linkedin.com/company/bh-telecom-d-d–sarajevo/

Znam da nije u FMCG kategoriji, ali nasumično sam na LinkedInu tražila bosanske kompanije.

Još jedan primjer dobrog brendiranja u distinktivnoj boji – mnogi od njihovih postova sadrže prepoznatljivu narandžastu boju. Dosljedni su objavljivanju, jednom do dva puta sedmično. U svojim postovima kombiniraju različite bogate medije, ali njihov angažman pokazuje da zaposleni nisu uključeni u dijeljenje i stvaranju engagementa. Kao i kod dvije prethodne kompanije – dodavanju ljudskog dodira sa više postova koji uključuju zaposlenike, i uvođenju plana promocije zaposlenika.

Ako imate bilo kakvih pitanja, slobodno me kontaktirajte.

https://www.linkedin.com/in/barbaraimensek/

Barbara Imenšek

Imam 20 godina iskustva u različitim marketinškim, prodajnim i istraživačkim pozicijama (Brand manager u FMCG industriji, Rukovodilac istraživanja, Menadžer za razvoj novih poslova, Accpint direktor u reklamnim agencijama SM JWT i Kompas dizajn). Gdje god sam radila, bila sam odgovorna za širu regiju (zemlje bivše Jugoslavije i istočnu Evropu). U jednom sam trenutku odlučila da želim više slobode pa sam počela freelancingom. U posljednjih 18 mjeseci shvatila sam da se moram fokusirati na nešto na čemu mogu upotrijebiti svo svoje znanje. Pokazalo se da je LinkedIn prava platforma za to. Volim osobni pristup pri radu s ljudima, s pojedincima kojim pomažem u izgradnji top ličnih profila i strategija za privlačenje klijenata ili kompanija prilikom razvoja strategije i programa ‘Employee Advocacy’. Sva znanja i obuke iz proteklih godina pomažu mi da ljudima sa kojima radim dovedem do postiganja njihovih ciljeva.