Ipsos: Mediji u kontekstu – Kako se mijenja uloga medija tokom izolacije zbog COVID-a 19

Ipsos prati rastuću ulogu medija u mjesecima koji dolaze sa ciljem prikupljanja informacija koje će unaprijediti medijsku strategiju.

Kroz video forume i visokokvalitetna istraživanja koja vrlo brzo donose rezultate, približavamo publici medijske kuće, kreatore programa i pružaoce usluga, kako bi razumjeli i prepoznali ritam kojim se dešavaju nove i odigravaju već postojeće potrebe tokom ove globalne krize.

Na taj način možemo da pokažemo vrijednost medija za građane, da prepoznamo mogućnosti za ispunjenje novonastalih potreba i obezbijedimo saznanja na osnovu kojih će biti ponuđeni najbolji koncepti kroz najbolji marketing.

24. mart 2020: dan kada je Disney + lansiran u Velikoj Britaniji. Bio je to dan koji su mnogi, s nestrpljenjem iščekivali već́ neko vrijeme, želeći da saznaju da li je najnoviji “game changer” ispunio očekivanja i u kojoj mjeri će to uzdrmati već́ izmijenjen način gledanja TV-a. Ipak, vratite se unazad, u januar mjesec, kada je Disney objavio da će datum lansiranja u Velikoj Britaniji biti pomjeren unaprijed, kada niko nije mogao da predvidi razmjere promjena sa kojima ćemo se zapravo suočiti.

U neviđenom obrtu događaja, u Velikoj Britaniji je 24. mart osvanuo kao prvi dan potpune izolacije. Škole su već́ bile zatvorene, kafići su zatvoreni, a Britanci su najozbiljnije zamoljeni da ostanu kod kuće. Tako su zabava, obrazovanje i blagostanje postali ograničeni na njihove domove.

Poslije samo nekoliko sedmica, već́ svuda su se mogli videti dokazi o brzoj promjeni ponašanja kada su u pitanju mediji. Evo nekoliko primjera iz jednog britanskog domaćinstva:

· Prošle sedmice je moj suprug, koji je gledao utakmice na više od 1000 fudbalskih terena, pauzirao našu pretplatu na Sky Sports. Nesumnjivo je da će pretplatu ponovo plaćati, ali ovo je obrt događaja koji bi bio nezamisliv prije samo nekoliko sedmica.

· Zahvaljujući Guglu, našu dnevnu sobu su posjetili lav, tigar i grizli!

· Skoro svakog jutra, moj petogodišnji sin i ja, i još 700000 ljudi, vježbamo sa Džoom Viksom. Nikada u životu nisam bila ni na kakvom treningu, ali nekako sam osjećala potrebu da budem dio pokreta i da se putem mogućnosti YouTuba i TVa povežem sa nečim većim od moje dnevne sobe

· Facebook me je zapravo približio mojoj lokalnoj zajednici preko stranica za pomoć́ zajednice i internet događaja, praktično me upoznajući sa ljudima kojima sam ranije samo mahala na ulazu u školu.

· Nikada u životu nisam pročitala toliko vijesti ili vidjela toliko filmova. Prije samo nekoliko sedmica medijski komentatori raspravljali su o tome da li publika ima previše izbora. A ja sada besramno pomjeram naša uobičajena ograničenja vremena provedenog ispred ekrana, dok žongliram između punog radnog vremena i brige o djeci i porodici. Televizor je postao skoro konstanta u pozadini i moj zahtjev za izborom je nikad veći

· Kako se čini, svakoga dana se probudimo uz svježe izvještaje o novim medijskim senzacijama, rastu praćenosti i aplikacijama čija popularnost vrtoglavo raste. Iako ne možemo da izađemo, ipak moramo da se obrazujemo, informišemo, da se o nama brine i da se družimo. Mediji su, između ostalog, preuzeli mnoge od ovih zadataka.

Izvor: BBC Compass. Ipsosov alat za ispitivanje različitih medija koji koristi pasivne tehnologije MediaCell i RealityMine Baza: c.2700 UK punoletnih građana sedmično.

Izvor: Ipsos