Danski logistički div Moller-Maersk objavio je u utorak da je ubrzao sprovođenje plana o formiranju ekološki prihvatljive flote narudžbom osam ugljenik neutralnih brodova za kontejnerski prevoz tereta.
Kompanija planira da u prvom tromjesečju 2024. predstavi “revolucionarne” okeanske brodove koji će kao pogonsko gorivo moći da koriste ugljenik neutralni metanol.
Brodove će izgraditi južnokorejski Hyundai Heavy Industries (HHI), biće opremljeni motorima s pogonom na klasično gorivo i na metanol, moći će da prevezu i po 16.000 kontejnera i činit će oko 3% Maerskove flote.
Sporazum s južnokorejskim brodograditeljem uključuje i opciju kupovine još četiri broda do 2025. godine.
Prema riječima čelnika kompanije Maersk, novi brodovi omogući će smanjenje godišnje emisije ugljenik dioksida za oko milion tona.
Moramo odmah nešto preduzeti ako želimo da riješimo klimatske izazove u logistici, rekao je izvršni direktorMoller-Maerska Soren Skou.
Grupacija je u februaru najavila da će prvi ugljenik neutralni brod pustiti u promet 2023. godine, sedam godina ranije nego što je bilo planirano. Brod će kao pogonsko gorivo koristiti biometanol i plovit će rutama unutar regije.
Pomorski saobraćaj veći je zagađivač od vazdušnog, pokazuju podaci Višeg instituta za ekonomiku pomorstva (Isemar), s udjelom u globalnim emisijama staklenih gasova od 2,98% u 2018. godini, prema izvještaju Međunarodne organizacije za pomorstvo (IMO).
izvor: seebiz.eu
foto: Maersk