Crna kafa – omiljeni jutarnji ritual većine potrošača

designed by: https://www.freepik.com/
Steaming cup of coffee on a saucer with coffee beans scattered around.

Crna kafa – omiljeni jutarnji ritual većine potrošača. Većina potrošača u Bosni i Hercegovini redovno konzumira crnu kafu, a navike su ostale nepromijenjene u posljednjih godinu dana, s posebnim naglaskom na starije dobne skupine i regije RS Sjever, Distrikt Brčko i Centralna Bosna

U okviru BRANDpuls istraživanja kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspjeha za različite kategorije proizvoda u segmentu prehrane. Podaci se analiziraju prema demografskim karakteristikama, životnom stilu potrošača i njihovim kupovnim navikama. Marketinški pokazatelji ključni su za uspješno upravljanje brendom jer omogućuju uvid u stanje brenda te rano prepoznavanje mogućih problema i prilika. Podaci korišteni u analizi prikupljeni su u drugoj polovini 2023. godine na području Bosne i Hercegovine.

Crnu kafu konzumira većina potrošača u Bosni i Hercegovini (79%) u dobi od 15 do 64 godine. U grupu „heavy korisnika“, odnosno onih koji crnu kafu piju jednom ili više puta dnevno, spada 58% potrošača. „Medium korisnici“ čine 15% potrošača, koji kafu piju sedmično ili češće (4-6 puta sedmično), dok „light korisnici“ predstavljaju 7% potrošača, koji je konzumiraju nekoliko puta mjesečno ili rjeđe.

Navike konzumacije crne kafe potrošača u BiH ostale su iste u drugom valu 2023. godine kao i u istom periodu 2022. godine. Kafu češće piju žene te osobe starosti između 50 i 59 godina. Najveća potrošnja zabilježena je u regijama RS Sjever, Distrikt Brčko i Centralna Bosna.

U usporedbi s ukupnom populacijom, kafa se manje konzumira među mladima od 15 do 19 godina i u regiji Hercegovina, dok se više pije među dobnom skupinom od 50 do 64 godine.
Čak 69% korisnika kategorije voli započeti dan šoljicom kafe, dok 61% navodi da je pijenje kafe za njih ritual. Šest od deset potrošača smatra da je druženje nezamislivo bez kafe te crnu kafu doživljavaju kao tradicionalno piće koje se izdvaja od ostalih napitaka. Za njih predah bez crne kafe nije potpun. Skoro polovina konzumenata navodi da crnu kafu pije s ukućanima i smatraju je zdravijom od instant kafe. Također, 40% korisnika ove kategorije preferira jaču crnu kafu.

Potrošači crne kafe uglavnom pripadaju grupi umjerenih porodičnih ljudi. Međutim, kada se usporede s ukupnom populacijom, među njima je najviše porodičnih tradicionalista.

IPSOS

Više istraživanja OVDJE