Na temelju podataka o prodaji retailera koje pratimo u IGD-u, prognoze su da će se prodaja u supermarketima i hipermarketima u svijetu povećavati mnogo sporije.
Taktikama do rasta prodaje: Kao što se može očekivati, nastavit će se migracija na online kanal u koji će se ulagati više. Rast prodaje diskontera ostat će snažan.
Retaileri proširuju svoju mrežu convenience trgovina, tako da se očekuje da će convenience kanal igrati sve važniju ulogu za višeformatne igrače na globalnoj razini. To također znači i da će se povećati tržišni udio convenience trgovine u ukupnoj maloprodaji.
Slijede neke od taktika koje retaileri i dobavljači mogu iskoristiti za rast svog convenience kanala.
Daljnja digitalizacija usluga plaćanja
Brzina i jednostavnost su temelj convenience kanala. Mogućnost brzog plaćanja u convenience trgovinama već je raširena u cijelom svijetu. Očekujemo daljnju digitalizaciju usluga plaćanja, povećanje ulaganja u super maloprodajne mobilne aplikacije, veću upotrebu umjetne inteligencije za upravljanje proizvodima na polici i tzv. frictionless tehnologije plaćanja (plaćanja integrirana u svakodnevni život i sredine na što jednostavniji način) u više trgovina.
Convenience trgovine kao dio omnikanalne strategije
Integracija tehnologije u male moderne trgovine ubrzala se tokom pandemije Covid-19, što znači da convenience trgovine sada imaju veću ulogu u omnikanalnim strategijama retailera.
Naprimjer, mnoge convenience trgovine kupcima nude prikladnu lokaciju za preuzimanje online narudžbe, a partnerstva s platformama za naručivanje i isporuku pomažu trgovcima da ponude uslugu dostave do kuće.
Višeformatni retaileri, poput Seven & I, razvijaju integrirane logističke sisteme kako bi razumjeli koliko narudžbi imaju u određenom području i uveli dinamičke cijene.
Na taj način retailer nudi dostavu po sniženoj cijeni kad je potražnja manja. Slično, Sainsbury’s u Velikoj Britaniji planira otvoriti oko 18 trgovina Neighbourhood Hub u sljedeće tri godine. Novi format nastavak je ponude malih modernih trgovinaSainsbury’s, nakon Argosa (različita trgovačka roba) i Tu clothing kolekcije.
Maksimalno povećati agilnost convenience kanala
Convenience kanal uvodi inovacije velikom brzinom. U Japanu, naprimjer, retaileri lansiraju otprilike 100 novih proizvoda svaku sedmicu, a proizvodi koji imaju malu prodaju povlače ih nakon sedam dana ako se slabo prodaju. U convenience kanalu tempo je potpuno drugačiji u usporedbi s drugim kanalima. Za usporedbu, u diskontnim trgovinama dobavljači imaju mali utjecaj na pozicioniranje svog proizvoda na polici.
Glavni fokus je na godišnjim pregovorima i dodatnim mogućnostima za ulistavanje novih proizvoda, koji su često ograničeni na jednom godišnje ili prema sezoni.
Fleksibilnost convenience trgovine znači da retaileri imaju izvrsnu priliku testirati i razvijati nove formate, doći do novih vrsta kupaca i brzo pokrenuti različite inicijative. Male moderne trgovine prvenstveno imaju niže troškove ulaganja, kraće cikluse zrelosti (čak i šest mjeseci) i mogu se prilagoditi na fleksibilniji prostor.
Podijeliti resurse za bolju profitabilnost
Važno je, međutim, priznati da se male trgovine mogu dugoročno suočiti s visokim troškovima radne snage i malim maržama. Trgovci s više formata mogu nadoknaditi neke od ovih troškova za razliku od onih koji posluju isključivo u convenience trgovinama. S obzirom na to da online kupovina također smanjuje profitabilnost, sposobnost dijeljenja resursa postaje još važnija.
Odličan primjer za to je slučaj Cen- tral Food Retail Group (CFG), koja je prošle godine kupila FamilyMart na Tajlandu. Od 1000 trgovina, u 243 su dodali 500 novih proizvoda u asortiman, uključujući sredstva za čišćenje domaćinstva, sastojke za kuhanje i pakovnu hranu, smrznutu i svježu.
Uključiti kreativne i maštovite dizajne
Lansiranje vremenski ograničenih proizvoda, koji se podudaraju s obilježavanjem posebnih trenutaka, izvrstan je način za razvoj asortimana. Sezonska trgovina može biti vrlo učinkovita.
Brendovi i privatne marke mogu koegzistirati
Privatna trgovačka marka i dalje je vruća tema na globalnoj razini, pružajući vrijednost kupcima i pomažući retailerima u povećanju profitabilnosti. Saznajte u kojim kategorijama brend može koegzistirati s privatnim markama. Taktike se razlikuju na globalnoj razini. Naprimjer, u Aziji privatna trgovačka marka može brzo steći prepoznatljivost i pozitivnu asocijaciju mladih potrošača, koji će dijeliti recenzije proizvoda na društvenim mrežama. Nadalje, promocije koje kombiniraju brend i trgovačke marke mogu biti uspješne.
Inovacija i iznenađenje
Budući da kupci sve češće posjećuju convenience trgovine, ponude bi trebale biti osjetljivije na vrijeme kako bi se stvorio osjećaj individualnosti i iznenađenja.
Višeformatne trgovce ne treba zanemariti
Iako trgovci specijalizirani za convenience trgovine teže prema većoj prodajnoj mreži od trgovaca s više formata, to ne znači da će prodaja nužno biti veća i razvijati se znatno bržim tempom. Višeformatni retaileri koji posluju i s malim trgovinama trebali bi biti dio diskusije i strategije convenience kanala.