Potrošačima je važno da su proizvodi za čišćenje univerzalni

foto: freepik.com

U okviru BRANDpuls istraživanja kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspjeha za različite kategorije proizvoda a podaci se mogu analizirati u vidu demografije, lifestylea potrošača, kao i njihovih kupovnih navika. Marketinški pokazatelji su važni za uspješno vođenje brenda kroz sliku stanja brenda i ranog uočavanja mogućih problema i prilika. Podaci korišteni u analizi koja slijedi su prikupljeni u prvoj polovini 2020. godine na teritoriji Bosne i Hercegovine.

Piše: Edin Čalkić

IPSOS

Korisnici i navike proizvoda za čišćenje

 Proizvode za čišćenje u domaćinstvu koristi oko 67% potrošača u BiH, dobi od 15 do 64 godine, dok ostatak populacije navodi da ne obavlja takvu vrstu posla u domaćinstvu.

Manje od četvrtine potrošača (22%) koristi proizvode za čišćenje svaki ili svaki drugi dan. Oko trećine korisnika (30%) ove proizvode koristi 2-3 puta sedmično do  jednom sedmično. Tek 14% ističe da proizvode za čišćenje koristi 2-3 puta mjesečno do rjeđe od jednom mjesečno.

Među onima koji sredstva za čišćenje koriste svaki ili svaki drugi dan, značajno je više žena, dobi od 40 do 49 godina starosti. Vode smiren stil života i nisu fokusirani na izgradnju profesionalne karijere. Slobodno vrijeme najčešće provode obavljajući različite kućne zanimacije, a preferiraju jednostavan odmor sa prijateljima i porodicom. Zainteresovani su za teme zdravlja i uređenje doma.

Oko polovine korisnika (49%) smatra da je važnije da je proizvod univerzalan (za razne površine) nego da je prilagođen pojedinoj površini, dok 35% navodi da reklame na TV-u daju informacije što bih novo mogli kupiti. Više od polovine korisnika (53%) navodi da u domaćinstvu uvijek imaju dosta različitih proizvoda za čišćenje. Tvrdnja da nema velikih razlika između raznih brendova izaziva podijeljena mišljenja, odnosno 36%  se slaže sa tom tvrdnjom, a 25% ima suprotno gledište. Više od trećine (36%) navodi da radije kupuju domaći proizvod, nego strane proizvode za čišćenje.