IGD: Pet trendova koji oblikuju diskontni kanal

Diskontni kanal bi trebalo da ostvari više od 100 milijardi eura prodaji do 2026. godine i bit će glavni pokretač rasta za cjelokupnu maloprodajnu industriju FMCG proizvoda u Evropi.

U ovom tekstu donosimo zaključke izvještaja Global Discount Trends 2022, trendovi za koje očekujemo da će oblikovati ovaj kanal i podstaknuti njegov dalji rast.

Digitalni diskont
Dok fizička trgovina jeste, i ostat će najvažniji adut diskontera, digitalna rješenja igraju sve veću ulogu u njegovoj transformaciji diskontnog modela u cjelini. Da bi bolje služili kupcima, diskonteri razvijaju vlastite digitalne sposobnosti i sarađuju s inovativnim start-upima i tehnološkim stručnjacima kako bi poboljšali poslovanje i iskustvo potrošača. Očekujemo da ćemo vidjeti još diskontera koji će “prenijeti” proces plaćanja na aplikacije “scan & go”.

Uspon trenda “discountvenience”
Pošto su historijski izbjegavali urbane lokacije zbog troškova i ograničenja prostora, diskonteri sada iskorištavaju priliku da uđu na gradske lokacije kako bi došli do novih kupaca i zadržali rast. Kao rezultat toga, diskonteri su morali evoluirati i prilagoditi svoj asortiman, smanjiti otisak trgovine, ubrzati dostavu namirnica i ispuniti očekivanja urbanih kupaca.

Ovaj hibridni model diskonta, convenience i food-to-go, opisujemo kao “discountvenience”. Uz rastuću inflaciju, očekujemo da će ova vrsta ponude usmjerena na vrijednost poremetiti urbanu maloprodaju FMCG proizvoda.

Šampionska vrijednost
Vrijednost ostaje u središtu diskontera i to je osobina po kojoj se razlikuje od drugih kanala prodaje. Međutim, svjedoci smo promjene u načinu na koji se vrijednost isporučuje kupcima, što uključuje utjecajne promocije i povećanje personaliziranih ponuda kroz programe lojalnosti.

Također se očekuje da će 2022. biti godina u kojoj će diskontni kanal igrati ključnu ulogu u dokazivanju da održivost može biti dostupna i pristupačna svim kupcima.

Komunikacija s kupcem
Kako se diskonteri sve više udaljavaju od modela hard diskontera, komunikacija s kupcima se razvija izvan vrijednosti ponude. Kupci traže smjernice od retailera, posebno u vezi sa zdravljem i održivošću.

U predstojećeom periodu, vidjet ćemo sve više diskontera koji komuniciraju o diferencijaciji proizvoda kako bi pomogli kupcima da izaberu u skladu sa njihovim životnim stilom. To će dodatno razviti lojalnost i povjerenje, što će dovesti do inkrementalnog rasta.

Preoblikovanje asortimana
Očekujemo da će se fokus iz 2021. na ‘posmatranju i preoblikovanju’ nastaviti, a diskonteri će nastaviti da sve više prilagođavaju svoj asortiman kako bi ispunili očekivanja kupaca.

Potrebe kupaca se mijenjaju i brzo razvijaju, kao i njihova percepcija diskontera. Na glavne igrače poput Aldija i Lidla sve se više gleda kao na supermarkete, pa se od njihovih asortimana očekuje više. Privatne robne marke nastavit će s inovacijama kako bi zadovoljili sve raznovrsniju potražnju i očekujemo da ćemo vidjeti veći fokus na kvalitet.