Amar Čolo: Autoindustrija prolazi kroz jednu od najvećih transformacija ikada

SEAT je brend sa najmlađim profilom kupca u Evropi (10 godina mlađim od prosjeka) i pristupna tačka novim kupcima Volkswagen grupe, gdje 56% njih dolazi izvana. To su činjenice na globalnom nivou.

“SEAT je pristupna tačka za kupce koji traže najsavremeniju  tehnologiju  koju VW grupa ima na raspolaganju, začinjenu dizajnerskom emocijom iz Barselone. Ne možete ostati ravnodušni, pogotovo u vožnji. Trenutno SEAT raspolaže najbogatijom ponudom modela u svojoj skoro 75 godina dugoj historiji”, kaže na početku našeg razgovora Amar Čolo, brand manager za Seat, koji nas je upoznao sa benefitima ovih vozila, ponudom ali i planovima koji čekaju ovaj vrlo traženi brend na našem tržištu.

Kroz kakvu transformaciju prolazi autoindustrija i kakva nam nova era poslovanja dolazi?

Mi živimo u vremenu kada autoindustrija prolazi kroz, slobodno mogu reći, jednu od najvećih transformacija ikada. Na jednoj strani imamo veliku odgovornost da pokušamo učiniti sve što je u našoj moći da zaštitimo planetu, i tu naravno značajnu ulogu igra masovna elektrifikacija. Na drugoj, nevjerovatan je tehnološki razvoj u toku. Ovdje posebno mislim na digitalizaciju. Upravo kombinacija ova dva pravca donosi nove vidike u poslovanju.

Vozila postaju pametna, softver se jednostavno nadograđuje time donoseći poboljšano korisničko iskustvo te se otvara prostor i za naknadnu nadgradnju funkcija koje primjerice nisu bile u vozilu pri inicijalnoj nabavci. Možda je u ovom momentu još rano za ovakvu rečenicu, ali mislim da je krajnje odredište svih velikih igrača u autoindustriji transformacija u softverski fokusirane pružatelje usluga održive mobilnosti. Naravno, na tom putu će biti u fokusu dekarbonizacija, sigurnost te budući modeli mobilnosti, koji u fokus stavljaju maksimalni korisnički benefit.

Iz ugla gledanja jednog malog tržišta kao što je naše, lako je predvidjeti da će postojati blago kašnjenje u odnosu na zemlje Evropske unije, ali ovaj razvoj je neminovan. I siguran sam da će budućnost u autoindustriji biti zanimljiva te da će krajnji korisnici biti na dobitku.

Kakva je ponuda Seat vozila u BiH, i šta su konkurentske prednosti ovog brenda?

SEAT je brend sa najmlađim profilom kupca u Evropi (10 godina mlađim od prosjeka) i pristupna tačka novim kupcima Volkswagen grupe, gdje 56% njih dolazi izvana. To su činjenice na globalnom nivou. Rekao bih da na našem, lokalnom, SEAT je pristupna tačka za kupce koji traže najsavremeniju tehnologiju koju VW grupa ima na raspolaganju, začinjenu dizajnerskom emocijom iz Barselone. Ne možete ostati ravnodušni, pogotovo u vožnji.

Trenutno SEAT raspolaže najbogatijom ponudom modela u svojoj skoro 75 godina dugoj historiji. Kupcima u BiH je na raspolaganju cijela paleta, od nedavno osvježene Ibize koja brani boje u segmentu malih vozila preko kompaktnog Leona koji donosi najnaprednije sisteme podrške vozaču i povezanosti. S osvježenjem kroz koje su prošle Ibiza i Arona prošle godine, dolaze i redefinisana unutrašnjost te kvalitetniji materijali.

Moram reći da smo među prvim brendovima u grupa- ciji koji nude petogodišnju garanciju na svim svojim modelima, a od nove modelske godine koja je upravo nastupila, obogatili smo i serijsku opremu – primjera radi, digitalna instrument tabla je sada sastavni dio svih modela.

Koji je omiljeni model Seat vozila na našem tržištu, šta naši kupci biraju najprije?

Ovdje su se već nekoliko godina uzastopno iskristalisale Arona i Ateca. Arona je moderni urbani SUV kojeg vole svi, cjenovno dobro pozicionirana u segmentu, dok je Ateca zahvaljujući i opciji naprednog pogona na sva četiri točka ozbiljan auto spreman i za smjelije avanture.

Zaista mislim da u ovom momentu imamo odličnu paletu modela, koja u potpunosti odgovara širokom rasponu kupaca na našem tržištu. Omjer uloženo – dobiveno je na zavidnom nivou, i to naši kupci prepoznaju. Svjedok sam da većina njih koji se jednom vežu za SEAT, ostaju uz SEAT ili mu se ponovno vraćaju.

Provjereno znamo da je vaša porodica SUV vozila izuzetna i da je omjer cijene i kvaliteta ono što posebno privlači ljubitelje ovog tipa vozila, moderna tehnologija u kombinacija sa njemačkom preciznošću jedan je od dobitnih kombinacija, jesmo li upravu?

Posebno smo ponosni na naš SUV range – Arona, Ateca i Tarraco čine gotovo polovinu prodaje u EU, kod nas i više. Za razliku od drugih grupaci- jskih brendova, prepoznatljivi smo upravo po ovoj porodici, te smo prošle sedmice i pokrenuli online image- kampanju kroz koju želimo doći do kupaca koji nisu imali priliku da se susretnu sa ovim modelima.

Ono što uvijek govorim svima – vozite auto. Siguran sam da će svakom ko proba primjerice Atecu u bilo kojoj verziji ili Tarraco e-Hybrid iz našeg voznog parka, koji za pogon koristi 245 konjskih snaga moćnu kombinaciju benzinskog i elektro motora, minimalno proizvedena i vidljiva emocija biti osmijeh na licu. Tarraco također može zadovoljiti potrebe i većih porodica – dostupan je u verziji sa 7 sjedišta.

Kakav je bh. kupac, kada je izbor automobila u pitanju? Zahtjevan, traži više za svoj novac, prati trendove, zna šta hoće ili ništa od navedenog?

Imate različitih profila. Bitno je da imamo odgovor u vidu pravog vozila za svakog od njih. Naravno, često je pitanje kompromisa između želja i mogućnosti. Naš tim upravo pokušava da nađe optimum, prodajemo opremljenije modele, ali vodimo računa da je to upravo onaj kompletni paket koji nudi najviše za uloženo.

Svjedoci smo važnosti održivog poslovanja i očuvanja okoline, koliko je važna i neophodna elektrifikacija i snažan zaokret koji je u najavi? Može li naše tržište iznijeti promjene koje dolaze?

Već sam ranije spomenuo kako je izvjesno očekivati svojevrsno kašnjenje u odnosu na zemlje Evropske unije. Još uvijek smo kao zemlja spori u integraciji određenih procesa, ali želim da vjerujem da ćemo na kraju doći tamo gdje trebamo biti. Budimo iskreni, ni sama Španija trenutno nije previše daleko odmakla ka ovom zaokretu, ali uskoro grupacija mobilizuje deset milijardi eura u projekat koji će od ove zemlje napraviti evropski centar elektrifikacije. Potvrđena je izgradnja tvornice baterija za cijelu Volkswagen grupaciju u blizini Valensije.

Za nešto više od dvije godine u Martorellu započinje proizvodnja malog električnog vozila koje će imati samo jedan cilj – demokratizaciju elektrifikacije u Evropi, čineći elektro vozilo pristupačnim masama. Upravo SEAT će voditi ovaj projekat za cijelu grupu. Jasno je da nemamo rezervnu planetu. Znate da su poznati podaci koji pokazuju da velika količina štetnih tvari i po sam ljudski organizam dolazi upravo iz transporta.

Zato je po meni važno da svi misli usmjerimo u pozitivnom smjeru koliko god možemo i damo maksimum onoga što je do nas. Na kraju, stvari će se posložiti.

Šta je ključno za uspješno poslovanje u autoindustriji, i koje osobine mora posjedovati dobar brand manager?

Morate jednostavno pratiti trendove, osluškivati tržište i potrebe kupaca. Morate biti fleksibilni, a u isto vrijeme poštovati sve mjere usklađenosti i integriteta u poslovanju. Ako me neko pita koja je čarobna formula – nema je. Ja vjerujem u trud i rad. Morate dati svoj maksimum, i biti strpljivi. To je apsolutni garant da će rezultati doći. Naravno, bitno je da volite ono što radite. A radeći za jedan ovako dinamičan brend, to definitivno nije teško.

Protekle godine donijele su mnoštvo izazova i nepredviđenih situacija, kako se sve to odrazilo na poslovanje vaše kompanije?

Često komentarišemo sa kolegama u kompaniji po završetku godine, na koji ćemo novi izazov naići u narednoj. Pri tom je nepisano pravilo da će se uvijek pojaviti nešto novo, što nismo mogli predvidjeti. Posljednji primjer je globalna nestašica poluprovodnika te poskupljenje sirovina koji utječu ne samo na naše poslovanje, nego naravno na cjelokupno tržište.

Jasno je da se susrećemo sa ograničenim snabdijevanjem te raznim logističkim izazovima u proizvodnji vozila. Međutim, čitav naš tim u kompaniji živi ideju da izazovna vremena donose i nove prilike. Zbog svega navedenog, rokovi isporuke novih narudžbi su ove godine dostizali rekordne nivoe. Ipak, situacija se lagano stabilizuje te iza godišnjih odmora očekujemo poboljšanja u snabdijevanju te očekujemo da završimo godinu sa rezultatima koji će biti bolji od prošlogodišnjih.

Kakvi su vaši budući planovi, šta možemo očekivati od brenda Seat, kada su trendovi u pitanju?

Očekujte da budemo sve više prisutni na našem tržištu. Također, želimo što više kupaca vidjeti iza upravljača naših modela. Naravno, u vidu vlasnika, ali također i onih koji dolaze da prvi put vide našu tehnološku emociju, u svom najboljem izdanju. Postoji u najavi i jedno potencijalno iznenađenje za sami početak 2023. godine, ali o toj temi neki drugi put ukoliko se sve kockice poslože. Pratite nas.

Više o ovoj temi čitajte ovdje.