Focus: Voćni napici kod svih trgovaca imaju najveći udio promocija

Period koji posmatramo je prvi kvartal ove godine i bit će uspoređen direktno sa prvim kvartalom prošle godine. Glavni parametar koji se koristio je broj promocija, tj. udio promocija u totalu Piše: Josip Pedić, jpedic@hr.focusmr.com

Veliki je broj kategorija koje pratimo u FOCUS-u a koje pripadaju segmentu bezalkoholnih pića. Radi jednostavnosti analize i širokog pregleda razvoja kategorija, proizvođača i trgovaca kategorije smo spojili u šire segmente, a ukoliko vam bilo kada zatreba detaljni prikaz specifične kategorije, FOCUS je tu za vas.

Period koji ćemo promatrati je prvi kvartal ove godine i bit će uspoređen direktno sa prvim kvartalom prošle godine. Glavni parametar koji ćemo korisiti je broj promocija, tj. udio promocija u totalu.

Razvoj kategorija

U odnosu na Q1 (prvi kvartal) prošle godine, u ovoj godini bilježimo nešto više promocija mineralnih voda koje su povećale svoj udio sa 9,3% u Q1 2021 na 13,8% u Q1 ove godine, dok su kategorije voćnih napitaka u padu od 4,6%. Uz kategoriju voćnih napitaka i kategorija instant napitaka je u blagom padu od 1,7%.

Udio kategorija kod izabranih trgovaca

Odabrali smo nekoliko trgovaca na tržištu BiH i pomoću sljedećeg grafa imamo prikaz koliki udio promocija ima pojedina kategorija. Generalno rečeno voćni napici kod svih trgovaca imaju najveći udio promocija u lecima (u odnosu na ostale kategorije bezalkoholnih pića), dok udio ostalih kategorija varira značajno od trgovca do trgovca. Neki imaju dosta mineralnih voda oglašavano u lecima, dok su neki više orijentirani gaziranim pićima, bilo na bazi Cole ili bez Cole.

Voćni napici – top proizvođači

Kategoriju voćnih napitaka predvodi proizvođač Stanić Beverages koji sa udjelom od 34,6% promocija zapravo drži jednu trećinu svih promocija. Fructal je na drugom mjestu sa udjelom od 11,4% u Q1, a slijede ga Rauch 8,3%, Nectar 8.1%, Pfanner 7,6% i Fruvita 5,1%. Zanimljivo da je privatne robne marke skoro pa nema u ovom segmentu, tj. samo 3,5% svih promocija otpada na privatnu robnu marku.

Gazirana pića (bez Cole)

Sarajevski kiseljak je povećao svoj udio promocija u kategoriji gaziranih pića (bez Cole) pa tako u Q1 2022. ovaj proizvođač bilježi porast od 8% promocija što ga trenutno stavlja na prvo mjesto sa 28% ukupnog udjela. Coca-Cola sa svojim brendovima Fanta i Schweppes zauzima drugu poziciju sa 21,4% ukupnog udjela. Pepsico je treći veliki proizvođač sa 20,3%, a na četvrto mjesto se smjestio proizvođač Obala grupa sa brendom Orangina i udjelom od 11%.

Gazirana pića (Cola)

I za kraj kratki pregled razvoja proizvođača u kategoriji gaziranih pića (Cola) gdje zapravo imamo manji broj velikih proizvođača koji drže skoro pa sve promocije pa tako nema puno mjesta za razvoj konkurencije jer su nam dobro poznati brendovi lideri kategorije.

O Focus Researchu: FOCUS Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savjetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina u 35 evropskih zemalja dostavljamo podatke, sistemska i programska rješenja za obradu podataka. U FOCUS-u se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, a što se tiče regije jugoistočne Evrope, najveći fokus je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama letaka trgovaca i proizvođača.