Raspoloženje njemačkih potrošača pogoršano je zbog naglog porasta broja novozaraženih

Raspoloženje njemačkih potrošača pogoršano je zbog naglog porasta broja novozaraženih koronavirusom i straha od novog ‘lockdowna’, pokazalo je najnovije istraživanje agencije GfK.

GfK-ov indeks potrošačke klime za mjesec novembar, izračunat na osnovu ankete na uzorku od približno 2.000 njemačkih građana, smanjen je na minus 3,1 bod, s revidiranih minus 1,7 bodova u mesecu oktobru.

Optimizam njemačkih potrošača splasnuo je u oktobru zbog skoka broja novozaraženih u Njemačkoj, koji je podstaknuo strah od uvođenja novog ‘lockdowna’ kako bi se zaustavilo širenje zaraze koronavirusom, rekao je GfK-ov stručnjak za potrošače Rolf Buerkl.

Broj novozaraženih u Njemačkoj naglo raste i u četvrtak je prvi put u jednom danu porastao za više od 10 hiljada.

Odvojeni nedeljni GfK-ovo izvještaj pokazuje da tri četvrtine Nijemaca pandemiju Covida-19 smatra „velikom ili vrlo velikom prijetnjom”, pri čemu više od polovine njih strahuje od utjecaja pandemije na njihov život u budućnosti.

Pogoršanje raspoloženja među potrošačima odražava najprije slabija očekivanja za privredu i lična primanja, te izraženiju suzdržanost u potrošnji i pojačanu sklonost štednji.

Njemačka vlada očekuje da će bruto domaći proizvod (BDP) ove godine pasti za 5,8%, nakon čega bi iduće godine trebalo da poraste za 4,4%, ali uz pretpostavku da pandemija ostane pod kontrolom.