Velikih 50 godina bh. brenda Vispak

Ove godine domaća kompanija Vispak slavi svoju veliku obljetnicu, 50 godina poslovanja. Bila je ovo odlična prilika da u Visokom razgovaramo sa direktoricom Ninom Bijedić – Mujanović, koja se upravo vratila iz Sjedinjenih američkih država, nakon jednomjesečne „turneje“ najveće Džezve na svijetu koja je ušla u Ginisovu knjigu rekorda.

Tokom ovog putovanja u svom duhu su promovisali bh. kulturu i tradiciju, i posebno su ponosni na uspjehe koje postižu na inostranim tržištima, upoznajući svijet sa visokokvalitetnim proiz- vodima koji nastaju u Bosni i Hercegovini.

Slavite 50 godina postojanja, recite nam ukratko, na šta ste sve posebno ponosi u svojoj bogatoj historiji?

Pola stoljeća kontinuiranog i uspješnog poslovanja kompanije Vispak je samo po sebi respektabilno. Uvijek koristimo priliku da istaknemo da smo posebno ponosni na lojalnost naših potrošača i na njihovu direktnu involviranost u naš razvoj. Nikako ne možemo izostaviti činjenicu da su kompetencije našeg tima krucijalne za usklađivanje potreba potrošača i samog tržišta. Dosljedni smo već decenijama našoj misiji i viziji, te cijenimo da ta dosljednost umnogome utječe na povjerenje koje imamo kod potrošača. Činjenica da su naši brendovi među najznačajnijim brendovima u prehrambenoj industriji nas obavezuje na maksimalnu posvećenost zahtjevima potrošača.

Jedna ste od najvećih prehrambenih kompanija u BiH, kažite nam šta sve čini vaš asortiman, sa posebnim fokusom na vaš najprepoznatljiviji brend Zlatnu džezvu. Kako se ovaj brend razvijao kroz godine?

Kompanija Vispak, s obzirom na svoje kadrovske i tehnološke kapacitete, svake godine radi na širenju asortimana, te je kroz sve ove decenije poslovanja omogućila potrošačima da bude prisutna svaki dan u njihovim domovima plasirajući prehrambene proizvode vrhunskog kvaliteta u niz različitih kategorija. U našem portfoliju se nalaze proizvodi iz kategorije slatkog praškastog asortimana pod brendom Laganini, dakle pudinzi, šlag pjene i krene, a potrošači uskoro mogu očekivati i novitete u toj kategoriji. Kada je riječ o juhama i čorbama, kompanija Vispak također nudi potrošačima proizvode koji su razvijani i razvijaju se baš u skladu sa preferencijama konzumenata, te su jedna od najznačajnijih kategorija u našem asortimanu. Begova čorba, tarhana, domaća čorba, … naše bistre juhe su izuzetno dobro pozicionirane ne samo na domaćem tržištu nego su i sva inozemna tržišta na kojima smo prisutni uvijek posebno zainteresovana za ovaj Vispakov asortiman.

Naše kompetencije su svakako došle do izražaja i u kategoriji začina u kojima nas potrošači sve više nagrađuju povjerenjem, posebno kada su u pitanju namjenski dodaci jelima brenda Tajna. Naša tehnologija za preradu kikirikija i tendencija da uvijek koristimo vrhunske sirovine nam svakim danom otvara sve veći broj vrata potrošača i ovih proizvoda. Također, naša otvorenost prema novim idejama koje dolaze i od mladih ljudi uključenih u razvojne projekte cijele AS grupacije omogućava nam da lansiramo potpuno nove proizvode na tržište, što imate priliku vidjeti i u ovoj kategoriji.

Sa stalnim stremljenjem da naši potrošači budu zadovoljni, u najneizvjesnijem periodu za poslovanje, u jeku pandemije ohrabrili smo se da na tržište lansiramo nove čokolade vrhunskog kvaliteta našeg brenda Choco Club. Svakako da u našem asortimanu najznačajnije mjesto zauzima baš Zlatna džezva, koja se zasigurno svojom autentičnošću pozicionirala ne samo kao naš najznačajniji brend, nego kao jedan od najznačajnijih domaćih brendova. Ona je prvi brend kompanije Vispak. Njen kuriozitet je i u tome što je i najprodavaniji izvozni brend, koji se ne plasira isključivo kroz kanal etno marketa nego kroz najveće svjetske malo- prodajne lance u blizu 30 država svijeta.

 

Koji su to ključni momenti u poslovanju koji su doprinijeli rastu i razvoju Vispaka?

Dinamika rasta i razvoja kompanije Vispak zasigurno je rezultat sveukupnih poslovnih aktivnosti koje su kroz decenije djelovanja ove kompanije bile stalno unapređivane. Ipak, najintenzivniji rast i razvoj kompanije Vispak se dešava u proteklih deset godina, od akvizicije od strane domaće kompanije AS Jelah i integracije Vispaka u najveću prehrambenu grupaciju.

U zadnjem desetljeću su naši brendovi doživjeli ekspanziju kako na domaćem tako i na inozemnom tržištu. Najbolji primjer za to je baš Zlatna džezva koja je samo u zadnjih deset godina zabilježila količinski rast za četiri puta veći nego što smo to imali u periodu prije 2010. Investicije u nove tehnologije, koje su zadnjih godina također intenzivirane, obezbjeđuju našoj kompaniji da proizvodni procesi mogu pratiti takav rast zahtjeva sa tržišta.

Tokom godina radili ste i nadogradnju brenda, razvili ste proizvod Sad pa sad, koji omogućava svima, da u ovim užurbanim vremenima, uživaju u omiljenom napitku.

Iako ću se ponoviti, opet moram reći da su baš potrošači bili ti koji su nakon niza istraživanja ocijenili da je Vispak taj koji može i treba lansirati na tržište instant bosansku kafu. Mi smo se fokusirali na to da naš odgovor na ovaj zahtjev bude kvalitet kakav bosanska kafa ima.

Vaše promocije obilježava najveća džezva na svijetu, koja privlači posebnu pažnju. Kako je došlo do ideje, s kojom ste ušli u Ginisovu knjigu rekorda?

Naša autentičnost se definitivno ogleda i u načinu naše komunikacije sa potrošačima. Nastojimo da sve naše poruke koje im šaljemo putem kanala komuniciranja dobiju i svoju potvrdu u našoj direktnoj komunikaciji sa njima kroz ispijanje zajedničkih kafa na degustacijama iz najveće džezve na svijetu gdje god da nas pozovu. U periodu prije pandemije naša Džezva je bila gotovo svaki drugi dan na nekom događaju u BiH ili van njenih granica, jer je sve ove godine uvijek dočekana kao poseban gost i uvijek nam je velika čast biti dijelom obilježavanja važnih trenutaka. Kao što sigurno znate, ona je bila prisutna i na sajmovima i konferencijama od Amerike do Kine, ali i na svim vrstama društvenih događaja širom naše BiH i regije.

Marketing se vrtoglavo razvija, postoji mnoštvo kanala komunikacije, i prilika za doći do potencijalnih kupaca. Koji to marketing mix koristite u vašim kampanjama?

 Sve ponuđene prilike za komunikaciju sa kupcima svakako da je neophodno iskoristiti. Na samom početku sam rekla da je ta naša stalna komunikacija sa kupcima, ključ našeg uspjeha. U velikoj količini informacija koje šaljete i još većoj količini koji vaš kupac prima od svih prisutnih aktera na tržištu je mnogo teže postići željeni efekat. To nameće potrebu da se posvetite suštini poslane poruke, odnosno komunikacije. Naša komunikacija je uvijek usklađena sa našom misijom i vizijom, dosljedni smo onome što jesmo i to se u konačnici reflektuje kroz kredibilitet koji smo stekli kod potrošača.

Koliko nove tehnologije olakšavaju poslovanje?

Nove tehnologije umnogome olakšavaju poslovanje. Obezbjeđuju viši nivo sigurnosti i kvaliteta proizvoda, te veću fleksibilnost. Naša usmjerenost na ulaganja u nove tehnologije jeste usmjerenost na budućnost našeg poslovanja. Trenutno smo u procesu jedne od većih investicija u proizvodni pogon za čaj. Već se pripremamo za nove investicije u druge proizvodne pogone.

Pored toga, investiramo i u tehnologije koje imaju zadaću da doprinesemo sveukupnom kvalitetu našeg okruženja, kao što su investicije u solarne elektrane, čija je prva faza uspješno realizirana u ovoj godini.

Certifikati omogućuju bolje upravljanje procesima unutar kompanije što vodi do boljih rezultata u samom poslovanju. Koje sve certifikate za garanciju kvalitete posjeduje Vispak?

 Vispak je usmjeren na stalno unapređenje svojih procesa, ali primarno u segmentu sigurnosti i kvaliteta svojih proizvoda. S tim u vezi smo značajno investirali u unapređenje ambijentalnih uslova samih proizvodnih pogona i tokom prošle godine implementirali najviši svjetski standard u proizvodnji hrane IFS. Osim toga, krajem prošle godine smo implementirali i ISO 14 001, standard kojim smo poentirali našu brigu o okolišu.

Naša kompanija već decenijama posluje u skladu sa standardima ISO 9001, HACCAP i Halal.

Kupci danas pažljivo čitaju deklaracije, žele više za svoj novac, probirljivi su… Šta je presudno da neki proizvod postane prvi izbor kupaca?

Svi smo potrošači i svi smo u tim cipelama svakodnevno. Mi u Vispaku cijenimo da svaki segment koji je sastavni dio naših proizvoda zaslužuje maksimalnu pažnju. Očekivanja potrošača su opravdana i svojom posvećenošću njegovim očekivanjima mi jedino možemo biti u prilici da budemo odabrani. Police na prodajnim mjestima nam govore da smo na pravom putu, a naš stav je da budemo maksimalno kritični prema sebi i da u svakoj prilici djelujemo u smjeru unapređenja.

Na osnovu dosadašnjih uspješnih godina, šta možemo očekivati u narednom periodu? Kakvi su planovi kompanije Vispak?

Dosadašnje uspješne godine nas obavezuju da nastavimo dalje, čak i intenzivnije nego do sada. Naši su ciljevi usmjereni na inovacije, digitalizaciju proizvodnje, širenje asortimana na inozemnim tržištima, razvoj novih kategorija. Pored svega navedenog, naš osnovni cilj je stalni angažman na unapređenju kompetencija našeg tima na svim nivoima, širenju tima i unutar i van BiH.