Važno je pratiti tržište i prilagođavati se potrebama kupaca

Svjetlana Todorović, voditelj robne kategorije SG: gastro program, SP: pekarski proizvodi, ST: svježa i spec. Mercator

Kakvo je to radno mjesto category managera, šta Vam profesionalno pruža, i šta zahtjeva, te kako biti najbolji u svom poslu?

Category manager je jedan vrlo zahtjevan posao. Potrebno je uložiti puno znanja, truda i zalaganja, jer morate voditi računa o asortimanu, o cijenama, novitetima, akcijama, dobavljačima, konstantno osluškivati želje i potrebe kupaca itd. Stalno učite i nadograđujete svoje znanje i iskustvo.

Da bi bili najbolji u svom poslu, morate stalno biti u toku svih dešavanja kako u objektima, tako i na tržištu. Morate imati dobar i korektan odnos sa svim učesnicima, od dobavljača do radnika u maloprodaji, jer je dobar rezultat efekat timskog rada svih učesnika.

Prepoznati ste od kolega iz industrije, cijeni i vrednuje  se Vaš rad, te ste s toga dobitnici specijalnog priznanja za category manager na prethodnom 6. FMCG RETAIL summitu, koliko vam to znači?

Nakon 25 godina radnog staža, velika mi je čast dobiti jedno ovakvo priznanje, jer je ono rezultat mog dugogodišnjeg rada, truda i zalaganja. Drago mi je što su kolege iz industrije prepoznali vrijednost svega što sam do sada uradila, jer je i to jedan od segmenata uspješnog poslovanja naše kompanije.

Iza nas je po svemu neobična i drugačija godina, kako se sva ova situacija sa korona krizom odrazila na poslovanje i kretanje u kategorijama?

Prošla godina za sve nas prilično iznenađujuća, jer smo svi morali da se naviknemo na rad u sasvim drugačijim uslovima od uobičajenih.   Na samom početku pandemije, bila je dosta teška za kategorije gastra i pekarstva. Sama činjenica da je ljudima bilo ograničeno kretanje i da je dobar dio ljudi bio orijentisan na rad od kuće, imala je za posljedicu pad prometa u ovim kategorijama.

Koji su to kanali putem kojih se informišete o novostima iz svoje kategorije, kao i o novim trendovima?

O novitetima i trendovima informišem se putem interneta, a dio informacija dobijem i od dobavljača. Prethodnih godina obilazili smo i objekte u zemljama izvan granica BiH – Slovenija, Hrvatska, Italija, Austrija, a to sada nažalost, nismo u mogućnosti zbog pojačanih mjera sigurnosti i relativno ograničenog kretanja uzrokovanog pandemijom Covid-19.

Kako obezbijediti rast kategorije u doba krize, a kako u poslovanju u normalnim okolnostima?

U oba slučaja mora se voditi računa o zahtjevima tržišta i prilagođavati se potrebama kupaca. U normalnim okolnostima fokus nam je na svježim i pečenim proizvodima u samim objektima. U doba krize, poseban naglasak nam je na pakovanim proizvodima sa dužim rokom trajanja, jer je upravo za tim grupama proizvoda bila veća potražnja, tako da smo se i mi prilagodili potrebama tržišta.

Vječno pitanja i uvijek aktuelno na koji način unaprijediti i koji je to smjer razvoja kategorije?

Kada je u pitanju kategorija gastra, svjetski trend je zdrava hrana, a posebno veganstvo, tako da ćemo i mi ići u tom pravcu. U asortimanu već imamo proizvode bez glutena, proizvode za vegane i vegetarijance, i nastojat ćemo više raditi na popularizaciji, upravo tih proizvoda.

Što se tiče pekare, plan je da postavimo peći za pečenje i bake off u većem broju objekata, kako bi kupcima pružili bolji i raznovrsniji asortiman, kvalitet i samim tim dobili zadovoljnijeg kupca. Ukoliko bude i dalje ovakva epidemiološka situacija, proizvodi će biti propisno upakovani, kako bi kupcima obezbijedili maksimalnu sigurnost.

Pored toga, trudit ćemo se da imamo novitete, kao i proizvode koji će biti zastupljeni samo u našim objektima čime se diferenciramo od ostalih trgovačkih lanaca. Naravno, tu su i stalne akcije i objave putem društvenih mreža.