Razgovarala: Edina Mizić
Findessa d.o.o. Sarajevo je društvo za konsalting i pružanje finansijskih usluga. Kompanija je osnovana u martu 2020. godine, ali su zbog pandemije svoj operativni početak rada u BiH pomjerili sa marta na maj. Vrijeme u kojem je država bila u potpunoj paralizi iskoristili su produktivno te je Findessa bila među rijetkim kompanijama koja je u jeku pandemije zaposlila 15 mladih ljudi. Na to su zaista ponosni. Za ovaj broj magazina razgovarali smo sa Leom Kalender, izvršnom direktoricom Findessa d.o.o. o poslovanju, uslugama koje nude i trendovima koje donose na bh. tržište.
Upoznajte naše čitatelje s kompanijom Findessa, kada i gdje je osnovana? Objasnite nam vaš način poslovanja, koje sve usluge nudite i kako klijenti da do vas dođu?
Findessa d.o.o. Sarajevo je društvo za konsalting i pružanje finansijskih usluga. Kompanija je osnovana u martu 2020. godine i smještena na 20. spratu Avazovog tornja, odakle imamo sjajan pogled na našu metropolu.
Osnovu našeg poslovanja čini „private equity“, što u slobodnom prevodu znači privatni kapital. Dakle, bavimo se ulaganjem i strateškim savjetovanjem u domeni razvoja atraktivnih i značajnih poslovnih ideja i projekata u Bosni i Hercegovini, te u regiji. Detaljnije svakako možete potražiti na našoj web stranici www.findessa.com.
Osim toga, plan je da realizujemo još nekoliko projekata, od kojih bih posebno izdvojila Findessa Live, koji će znatno poboljšati mnoštvo aspekata vezanih za ekonomsko-socijalne parametre u državama naše regije. Fokus tog projekta će biti kombinacija poslovnog, društvenog i zabavnog segmenta, na potpuno jedinstvenoj i interaktivnoj digitalnoj platformi. Tu ćemo spojiti inovativne projekte sa investicijama, te ih predstaviti pod svjetlima sasvim drugačijih reflektora.
Svojim uslugama težite dugoročnom održivom razvoju i stvarate individualna i prilagođena rješenja za svaku kompaniju i investitora, recite nam na osnovu svega koliko je bh. tržište drugačije od ostalih na kojim poslujete?
Tržište BiH smo prepoznali kao veliki potencijal za našu kompaniju, kao i za veliki broj stranih investitora iz našeg portfolija. Ova država obiluje bogatstvom u prirodnim i ljudskim resursima, pa bih se usudila reći da je jedna od ključnih razlika to što bh. tržište još uvijek prolazi kroz proces tranzicije u kojem je neophodno stvoriti stabilan temelj za dalji razvoj. Misija kompanije Findessa upravo i jeste da ambicioznim poslovnim idejama u BiH i regiji posluži kao sigurna zona zbog koje će im biti lakše raditi na budućem ekonomskom progresu.
Vaš cilj je značajno poboljšati rad kompanija i organizacija, na koji način to postižete?
Naše ciljeve provodimo zahvaljujući našem načinu rada, koji smo razvili tokom dugogodišnjeg prisustva u zemljama zapadne Evrope i SAD. Uvjereni smo da ćemo zbog istog pristupa, kao i zbog naše specifične energije, te poslovne etike, uspjeti da i na ovom prostoru budemo pokretači jedne pozitivne poslovne klime. Na tom putu, od velikog značaje će biti naša strategija razvoja, koja je usko vezana za digitalizaciju i korištenje aplikacija, koje su već integrisane u osnovu našeg poslovanja.
Često čujemo kako je važno biti pokretač promjena kako bi se stvorili rezultati i nova radna mjesta, posebno sada kada je svijet i ekonomija u poziciji u kojoj nikada ranije nisu bili, šta je pored hrabrosti važno za jedan ovakav korak?
Jako je važan način poslovanja, koji bi trebao da se temelji na ispravnoj poslovnoj etici. Pored toga, za kompaniju Findessa posebno je značajno to što raspolažemo izvrsnom energijom iz koje proizilazi uvjerenje da su naši ciljevi više nego realni. Na to samopouzdanje dodatno utječu stručno znanje, kapital i jaka volja da od svega kreiramo novu vrijednost.
Pandemija korona virusa unijela je promjene u svim sferama života i poslovanja. Kako ova novonastala situacija utjecala na rad Vaše kompanije?
Mi smo zbog pandemije samo pomjerili operativni početak rada u BiH sa marta na maj. Vrijeme u kojem je država bila u potpunoj paralizi iskoristili smo produktivno i vjerujem da je Findessa bila među rijetkim kompanijama koja je u jeku pandemije zaposlila 15 mladih ljudi. Na to sam zaista ponosna.
Da li ste usljed vanredne situacije postavili neke nove ciljeve unutar kompanije?
Naravno. Činjenica da smo uspjeli zaposliti 15 novih radnika u tako neizvjesnom vremenu jasno nam je pokazala da ne treba odustajati od zadatih ciljeva. Tako ćemo i u budućnosti zadržati povećanje broja zaposlenih kao jedan od primarnih ciljeva kompanije Findessa.
Kakvi su vaši rezultati poslovanja u pandemijsko vrijeme, koji je to uspješan način prevazilaženja krize?
Budući da smo počeli poslovati tek sredinom marta, konkretnije rezultate očekujemo vidjeti tek krajem ove godine. Međutim, smatram da kriza ne mora biti velika prepreka pod uslovom da je temelj poslovanja stabilan i usmjeren na rješavanje problema, a ne isključivo na profit. Sretna sam što mogu reći da je to slučaj sa kompanijom Findessa.