Tajna uspjeha brenda Ovako je kvalitet

Za Akova grupaciju komunikacija s kupcima je oduvijek bila jedna od veoma bitnih značajki poslovanja. Kroz godine rasta i unapređenja poslovanja konstantno samo nastojali komunikaciju s kupcem održati na jednom visokom nivou. Upravo ta komunikacija nas je dovela do produbljenja odnosa i međusobnog povjerenja

U vrijeme kada su se države okrenule sebi i kada je Evropska unija okupila svoje proizvođače u svrhu zadovoljenja vlastitih potreba Mesna industrija Ovako kao domaći proizvođač odbijala je izvoz i orijentisala se isključivo na zadovoljenje potreba domaćeg tržišta.

Ono što sada smatraju izuzetno važnim, jeste da i država prepozna i u fokus stavi mesnu industriju kao važnu granu privrede te da kroz različite poticaje dodatno ojača ovu granu koja je pokazala izuzetan potencijal i važnost. Emina Džafić Krpan, marketing direktorica u Akova Group, u ovom broju In Store magazine govorila je o izuzetnim uspjesima kompanij eu koj radi, bh. potrošaču, a posebno se osvrnula na novitet koji će mnogo obradovati konzumente ovog bh. brenda.

 

Razgovarala: Edina Mizić

FMCG industrija važna je grana privrede. U periodu koji nas je zadesio u proljeće 2020. pokazalo se koliko je važno imati jake domaće kompanije. Recite nam koji je potencijal i kakve su perspektive mesne industrije na bh. tržištu?

Mesna industrija Ovako kao lider u ovoj grani industrije ima izuzetan potencijal. Ono što nam daje naročitu prednost jeste činjenica da se mi kao kompanija s preko 80% oslanjamo na sirovinu domaćeg porijekla i vlastitu proizvodnju. U smislu svježe piletine to znači da smo jedina kompanija u regionu koja posjeduje vlastitu tvornicu stočne hrane što nam daje mogućnost da sami biramo komponente za istu te na taj način naše piliće hranimo, sa sigurnošću mogu reći, najkvalitetnijom hranom na tržištu.  S druge strane glavni sastojak naših prerađevina od pilećeg mesa jeste upravo piletina s naših farmi koje se nalaze širom Bosne i Hercegovine. Činjenica da sami učestvujemo u kompletnom procesu od “polja do stola” se do sada pokazala kao izuzetna prednost. Pored toga što nam daje mogućnost da sami diktiramo kvalitetu sirovine koju koristimo u većini slučajeva nismo ovisni o vanjskim dobavljačima. U vrijeme pandemije i graničnih restrikcija, ovakva organizacija posla nam je omogućila da ni u jednom trenutku naši proizvodni procesi ne budu dovedeni u pitanje te da na tržište robu plasiramo ustaljenim tempom. Takav način rada je bio od izuzetne važnosti u vrijeme pandemije te smo između ostalog proglašeni industrijom od nulte važnosti za prehranu stanovništva.

 

Koji su faktori presudni da bi kompanija uspjela da osigura svoje mjesto na tržištu?

Uspjeh u poslovanja iziskuje stalan trud, ulaganje i modernizaciju proizvodnje, inovacije te komunikaciju s potrošačima i ispunjavanje njihovih zahtjeva.

Ono na što smo posebno fokusirani i u šta najviše ulažemo jeste kvalitet naših kadrova i tehnologije s jedne strane te komunikacija s potrošačima s druge strane. Smatram da su ta tri faktora presudna i da jedan bez drugog ne mogu dati željene rezultate.

 

Šta vaša kompanija radi kako bi osigurala kvalitet i sigurnost svojih proizvoda?

Kao što navela ranije Mesna Industrija Ovako se oslanja isključivo na vlastitu proizvodnju i resurse i upravo to nam daje mogućnost da sami diktiramo kvalitet naše sirovine a u konačnici i gotovih proizvoda.

Također poseban akcenat želim staviti i na standarde koje kompanija posjeduje i koji su u stvari rezultat dugogodišnjeg truda, rada i ulaganja u kadrove i proizvodne pogone. Želimo da kroz standardne procedure, unapređenje poslovanja, edukaciju kadrova ponudimo dodatnu vrijednost našim potrošačima, ali i istaknemo zdravstvenu ispravnost i sigurnost naših proizvoda.

U prilog tome govori i dozvola za izvoz u zemlje EU. Naime, u jesen 2017. godine na nivou Bosne i Hercegovine je ukupno četiri kompanije dobilo dozvolu za izvoz u Europsku uniju od kojih su dvije kompanije iz naše grupacije, Mesna Industrija Ovako i Brovis. Nama kao proizvođačima je od izuzetne važnosti bilo da obje kompanije prođu rigorozne kontrole, a sve s ciljem kako bi i se i u izvoznom dijelu mogli osloniti isključivo na vlastite resurse. Upravo te dozvole važan su pokazatelj na kojem nivou se nalaze naši proizvodni pogoni, te da tehnologija i znanje koje posjedujemo ni po čemu ne zaostaju za industrijama razvijenih Evropskih zemalja.

Ono što nam daje prednost kod izvoza jeste činjenica da smo oduvijek bili fokusirani na kvalitet naših proizvoda, dok je sam proizvodni kvantitet bio na drugom mjestu. Nastojanje da naši proizvodi prvenstveno zadovolje sve norme kvaliteta je prepoznato kako na našem tako i na regionalnom, ali i EU tržištu.

 

Spremate nam nešto novo. Otkrijte našim čitateljima na čemu ste to aktivno radili u proteklom periodu?

Nakon nešto više od godinu dana predanog rada na tržište smo plasirali naš novi premium parizer pod brendom Mini i Jumbo.

Naime, dobro poznatom brendu Mini i Jumbo hrenovki sada se pridružuje i novi premium proizvod, parizer vrhunske kvalitete. Riječ je o proizvodu blagog okusa i mirisa, prilagođenom svačijem ukusu i svim uzrastima. Glavni sastojak novog parizera je svima dobro poznata Ovako piletina, čiji kvalitet su prepoznali i sami kupci te stoga godinama drži lidersku poziciju u kategoriji svježe piletine.

Prilikom lansiranja novog proizvoda od iznimne važnosti bilo nam je imati parizer koji će svojim sastavom privući potrošače koji obraćaju pažnju na ono što konzumiraju, kao i na sastav datog proizvoda. M.I. Ovako konstantno osluškuje želje i potrebe kupaca te smatramo da je ovaj proizvod upravo rezultat toga.

Na sastavu i recepturi novog proizvoda je radio vrhunski tim tehnologa, a sve s ciljem da se dobije proizvod vrhunske kvalitete te idealnog omjera začina i mesa. Mini i Jumbo oduševit će istinske gurmane, a vaše kombinacije su beskonačne; za krišku, za sendvič, proslavu ili druženje.

 

Odlično! Mnogi od nas sve ovo vrijeme uživaju u omiljenim okusima i sjećaju se prepoznatljive reklame za hrenovke MINI, JUMBO i OVAKO. Očekujete li isti uspjeh i s novim proizvodima?

Mesna industrija Ovako je prije nešto više od 25 godina na tržište plasirala hrenovke Mini i Jumbo, koje već godinama drže lidersku poziciju na tržištu. Smatram da su za takav uspjeh pored izuzetne kvalitete proizvoda zaslužne i prepoznatljive marketing kampanje koje smo radili za ovaj brend a iste je definitivno krunisala simpatična pjesmica iz reklamnih spotova: “kako, kako? Uzmi hrenovke Ovako”.

S novim parizerom koji se nalazi pod brendom Mini i Jumbo smo nastojali zadržati tu prepoznatljivu notu pa smo kampanju za isti radili po principu pjesmice koja će definitivno ovaj proizvod približiti svim generacijama.

 

U svojim marketinškim kampanjama uveliko prednjačite, ostvarujući suradnju s poznatim ličnostima. Hoćemo li vidjeti nešto slično i za novitete koje spremate?

Domaća smo kompanija koja pored kvalitetnih proizvoda, vrhunske tehnologije veliku pažnju posvećuje ulaganju i jačanju samog identiteta brenda. Kao što ste i sami naveli veliku pažnju posvećujemo našim marketinškim kampanjama. Trudimo se da kroz iste pratimo trendove te da na jedinstven način naše proizvode približimo potrošačima. Smatram da smo mnogo toga napravili u proteklih 25 godina. Izgradili smo brend Ovako koji je prepoznatljiv i omiljen kod svih generacija, ne samo u BiH nego i u čitavoj bivšoj državi. Rezultati tog rada su vidljivi pa se danas možemo pohvaliti činjenicom da su sve ove godine uz naš brend stajale velike zvijezde poput Edina Džeke, Dine Merlina, Mirze Teletovića, Severine Vučković, ali i Ace Petrovića. Svakako cilj nam je ovakav trend nastaviti i u budućnosti.

 

Šta je ključ uspjeha i održavanje kvalitete u industrijskoj proizvodnji?

Od samog osnivanja do danas tajna uspjeha brenda Ovako je kvalitet. Nikada nismo pravili kompromise s kvalitetom proizvoda. Bez obzira na sve turbulencije na tržištu, mi smo ostali dosljedni tradiciji i kvaliteti, i upravo ta dosljednost nas je to dovela do pozicije na kojoj se danas nalazimo a to je da na bh. tržištu nastupamo kao lider mesoprerađivačke industrije u BiH.

 

Kakav je to bh. potrošač, koje su mu navike, interesi, šta preferira? Na osnovu čega bira određeni brend?

Bh. potrošač, uostalom kao i svi potrošači modernog doba, je educiran, ima u svakom trenutku pristup informacijama i zna šta želi. Moderni potrošači žele da imaju informacije o brendu i žele da komuniciraju, a na brendovima je da tu komunikaciju usmjere u pravom smjeru te da kroz različite vidove komunikacije potrošačima daju sve, za njih, relevantne informacije.

Za Akova grupaciju komunikacija s kupcima je oduvijek bila jedna od veoma bitnih značajki poslovanja. Kroz godine rasta i unapređenja poslovanja konstantno samo nastojali komunikaciju s kupcem održati na jednom visokom nivou. Upravo ta komunikacija nas je dovela do produbljenja odnosa i međusobnog povjerenja.

Naša komunikacija se razdvaja na dva segmenta, a to su komunikacija s kupcima kao kanalima prodaje te drugi segment komunikacija s krajnjim potrošačem.  Današnja tehnologija nam je omogućila da imamo direktnu komunikaciju s krajnjim potrošačima te da kontinuirano osluškujemo njihove želje, pratimo komentare i na taj način ponudimo upravo onakve proizvode kakve oni žele.

Što se tiče brenda samo njegovo stvaranje je izazov koji zahtijeva sofisticiranu strategiju. U današnje vrijeme kada je neki proizvod brend više se ne radi samo o kvalitetnom proizvodu i dobrom imenu, riječ je o puno više toga. Danas brendovi imaju moć okupiti ljude istih vrijednosti. Oni prodiru u podsvijest i mogu stvoriti mnoga uvjerenja koja mijenjaju percepciju a samim tim mijenjaju i svijet.

Uzimajući u obzir gore navedeno od samog osnivanja do danas kompanija je bila usmjerena na to da pored kvalitetnih proizvoda koje svakodnevno stavljamo na police marketa širom BiH, stvorimo odnosno izgradimo emotivnu vezu između nas kao brenda i društva u kojem živimo i djelujemo, bilo da je to kroz podršku kulturno – umjetničkim i sportskim manifestacijama, pomoć socijalno ugroženim slojevima društva, ili odgovornost prema sredini/zajednici u kojoj djelujemo.

 

Kako će se po Vama razvijati FMCG industrija u BiH, usljed promjena koje su se desile?

Nevezano za pandemiju virusa Covid-19, FMCG industrija u BiH se u zadnjih desetak godina razvijala jednim ubrzanim tempom. Međutim ono što je novo u FMCG industriji jeste da se usljed pojave pandemije te različitih lockdowna i sl. ova industrija uprkos dugogodišnjem “opiranju” počela pojavljivati i online.

Nekada nam je nezamislivo bilo da ćemo robu široke potrošnje poput higijenskih proizvoda, hrane, pića i grickalica naručiti online te da će istu tu robu nama neko donijeti na vrata. Pojavom pandemije bili smo prisiljeni ostati u kući, željeli smo ograničiti svoje kretanje i na taj način smanjiti mogućnost zaraze pa je većina nas počela izbjegavati redovni odlazak u markete i kupovinu svela samo na neophodnu. Veliki broj kompanija je prepoznao potrebe kupaca te su se usredotočile na to da im putem lokalnih operatera omoguće da i FMCG proizvode poruče iz udobnosti svojih domova.

Prvi pokazatelji kažu da postoji značajan broj kupaca kojima se je ovakav vid kupovine svidio, te ga smatraju izuzetno korisnim, kažu da im štedi vrijeme i smanjuje svakodnevne obaveze. Mišljenja sam da će ovaj broj od sada pa nadalje konstantno rasti te da će se kompanije koje djeluju unutar FMCG industrije ukoliko žele opstati ili bilježiti daljni rast morati prilagoditi novim trendovima.