Froneri je globalna kompanija, usmjerena ka proizvodnji i prodaji sladoleda. Rasprostranjena je širom svijeta i posluje u više od 20 zemalja. Froneri nudi širok spektar proizvoda, od mliječnog sladoleda, sladoleda na bazi vode, sorbeta do organskog sladoleda, dostupnih u čašama, štapićima, kornetima i dr. Froneri je dugogodišnji licencirani partner vodećih kompanija kao što su Nestle i Mondelez.
U ovom broju InStore magazina, razgovarali smo sa direktorom prodaje u kompaniji Froneri, Sašom Vladisavljevićem, koji nas je upoznao sa poslovanjem, izazovima i planovima.
Šta čini vaš asortiman, pored snažnih brendova, vi ste broj jedan i u sferi trgovačkih marki?
Naš asortiman čine brendovi i trgovinske marke. Istakao bih našu saradnju putem licence sa Nestle i Mondelez kompanijama koja nam omogućava da potrošačima ponudimo renomirane poslastice i u vidu sladoleda kao što su KIT KAT, NESQUIK, MILKA, OREO, TOBLERONE i dr.
Pored toga, izuzetno smo ponosni na vlastite brendove koji su prepoznati od strane potrošača. Jedan od njih je NUII, lansiran ove godine na tržištu BiH sa pet najrazličitijih ukusa gdje je svaki od njih jedna posebna avantura. Trgovinske marke su također bitan dio našeg poslovanja gdje manje poznati, ali kvalitetni sladoledi, nalaze put do potrošača.
Šta sve proizvodite u fabrici u Staroj Pazovi i gdje sve izvozite iz ove tvornice?
U našoj fabrici u Staroj Pazovi već više od 20 godina proizvodimo isključivo sladoled za koji je fabrika usko specijalizovana što je jedna od naših najvećih snaga. Tokom godina je pratila napredak tehnologije, a najveća ulaganja desila u se 2018. godine kad je uloženo 15 miliona EUR za proširenje kapaciteta.
Sladoled se proizvodi u najrazličitijim oblicima, strukturama, veličinama i formatima (mliječni, vodeni, sorbeti, štapići, korneti, porodični sladoledi i dr.) što je izazov koji svaki dan uspješno savladamo. Izvoz je značajan segment Froneri Adriatic kompanije koja svoje proizvode izvozi u više od 25 zemalja.
Najveća izvozna tržišta do sad su Velika Britanija, Njemačka, Poljska, Španija i Francuska, dok smo izuzetno ponosni na novo izvozno tržište USA od 2021. godine koje nam je otvorilo mnoge mogućnosti.
Koje su konkurentske prednosti vaše kompanije?
Mi vjerujemo u moć snažne kulture koja u srcu svega što radi ima ljude. Nastojimo da budemo najbolji u svom poslu, što nas dovodi do visoko kvalitetnih proizvoda i operacija. Također, doprinosimo zadovoljstvu naših potrošača i kupaca, postavljajući njihove potrebe kao prioritet.
Koliko je odgovorna i zahtjevna pozicija koju obnašate?
Odgovornost je velika i proteže se na cjelokupnu Adriatic regiju koja obuhvata tržište Srbije, Crne Gore, Sjeverne Makedonije, Hrvatske, Albanije i Bosne i Hercegovine. Svako tržište je drugačije na svoj način i zahtijeva posebnu pažnju u cilju postizanja najboljih rezultata. Fokus je na kvalitetu, timskom radu kao i podsticanju drugih na ostvarenje što boljih rezultata.
Kako se situacija iz prethodne dvije godine odrazila na vaše poslovanje?
Period pandemije je bio ozbiljan izazov za nas, kako za proizvodnju tako i za prodaju. Bilo je zahtjevno uskladiti proizvodni plan sa tražnjom koja se konstantno mijenjala u zavisnosti od situacije na našim izvoznim tržištima.
Prodaja je bila neizvjesna usljed karantina koji je najviše pogodio kategoriju impulsnih sladoleda, dok su porodični sladoledi uspjeli da se održe. Posljedica koja nam i dalje predstavlja najveći izazov jeste nabavka sirovina čija je nestašica dovela do eskalacije cijena, što posljedično utječe i na sladoled.
Koliko ulažete u marketinške kampanje, koristite li prednosti novih tehnologija?
Froneri kao globalna kompanija prepoznaje brendove u čije oglašavanje ulaže u zavisnosti od vrijednosti brenda za određeno tržište, ali i vrijednosti tržišta. Kampanje najčešće kombinuju TV oglašavanje sa outdoor brandingom uz neizostavno digital oglašavanje koje je sad već priznato kao jedan od najboljih kanala komunikacije. Na tržištu BiH su se mehanizmi oglašavanja oslanjali na brendiranje prodajnih mjesta i outdoor branding koji podrazumijeva brendiranje autobusa, city lights itd.
Izuzetno ste fokusirani na?
Naš fokus je na timskom radu, kvalitetu, performansama, odgovornosti, našim potrošačima kao i na preduzetništvo koji u osnovi predstavlja i naše kompanijske vrijednosti.
Koliko ulažete u inovacije i šta od kompanije Froneri očekivati u narednom periodu?
Kompanija Froneri konstantno ulaže u inoviranje što se pored novih proizvoda odnosi i na proizvodne procese. Samo Stara Pazova kao proizvodna fabrika vodi desetine projekata koji se odnose na inovacije pakovanja, proizvoda i procesa. Froneri kao kompanija ima u planu da što više pozitivno utječe na svoje okruženje odgovornim i održivim nabavljanjem sastojaka potrebnih za sladolede, uklanjanjem plastike iz pakovanja, podsticanjem biodiverziteta, smanjenjem otpada hrane i ostalim projektima koji daju snagu našim brendovima.