Kompanija R&S već 25 godina poslovnom sektoru olakšava posao kao jedan od vodećih distributera i uvoznika kancelarijskog i promotivnog materijala, uredskog namještaja, sredstava za čišćenje, zaštitne, medicinske i IT opreme.
Razgovarala: Edina Mizić
Prodaja je lakša uz promociju i promotivne artikle: Klijentima nude servis brze, povoljne i jednostavne nabave svega potrebnog u kancelariji – sve na jednom mjestu, što im značajno štedi vrijeme i novac.
Zapošljavaju 75 uposlenika spremnih da u svakom momentu odgovore potrebama kupaca. Sarađuju sa više od 5000 pravnih subjekata širom Bosne i Hercegovine. Posjeduju dva distributivna centra: jedan u Sarajevu, a jedan u Tuzli, te grafički studio namijenjen štampi artikala različitog materijala iz svog asortimana. O njihovom poslovanju, planovima, te potencijalnim prilikama za rast i razvoj razgovarali smo sa Šejlom Krehić – menadžericom za kategoriju Promo materijal.
Danas ste jedan od lidera na tržištu promotivnog materijala, šta su vaše konkurentske prednosti, koje su vas dovele u sami vrh kada je ova kategorija u pitanju?
Naše konkurentske prednosti se ogledaju u širokoj ponudi promotivnih proizvoda i korporativnih poklona, saradnji sa ekskluzivnim brendovima te individualnim pristupom svakom klijentu. Kupcima mnogo pomaže činjenica da imamo vlastiti grafički studio namijenjen štampi artikala iz našeg asortimana. Također, preporučene artikle imamo izložene u našem izložbenom salonu u Vogošći, a kupci mogu organizovati i sastanak sa našim timom koji je fokusiran na prijedloge i preporuke za klijente u vidu produžene marketing ruke.
Kontinuirano radimo na unapređenju ponude, posjećujući najveće svjetske sajmove promotivnog materijala i sklapajući nove saradnje sa dobavljačima.
Šta kupci mogu pronaći u sklopu kategorije?
Kategoriju možemo podijeliti na promotivne artikle i korporativne poklone. U sklopu promotivnih artikala, kupci mogu pronaći olovke, rokovnike, kalendare, vrećice, kišobrane, putne artikle, artikle za ljepotu, sport i zabavu, suvenire, banere, pultove itd.
Interesantno je spomenuti artikle prema dizajnu gdje svaka kompanije određenim artiklima može dati svoj pečat. Najtraženiji korporativni pokloni su proizvodi ekskluzivnih brendova: Hugo Boss, Cerutti, Ungaro, Christian Lacroix, Nina Ricci, Cacharel, Festina, XINDAO. Više informacija svi zainteresovani mogu pogledati na našoj web stranici: www.ris.ba.
S obzirom na vašu organizaciju, dugogodišnji rad, pouzdan i sposoban ste partner. Poštujući izuzetno visoke standarde u poslovanju imate izvrsnu ponudu. Na koji način razvijate i unapređujete kategoriju, kako se informišete o trendovima i novitetima?
Na početku svake godine, donosimo set noviteta na svakom od segmenata i grupa unutar kategorije. Članica smo PSI sajma u Dizeldorfu, jednog od najvećih promotivnih sajmova u Evropi koji predstavlja centar susreta evropske industrije promotivnih proizvoda. Nove artikle bira naš tim nakon obilaska sajmova: PSI, REDA, China Import and Export Fair.
Održavamo i redovne sastanke s dobavljačima u vezi trendova na tržištu, a naravno,ne smijemo zaboraviti spomenuti ni stalne sastanke sa klijentima. Osluškujemo potrebe klijenata, trendove na tržištu i u ponudu uvrstimo sve što je aktuelno.
Promotivni proizvodi u vidu sitnih poklona su veoma isplativ kanal koji stvara dugotrajan utisak i pronalazi put do srca kod kupaca. Vežu kupce za brend jer proizvod ostaje kod njih.
Šta je najveći izazov u vođenju jedne ovako kompleksne i bogate kategorije?
Najveći izazov predstavlja suziti izbor od bezbroj predivnih artikala na samo nekoliko njih koje ćemo predložiti klijentu. Nakon toga, tu je svakako i izazov kako ispuniti želje kupca, a opet ostati u okviru predviđenog budžeta. Kako prilagoditi trendove našem tržištu te uvijek isporučiti robu u roku, bez obzira na nepredvidive situacije koje se dešavaju sa uvozom.
U ovom broju magazina fokus smo stavili na POS materijale. Koliko promotivni artikli pomažu prodaji? Koje su najveće mogućnosti i benefiti korištenja promotivnih artikala?
Bez obzira da li se radi o maloj kompaniji ili velikoj korporaciji, promotivni proizvodi su ključni za uspjeh marketinških napora. Promotivni proizvodi u vidu sitnih poklona su veoma isplativ kanal koji stvara dugotrajan utisak i pronalazi put do srca kod kupaca.
Vežu kupce za brend jer proizvod ostaje kod njih. Prilikom distribucije ovih besplatnih poklona, važno je fokusirati se na podjelu proizvoda koje kupci češće koriste, što će učinitiproizvode vidljivim. Također je važno držati na umu da proizvod koji poklanjate bude kvalitetan, jer on govori o vašoj kompaniji i odnosu sa kupcem.
Koliko je novonastala situacija sa koronavirusom utjecala na vaše poslovanje, kakve su se sve promjene desile u posljednje dvije godine? Da li je u ovom sektoru primjetan rast cijena?
Dugo godina promotivni proizvodi iz naše ponude su dio svakog važnog događaja održanog u Bosni i Hercegovini. Dolaskom korone, svi događaji su prolongirani ili otkazani.
Marketing budžeti su se usmjeravali na druge kanale promocije. Međutim, kako je prošao prvi val, svi su shvatili važnost zahvale i pažnje koju trebaju pokazati svojim kupcima i poslovnim saradnicima te se promocija vratila u punom svjetlu, a do izražaja su najviše došli korporativni pokloni. Događaji su se polako počeli ponovo aktivirati, uz pridržavanje mjera.
Rast cijena je primjetan, posebno u ovom kvartalu zbog novog zakona u Kini. Povećali su se troškovi transporta i repromaterijala, ali se uspijevamo izboriti s tim.
Kakva su vaša iskustva s FMCG industrijom?
Prodaja je mnogo lakša uz promociju i promotivne artikle, a kompanije FMCG industrije to vrlo dobro znaju. Bez obzira koji budžet imaju, uspjeli smo do sada
uvijek pripremiti prijedloge proizvoda koji se uklapaju u raspoloživi budžet, a veoma su interesantni njihovim ciljnim kupcima. Naravno, uvijek tražimo idealan omjer cijene i kvaliteta.
Ostvarujemo dugogodišnju saradnju sa liderima iz raznih industrija, poput mliječne, mesne, industrije pića, i mnogih drugih, ali i maloprodajnim lancima. Na godišnjem nivou zajedno radimo na velikom broju uspješnih projekata. Pozvala bih sve koji žele povećati prodaju i koristiti promotivne artikle da nam se jave i uvjere u kvalitet našeg poslovanja.
Bez obzira koji budžet klijenti imaju, uspjeli smo do sada uvijek pripremiti prijedloge proizvoda koji se uklapaju u raspoloživi budžet, a veoma su interesantni njihovim ciljnim kupcima. Naravno, uvijek tražimo idealan omjer cijena i kvalitete.
Izazovna vremena su pred nama, teško je predvidjeti bilo šta, ali na osnovu vašeg iskustva, gdje vidite svoju priliku za dodatni rast i razvoj?
Potencijal vidimo u tome što su poslodavci prepoznali važnost zaposlenika te sve više odlučuju njima iskazivati zahvalnost za trud i rad.
U našoj ponudi se nalazi mnogo proizvoda koji su veoma interesantni i idealni za welcome pakete za nove zaposlene ili poklone za trenutne. Zdrav život je također u fokusu, što je jedinstvena prilika da tržištu predstavimo artikle u ponudi, a koji su idealni za događaje fokusirane na zdrav život, sport i zabavu.
Ne možemo izostaviti ni činjenicu da su ljudi uvidjeli koliko su ljudske veze važne te koliki je značaj njegovanja dobrih poslovnih odnosa.
Iako su budžeti za promocije manji, mi uvijek možemo pronaći najbolje rješenje za raspoloživi budžet klijenta. Raznovrsnost proizvoda i odlična saradnja sa dobavljačima nam to dozvoljava.