Razgovarala: Edina Mizić
ODM Collections d.o.o. je kompanija visoko specijalizovana za upravljanje potraživanjima. Pružanjem svih modela servisa naplate i otkupa svih vrsta potraživanja, jedina je kompanija koja posluje po principu „sve na jednom mjestu“. Osnovana je 2013. godine i uspješno se pozicionirala kao najbrže rastuća kompanija na tržištu upravljanja potraživanjima u regionu zapadnog Balkana. ODM Collections u BiH od osnivanja 2018. godine, vodi suvlasnica i direktorica Mirela Ibrahimović Ćato, uspješna poduzetnica s dugogodišnjim iskustvom u finasijskom sektoru.
Po čemu se ODM Collections izdvaja od drugih kompanija koje se bave naplatom potraživanja?
ODM Collections neprestano unapređuje procese i ulaže u najbolje ljude i tehnologije s ciljem pružanja usluga najvišeg kvaliteta. Stručni tim zaposlenih posjeduje znanje i dugogodišnje iskustvo u oblasti poslovnog prava, prodaje, finansija, poreskih pitanja, NPL, upravljanja novčanim i nenovčanim sredstvima, zaštite podataka o ličnosti i osigurava profesionalan i dosljedan rad na predmetima. Detaljnom analizom portfolia, za svakog klijenta se kreiraju prilagođena poslovna rješenja. Istovremeno se razmatraju procedure interne naplate u okviru kompanije klijenta, na osnovu kojih se daju preporuke za njihovo unapređenje.
Zahvaljujući saradnji s partnerskom renomiranom advokatskom kancelarijom VP Law Firm, ODM Collections je uveo jedinstveni koncept objedinjenog praćenja i koordinacije cjelokupnog procesa naplate iz jednog centra, rukovodeći se principom „Turn Key Service Provider“ (sve na jednom mjestu).
Sama činjenica da je u 2021. godine ostvaren poslovni prihod viši od 2,35 miliona eura, što predstavlja više od 40% kumulativnog rasta godišnje u posljednjih pet godina, govori o tome na kojem nivou poslujemo i profesionalnost usluge koju pružamo klijentima koji su nam ukazali svoje povjerenje.
ODM Collections konstantno širi svoje poslovanje, gdje ste sve trenutno prisutni?
ODM Collections posluje u 6 jurisdikcija na zapadnom Balkanu – Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Kosovu, Albaniji i Sjevernoj Makedoniji. Prepoznali smo potrebe i posebnosti regiona zapadnog Balkana, a uz personalizovan i profesionalan pristup, primjenjujući najnovije tehnologije i inovativna poslovna rješenja, pozicionirali smo se kao lideri na tržištu profesionalnog upravljanja potraživanjima.
Cilj nam je da tokom 2023. godine svoje poslovanje proširimo i na tržište Hrvatske, Slovenije, Rumunije i Bugarske i na taj način postanemo lideri u regionu jugoistočne Evrope. Kompanija je stekla povjerenje brojnih renomiranih klijenata iz različitih oblasti i grana industrije, portfolio kojim upravlja obuhvata preko 200 hiljada predmeta, ukupne vrijednosti potraživanja više od 125 miliona eura.
Pružate usluge otkupa i naplate/servisa potraživanja, kao i usluga konsaltinga. Možete li nam reći nešto više o vašim uslugama, koji su benefiti za vaše klijente?
Da, naši klijenti mogu računati na nas kada teško naplativa potraživanja postanu prijetnja za njihovo poslovanje. U potpunosti preuzimamo brigu o portfoliju i tom poslu pristupamo temeljito i profesionalno.
Uslugom otkupa potraživanja rasterećujemo poslovanje našeg klijenta, odnosno klijent svoj novac dobije odmah, a mi preuzimamo rizik neplaćanja. Prednosti modela otkupa potraživanja su da je klijentu trenutna gotovina na raspolaganju što povećava likvidnost, ušteda vremena i resursa, optimizacija troškova interne naplate, povećanje efikasnosti poslovanja, rasterećenje poreskog bilanca. Zatim tu je i profesionalni pristup bez reputacijskog rizika, pogodnost za dužnika kroz dogovor oko modela i rokova plaćanja duga i poreski tretman.
Kada govorimo o naplati, odnosno servisu potraživanja, spremni smo klijenta podržati u svim fazama naplate, dospjelih, otpisanih i potraživanja u sudskom postupku. Predlažemo rješenja u skladu sa strategijom i poslovnom politikom klijenta, a tok naplate prilagođavamo vrsti potraživanja i karakteristikama dužnika, a u isto vrijeme poštujući prava i štiteći interese svih uključenih strana. Naš proces profesionalne naplate teče tako što prije svega imamo pravovremenu i pravilnu organizaciju i praćenje faktura, zatim uspostavljanje kontakta s dužnikom putem telefona i pisanim putem. Ukoliko ne dođe do naplate, tada angažujemo naše advokate i šalju se advokatske opomene, te u konačnici, po potrebi pokretanje sudskog postupka, uz prethodno odobrenje klijenta.
Također, ODM Collections osigurava širok spektar konsultantskih usluga investicionim fondovima i drugim investitorima koji žele ulagati u tržišta na kojima poslujemo. Imamo odličan tim koji izvanredno poznaje pravnu regulativu, najvažnije sektore privrede i poslovnog okruženja u regionu zapadnog Balkana. Moram naglasiti da ne konsultujemo samo investitore, naše dugogodišnje iskustvo i znanje može biti od velike koristi i samim povjeriocima, te u sklopu saradnje nudimo savjetovanje usluga povjeriocima koji imaju za cilj da dijagnostikuju problematična potraživanja, segmentiraju po ključnim kriterijima za optimizaciju problematičnih potraživanja, predlažu strategije i optimalno postupanje s istim, te prate implementaciju.
Vaš tim je, jedini u regionu, dizajnirao integrisano IT rješenje za podršku poslovanju i povećanju efikasnosti naplate, o čemu se tu tačno radi?
Tako je, naš tim je dizajnirao integrisano IT rješenje koje pruža operativne informacije u realnom vremenu i punu podršku svim poslovnim procesima kompanije ODM Collections. Ovo rješenje, jedinstveno u regionu zapadnog Balkana, zasnovano je na najsavremenijim tehnologijama i ispunjava sve važeće međunarodne i domaće standarde. Svakako, stalnim nadograđivanjem softvera, efikasno implementiramo promjene u poslovanju i pratimo tehnološke inovacije, čime uspješno gradimo konkurentsku prednost.
Također, veoma je bitno naglasiti da su aktivna komunikacija s klijentima i brza razmjena informacija, ključni elementi uspješne poslovne saradnje. Efikasan i ažuran sveobuhvatni sistem redovnog izvještavanja klijenta, koji uključuje izvještavanje o iznosu potraživanja i rezultatima naplate, predstavlja značajnu vrijednost za kompaniju i klijente. Upravo IT alati koje smo razvili omogućavaju individualno izvještavanje klijenata na operativnom nivou i na nivou menadžmenta u realnom vremenu.
Glavne prednosti modela otkupa potraživanja:
- Trenutna gotovina na raspolaganju, povećanje likvidnosti
- Ušteda vremena i resursa
- Optimizacija troškova interne naplate
- Povećanje efikasnosti poslovanja
- Rasterećenje poreskog bilansa
- Profesionalni pristup, bez reputacionih rizika
- Pogodnost za dužnika kroz mogućnost dogovora oko modela i rokova plaćanja duga
- Poreski tretman
Prednosti uspješne naplate / servisa potraživanja
- Poboljšanje finansijske discipline klijenata/dužnika
- Smanjenje portfolia loših potraživanja
- Unapređenje poslovanja zbog povećanja stepena naplate potraživanja
- Ušteda resursa
- Povećanje efikasnosti poslovanja fokusiranjem zaposlenih na osnovnu djelatnosti kompanije