Nastojimo razviti dugoročna partnerstva s klijentima

Kao pružatelj usluga logistike, smatramo da je važno ponuditi cjelovita rješenja i postati duboko integrirani dio opskrbnih lanaca naših kupaca. Svako može prevoziti robu od tačke A do tačke B. Pravi izazov i dodatna vrijednost dešavaju se u pozadinskim procesima

Kompanija cargo-partner je osnovana 1983. godine u Beču prvenstveno kao kompanija specijalizirana za avionski transport. Međutim, vremenom su uvidjeli da tržište zahtijeva i efikasna rješenja za pomorski transport i sveobuhvatne logističke koncepte. Počeli su proširivati stručnost i portfolio usluga, te su uskoro pružali integrirana rješenja za avionski i drumski saobraćaj transport uz podršku sve veće mreže transportnih partnera. Kako se Evropska unija širila, tako su se otvarale nove mogućnosti za cargo- partner pa su tako osigurali optimalnu pokrivenost tržišta. Kompanija cargo-partner d.o.o. Sarajevo u Bosni i Hercegovini djeluje od 2008. godine. Za 13 godina svog postojanja, uspjeli su ostvariti značajne poslovne rezultate što pokazuje i priznanje BISNODE zlatni bonitet izvrsnosti te se pozicionirati kao jedan od lidera u svojoj branši. U ovom broju InStore magazina, razgovarali smo sa Sanjinom Hamidovićem, direktorom u kompaniji cargo-partner u Bosni i Hercegovini.

Razgovarala: Edina Mizić

Čime se sve bavi vaša kompanija? Ukratko nas upoznajte sa uslugama koje nudite.

cargo-partner je privatni pružatelj info-logistike koji nudi sveobuhvatan portfolio rješenja za vazdušni, pomorski, drumski transport i skladištenje. Sa skoro 40 godina stručnosti u informatičkoj tehnologiji i optimizaciji lanca isporuke, kompanija dizajnira usluge po mjeri za širok spektar industrija kako bi stvorila konkurentne pogodnosti za svoje kupce širom svijeta. Ono što je također važno spomenuti jeste da je cargo- partner 2020. po prvi put ostvario promet od preko milijardu eura i trenutno zapošljava 3.250 ljudi širom svijeta.

 

Društveno ste odgovorna kompanija, u čemu se to ogleda konkretno na vašem primjeru, šta radite za zajednicu?

 cargo-partner primjenjuje sveobuhvatnu CSR strategiju zasnovanu na tri stuba, a to su ekološka, ekonomska i društvena održivost. Naše rukovodstvo smatra da je razmišljanje o budućnosti generacija koje dolaze osnovni aspekt svake poslovne aktivnosti. Za kompaniju cargo-partner, društvena odgovornost označava obavezu uvođenja održivog poboljšanja van nacionalnih i kulturoloških granica. Mi u Bosni i Hercegovini surađujemo sa humanitarnim udruženjima kojima pomažemo kroz donacije, također nam je jako bitan i okoliš u kojem živimo te često organizujemo akcije čišćenja smeća, akcije pošumljavanja itd. Osvrnuo bih se na team building koji smo nedavno organizovali na jednoj od lokalnih planina, te smo pored druženja također postavljali kućice i gnijezda za ptice u šumi.

 

Mnogo kompanija vjeruje da tehnološki napredak ima značajan utjecaj na lance snabdijevanja, logistike, transporta u smislu smanjenja troškova. Kakvo je Vaše mišljenje?

Mi kao kompanija, na osnovu opsežnog znanja i iskustva u informacionoj logistici, razvijamo i implementiramo efikasne sisteme, aplikacije i veze kako bismo pojednostavili čitav lanac snabdijevanja. Slažem se da može imati veliki utjecaj na smanjenje troškova, ali također smatram da tehnološki napredak stvara prostor za ostvarivanje dodatne vrijednosti u poslovanju.

 

Koji su Vaši savjeti za poboljšanje performansi distribucije i logistike?

Kupac želi robu odmah ili u kratkom roku, zato je veoma važno da svi koji se bave trgovinom, posebno elektronskom koja je u pravoj ekspanziji, poznaju svoje kupce, budu usklađeni sa tržištem i na vrijeme planiraju svoj asortiman i raspoloživost robe.

Kolaborativna platforma SPOT, koja je naš vlastiti proizvod i koju koristimo u kompaniji, omogućava komunikaciju sa dobavljačima, bukiranje i kontrolu transporta, optimizaciju magacinskog poslovanja uz povezivanje svih lokacija, označavanje paketa, poređenje cijena otpreme i praćenje pošiljaka uz mogućnost povezivanje sa sistemom korisnika, real-time pristup izvještajima i analitici u vezi sa procesima.

 

Nažalost, ne možemo, a da se ne osvrnemo, na koronavirus i sve što nas je opteretilo u proteklom periodu, kako je sve to utjecalo na logistiku i na cijenu transporta?

 Za vrijeme korone svijet je stao, a nakon što je situacija krenula u smjeru oporavka, naglo pokretanje privrede nakon višemjesečne stagnacije dovelo je do ubrzanog popunjavanja transportnih kapaciteta u jednom smjeru, što je ubrzo rezultovalo ogromnim disbalansom u transportnoj opremi, jer su kontejneri za transport robe ostajali zarobljeni u europskim lukama. Sada, nekoliko mjeseci kasnije, transport ipak funkcioniše, ali cijene i dalje rastu.

Troškovi transporta su na historijskom maksimumu, a ako uzmemo u obzir da su prijevoznici pomorskog transporta podigli cijene sedam do osam puta, u odnosu na period prije početka pandemije, jasno je da će teret, na kraju lanca, snositi potrošači, ako se ne pronađu alternativna tržišta za nabavku robe.

Mnoge kompanije preusmjeravaju svoju proizvodnju i nabavku u jugoistočnu Aziju, Tursku – gdje cargo-partner ima dobro uvezanu mrežu i također nudi i sedmične charter letovekao pouzdanu alternativu prijevoza.

 

Svjedoci smo da su se promijenile kupovne navike, naglo je porasla prodaja putem interneta, kakva je u svemu tome situacija sa distribucijom i skladištenjem?

Uporedo sa razvojem e-trgovine, bilo je važno obratiti pažnju na sve „pozadinske“ logističke procese, jer je dobro postavljen sistem skladišnog poslovanja i distribucije od presudnog značaja za razvoj usluge online kupovine.

Moderna IT rješenja omogućuju kontinuiranu optimizaciju logističkih procesa radi postizanja vrlo visoke kvalitete podataka i procesa te pojednostavljuju komunikaciju između svih strana u lancu opskrbe.

Ova rješenja pomažu kompanijama da prate robu u toku transporta u realnom vremenu, da pristupaju carinskoj dokumentaciji i prave naloge za distribuciju nakon carinjenja.

Također, omogućavaju veleprodavcu da poveže svoj B2B portal, ili maloprodaji da poveže svoj e-shop, tako da u realnom vremenu prate stanje zaliha u magacinu, kao i da to stanje bude automatski sinhronizirano sa stanjem na sajtu.

 

Koliko je važno dobro planiranje zaliha kako danas, a tako i prije novonastale situacije?

 Kao što sam već spomenuo, kupac je tu i neće da čeka, pronaći će drugog dobavljača ako nismo spremni da idemo u korak sa promjenama i njihovim zahtjevima.

Izazovi u transportu, na globalnom nivou, samo se nadovezuju jedan na drugi i pažljivo planiranje zaliha važnije je nego ikada. Vremensko planiranje transporta, sa kraja na

kraj svijeta, više nije tako jednostavno i mnoge kompanije su dovedene u situaciju da im nedostaju sirovine, da sezonski asortiman stiže sa zakašnjenjem ili da ne mogu da ispoštuju svoje dobavljače, zbog nepredviđenih događaja koji su se prethodnih mjeseci nizali jedni za drugim.

 

Šta je sve potrebno da bi kompanije u budućnosti upravljale modernim lancima snabdijevanja? Koji su to koraci koje je neophodno da naprave? U kojim smjerovima moraju da se kreću

S naše tačke gledišta, kao pružatelja usluga logistike, sve je važnije ponuditi cjelovita rješenja i postati duboko integrirani dio opskrbnih lanaca naših kupaca. Svako može prevoziti robu od tačke A do tačke B. Pravi izazov i dodatna vrijednost dešavaju se u pozadinskim procesima. Stoga nastojimo razviti dugoročna partnerstva s našim klijentima i razumjeti potrebe njihovog poslovanja u pružanju personaliziranih rješenja. Ovo uključuje specijalizovanu stručnost u industriji i sveobuhvatno upravljanje lancem snabdijevanja, uključujući potrebne IT alate i sisteme.

Prednost za naše klijente je jasna: prepuštajući svoje logističke procese stručnjacima, oni imaju koristi od rješenja na jednom mjestu s fleksibilnim pristupom velikoj mreži i raznim uslugama. Oni mogu smanjiti vlastite administrativne napore i osloniti se na svog logističkog partnera kako bi osigurali efikasne procese, što ujedno znači i dugoročnu uštedu.