Kenan Uštović je magistrirao prodajni menadžment na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, a svoje iskustvo je gradio u najvećim međunarodnim kompanijama. Bio je direktor predstavništva američke kompanije za veleprodaju industrijskih maziva, a nakon toga rukovodilac odjela za razvoj poslovanja, proizvoda i podršku u bankarskom sektoru. U naftnom sektoru je bio zadužen za realizaciju i praćenje investicione djelatnosti i upravljanje projektima. Vodio je prodajne timove u sektoru osiguranja, a bio je zadužen i za planiranje trenutno najvećeg rudarskog projekta u BiH.
Sa Kenanom smo razgovarali o trenutnim aktivnostima i planovima kompanije za širenje poslovanja, kao i o proizvodima i uslugama koje ova kompanija nudi.
Razgovarala: Edina Mizić
Šta Vas je tačno privuklo da preuzmete funkciju direktora kompanije AS NOSTRO?
Kompanija AS NOSTRO je dio HIFA-OIL grupacije, i šesnaesta kompanija koja funkcioniše u ovom sistemu. Sa porodicom Ahmetlić već sam ranije surađivao kroz neke druge aktivnosti, i na njihov poziv odlučio sam preuzeti ovu izazovnu poziciju. Uprava grupacije mnogo pažnje posvećuje izboru svog kadra, pogotovo u menadžmentu, i osjećam veliku čast što su upravo mene prepoznali kao osobu koja svojim načinom rada i razmišljanja prepoznaje i vidi viziju i cilj naše kompanije, ali i grupacije. Velika je privilegija i zadovoljstvo, ali i obaveza i odgovornost biti dio ovog kolektiva. Moj glavni cilj je, svakako da svojim znanjem i iskustvom doprinesem da se kompanija AS NOSTRO uspješno razvija kako na domaćem, tako i na međunarodnom tržištu.
Čime se sve kompanija AS NOSTRO bavi?
Od osnivanja u kompaniji su razvijana dva pravca poslovanja: proizvodnja tapaciranog namještaja, prvenstveno kreveta te proizvodnja madraca i nadmadraca premium brenda “Oblak”. 2021. godine kompanija je akvizirana od strane HIFA-OIL grupacije te je proizvodnja nastavljena u ta dva pravca. Sama akvizicija je omogućila nove investicije u mašinsko-proizvodni pogon i otvaranje novih tržišta na teritoriji EU, gdje se posebno izdvajaju zemlje Beneluxa, Francuske i Njemačke. U najsavremeniju opremu za proizvodnju madraca i tapaciranog namještaja tada je uloženo preko jedan milion KM.
Početkom 2022. godine kompanija je proširila svoj asortiman i uvela liniju pločastog namještaja, a u drugoj polovini te godine počelo se sa razvojem kolekcije dodatnog tapaciranog namještaja (dvosjedi, trosjedi, sofe, ugaone garniture). Proširenje asortimana omogućilo je osnivanje sektora za opremanje i uređenje poslovnih i privatnih enterijera po principu “ključ u ruke”. Sektor Enterijeri čini tim arhitekata i dizajnera enterijera koji pruža usluge projektovanja i 3D vizualizacije enterijera za stambene objekte, ugostiteljske objekte, poslovne prostore i hotele, te se već može pohvaliti brojnim projektima kao što su opremanje objekata na našim planinama, Jahorini, Vlašiću i Trebeviću. Svakom projektu pristupamo individualno nudeći jedinstvena i estetski perfektna rješenja za naše klijente.
Kakvi su dosadašnji rezultati poslovanja kompanije te planovi koji se tiču razvoja proizvodnje i širenja na nova tržišta?
Prošla godina je bila izuzetno uspješna za kompaniju AS NOSTRO jer su uspješno ostvareni zacrtani strateški ciljevi i napravljen zaokret u poslovanju kroz kompletan rebranding identiteta kompanije. Na promjenu imena odlučili smo se upravo s ciljem integracije organizacije te širenja postojećeg evropskog i otvaranja američkog tržišta. Za ova tržišta izuzetno je važan kvalitet i praćenje određenih standarda te je tokom prošle godine uspješno proveden certifikacijski audit i implementiran Sistem upravljanja kvalitetom prema standardu ISO 9001:2015. Uskoro će biti završena i certifikacija Sistema upravljanja okolišem ISO 14001:2015, dobijen CE znak i Deklaracija o usaglašenosti i sigurnosti proizvoda. To će svakako biti samo dodatni motiv da naše proizvode ponudimo evropskom i svjetskom tržištu, koje zahtjeva samo proizvode vrhunske kvalitete i dizajna.
Ono što mogu posebno da istaknem jeste da rezultati poslovanja od momenta akvizicije kompanije pokazuju rast, odnosno pod okriljem grupacije HIFA-OIL zabilježeno je povećanje prometa od 250%, dok se broj zaposlenih povećao za 215%. U decembru 2022. godine je otvorena nova upravna zgrada i nova fabrika za proizvodnju madraca u Tešnju, a u ovoj godini planirano je otvaranje jedinstvene savremene fabrike koja će objediniti obje proizvodnje, nove investicije u mašinski park kao i skladišne kapacitete. Investicija u nove objekte mjerit će se u milionima KM.
Spomenuli ste da se u okviru kompanije AS NOSTRO proizvode i madraci pod brendom Oblak, recite nam više o ovom segmentu poslovanja?
Oblak by NOSTRO je već prepoznatljiv brend premium madraca i nadmadraca koji se proizvode u BiH. Pri proizvodnji se koriste samo vrhunski materijali, visokokvalitene sirovine i cjelokupna proizvodnja se vrši na mašinama posljednje generacije zahvaljujući investiciji u toku prošle godine. Možemo se pohvaliti da imamo novi i najsavremeniji proizvodni pogon čiji je kapacitet i do 900 madraca dnevno. Oblak madraci savršeno upotpunjuju našu ponudu i dosad su pronašli put do više hiljada zadovoljnih kupaca. Možemo se pohvaliti i da najluksuzniji hoteli i drugi smještajni objekti u našoj državi koriste upravo Oblak madrace. Mnogo vodimo računa o tome da svaki naš kupac, bez obzira da li je fizičko ili pravno lice, bude zadovoljan kvalitetom koji dobije. Trenutno u ponudi imamo više od 15 različitih vrsta madraca u osam standardnih dimenzija. To nas svakako ne ograničava da za naše kupce uvijek pronađemo i dodatna rješenja, koja će na najbolji način zadovoljiti njihove potrebe.
Koja je vaša vizija kompanije AS NOSTRO u budućnosti?
Konstantnim ulaganjem i praćenjem trendova u tehnologiji kao i razvojem i edukacijom stručnog kadra kompanija NOSTRO se pozicionirala na bosanskohercegovačkom tržištu kao kvalitetan i pouzdan proizvođač namještaja po mjeri. Jedan od strateških ciljeva kompanije je do 2025. godine postati tržišni lider i najprepoznatljiviji brend u oblasti projektovanja i opremanja enterijera i proizvodnji dizajniranog namještaja na lokalnom i regionalnom tržištu i vjerujem da ćemo za kratko vrijeme ostvariti ove ciljeve. U narednim mjesecima planiramo tržištu predstaviti našu prvu liniju dizajnerskog namještaja koja će biti sastavni dio i osnova za otvaranja novog ekskluzivnog salona namještaju u Sarajevu koje je planirano za ovu godinu. Nova fabrika, novi salon, dopunjena ponuda i dodatno širenje na evropsko tržište, samo su neki od planova koje imamo za ovu godinu. Kvalitetne i iskusne radnike već imamo, na šta sam posebno ponosan, i nemam dvojbe da zajedno možemo ostvariti sve naše ciljeve.