Kupcima uvijek nudimo nove benefite kako bi im se kupovina dodatno isplatila

Konstantno razmišljamo o novonastalim navikama, okrenuti smo maksimalno kupcima i nastojimo ponuditi ono što im u datom trenutku stvara najveću satisfakciju. Upravo iz tog razloga razvili smo niz projekata kako bismo što adekvatnije odgovorili novim trendovima.

U razgovoru sa category managerima

Samra Mešanović, category manager za Dječiji svijet i Ljepota i njega, kompanija Konzum

Razgovarala: Edina Mizić

Da li se Vaš radni dan i opis posla promijenili u krizi?

Pandemija koronavirusa je donijela značajne promjene u svim sferama života. Neizvjesne prognoze, nemogućnost predviđanja i planiranja, ograničene mjere kretanja, sve se to odrazilo na način organizacije poslovanja i promijenilo svakodnevni pristup. Situacija u kojoj smo se našli preobrazila je  uobičajenu dinamiku naših poslovnih odnosa te dovela do ogromne upotrebe tehnologije, i to u vrlo kratkom roku. Većim dijelom sastanke održavamo online, te nismo prisutni na terenu koliko bi to posao optimalno zahtijevao, ali pokušavamo svakim danom raditi najbolje što možemo u postojećim okolnostima i mogu reći da smo se veoma uspješno prilagodili novoj situaciji.

Kako se ova situacija sa pandemijom odrazila na kategoriju koju vodite, i koji su se proizvodi najviše tražili na tržištu u protekloj godini?

Kupovne navike naših kupaca više nisu iste. Kupci sada imaju drugačije potrebe, izmijenjene životne prioritete i sve je to generalno utjecalo na sadržaj košarice.  Kada govorimo konkretno o kategorijama koje ja vodim u Konzumu, a to su Dječiji svijet i Ljepota i njega, mogu reći da su očekivano najtraženiji proizvodi sve vrijeme pandemije dezinfekciona sredstva za ruke i maramice za dezinfekciju, te sve vrste sredstava za pranje ruku. Ogromna potražnja za ovim proizvodima, posebno na samom početku pandemije, bila je za nas veliki izazov, jer tržište nije bilo spremno da odgovori na tako veliku potražnju. Među ostalim proizvodima unutar kategorija koje vodim nije bilo većih oscilacija, jer se radi uglavnom o svakodnevno potrebnim proizvodima za njegu i higijenu cijele porodice, te spcijaliziranim proizvodima za majku i bebu neophodnim svima u prvoj fazi života novorođenčadi.

balansirati između onog što smo planirali i onog što je slijedom okolnosti tržište nametnulo, nije lako, i zahtijeva veliku moć adaptacije i prilagođavanja, te stalnog traganja za novim mogućnostima.

Koje osobine menadžera kategorije, naročito dolaze do izražaja u kriznim periodima?

Period koji je iza nas je obilježen strahom za budućnost, brigom za vlastito zdravlje i zdravlje bližnjih, a uz sve to evidentna je finansijska nesigurnost i neizvjesnost. Jedna od ključnih stvari u ovakvom periodu jeste napraviti pozitivnu radnu okolinu u kojoj jedni druge potičemo na uspjeh, a istovremeno nastojimo ublažiti brigu i sveprisutni strah. Stvaranje pozitivnog radnog okruženja utječe na buđenje kreativnosti, bolji kvalitet posla, pospješuje rast i što je najbitnije u ovom periodu stvara osjećaj mira. S druge strane,  balansirati između onog što smo planirali i onog što je slijedom okolnosti tržište nametnulo, nije lako, i zahtijeva veliku moć adaptacije i prilagođavanja, te stalnog traganja za novim mogućnostima. Sretna sam jer uprkos svim izazovima uspijevamo našim kupcima ponuditi kvalitetan i širok asortiman, donijeti novitete u mjeri kojoj to naše tržište omogućava i što je najvažnije osigurati povoljne cijene.

 

Šta je najveći izazov trenutno i koji su to načini za unapređenje kategorije?

Konstantno razmišljamo o novonastalim navikama, okrenuti smo maksimalno kupcima i nastojimo ponuditi ono što im u datom trenutku stvara najveću satisfakciju. Upravo iz tog razloga razvili smo niz projekata kako bismo što adekvatnije odgovorili novim trendovima. Iako se kupovina u Konzumu primarno odvija u prodavnicama, periodično za kupce kreiramo vrlo atraktivnu ponudu samo na našim online kanalima gdje imamo mogućnost da kupcima pružimo mnogo obimnije informacije o svakom proizvodu pojedinačno što je velika prednost kada su u pitanju proizvodi za njegu i higijenu. Vrlo često kupci zbog žurbe nisu imali naviku detaljno čitati opis proizvoda na mjestu prodaje, a sada im sve potrebne informacije donosimo u formi atraktivnih kataloga vrlo primamljivog sadržaja koji podsjećaju na magazine, a mogu im pristupiti iz svoga doma. U planu kompanije su renoviranja niza naših prodajnih objekata, te ćemo nastojati u preuređenom i još ljepšem ambijentu napraviti dodatnu ugodnost kupovine proizvoda iz kategorija neprehrane te proširiti asortiman ukoliko se ukaže potreba shodno potražnji i željama naših kupaca. Ono što je poseban novitet jeste pokretanje novog programa lojalnosti Konzum Baby Klubić, namijenjenog za roditelje djece do 3 godine, u okviru kojeg ćemo osim brojnih savjeta, preporuka i nagrada, kreirati posebne kupone sa značajnim popustima na proizvodima iz kategorije Dječiji svijet. Nastojimo što je više moguće asortiman približiti našim kupcima i ponuditi im nove benefite kako bi im se kupovina u Konzumu dodatno isplatila.