Kupcima uvijek na raspolaganju

Pandemija koronavirusa utjecala je na sve sfere poslovanja. Godina iza nas je bila turbulentna, neobična i puna izazova. Poslovati u takvom okruženju mogu samo najbolji, koji uspijevaju pronaći put do kupaca i uvijek nuditi nešto novo.

Naš sagovornik, u proteklom periodu pokazao je izuzetne sposobnosti, prilagođavanje novim okolnostima, održavanje poslovanja i napretka kategorije, te je stoga na ovogodišnjem 7. FMCG RETAIL Summita nagrađen posebnim priznanjem za izuzetan doprinos u cjelokupnom RETAIL lancu poslovanja ispred kompanije dm-drogerie markt Bosna i Hercegovina. U nastavku pročitajte šta je za InStore magazin rekao Cerić.

Razgovarala: Edina Mizić

Navršila se godina dana od kako poslujemo u pandemiji. Kako se novonastala situacija odrazila na Vaše poslovanje?

Situacija sa Covidom-19 sigurno da je izazov za sve nas. Susreli smo se sa nečim novim i nepoznatim i neophodno je bilo brzo prilagođavanje nastaloj situaciji. Pandemija je utjecala na naše poslovanje jer je rezultirala izmjeni navika potrošača.

Kako su potrošači mijenjali svoje navike, mijenjala se i struktura prodavanih proizvoda. Kupci su više kupovali proizvode kategorija kao što su dodaci prehrani, čišćenje, sredstva za dezinfekciju, dok su nešto manje kupovali proizvode dekorativne kozmetike.

 

Koje osobine menadžer kategorije mora posjedovati da bi uspješno obavljao ovaj posao?  

Da bismo neki posao obavljali uspješno prije svega moramo da volimo svoj posao i ono što radimo.  Za obavljanje funkcije menadžera kategorije morate biti motivisani, poznavati radne procese, proizvode, navike potrošača kao i okruženje unutar kojeg poslujete.

Morate konstantno raditi na unapređenju vašeg znanja i vještina kako biste bili u mogućnosti upravljati procesima i djelovati u promjenjivom okruženju.

 

Na koji način razvijate i unapređujete kategoriju, kako se informišete o trendovima i novitetima?

Smatram da se određena kategorija može razvijati samo ukoliko osluškujemo potrebe naših kupaca. Bitno je raditi brzo prilagođavanje tim potrebama, jer se one konstantno mijenjaju.

Ima jako puno načina na koje možemo doći do informacija o novim proizvodima i najnovijim trendovima. Razvoj tehnologije omogućio nam je da jako brzo i jednostavno možemo doći do informacija o novim proizvodima top brendova koji još nisu zastupljeni na našem tržištu.

Nerijetko koristimo sinergiju dm koncerna, te pratimo trendove i proizvode koji u pravilu prije dođu na EU tržište nego kod nas.

S druge strane unutar BiH smo u stalnoj komunikaciji sa našim kupcima i pokušavamo se prilagoditi njihovim potrebama i zahtjevima.

 

Kako obezbijediti rast kategorije u doba krize, a kako u poslovanju u normalnim okolnostima?

Rast kategorije možemo obezbijediti jedino ukoliko osluškujemo potrebe naših kupaca, prilagođavamo im se i nudimo nešto drugačije u odnosu na konkurenciju.

„Recept za uspjeh“ nažalost ne postoji i jedini način da obezbijedite rast određene kategorije jeste da ste u konstantnoj komunikaciji sa vašim kupcima i na taj način detektujete njihove potrebe.

Kakva su očekivanja od 2021.?

Po svemu sudeći, Covid-19 će ostaviti duboke ožiljke na naše tržište. Nakon izuzetno turbulentne 2020., očekuje nas i veoma izazovna 2021. godina. Na nama je da uvijek nudimo nešto novo, drugačije, da postavljamo nove trendove, odnosno da budemo našim kupcima uvijek na raspolaganju.