Kupcima nastojimo olakšati svakodnevnicu

Razgovarala: Edina Mizić

Kompanija dm drogerie markt posluje uspješno već 16 godina na tržištu Bosne i Hercegovine. Sinonim su za uspjeh, za sretne i zadovoljne zaposlenike, te omiljeno mjesto svih onih koji žele kupovinu doživjeti na drugačiji način, uživajući u svakom trenu provedenom u dm prodajnim objektima. Naš sagovornik Damir Šlosel, na čelu je ove kompanije od samih početaka. Preuzimanjem ovog izazovnog tržišta, u njegovoj karijeri značilo je mnogo poslovnih izazova. Danas može slobodno reći, da je zajedno sa svojim timom zaslužan za sve ono što dmBiH svrstava u  sami vrh retaila u BiH.

Iza dmBiH je još jedna godina, za koju, po ostvarenim rezultatima, vidimo da je bila veoma uspješna. S kakvim izazovima ste se suočili, da li se još uvijek u poslovanju osjete posljedice globalne pandemije te kako odgovarate na trenutno stanje tržišta i konstantni porast cijena?

U protekloj poslovnoj godini, koja je završila s krajem devetog mjeseca, ostvarili smo rast prometa od 20,16% u odnosu na godinu prije i investirali u sve segmente našeg poslovanja u vrijednosti višoj od 10 miliona KM. Imajući u vidu izazove s kojima se u ovoj godini suočilo globalno, ali i bh. tržište i ovu poslovnu godinu obilježili smo osluškujući i oplemenjujući potrebe naših kupaca, koji su već tokom pandemijskog perioda značajno promijenili svoje kupovne navike. Stoga smo pored bogate ponude proizvoda po UVIJEKPOVOLJNO cijenama, našim kupcima ponudili nove usluge uvođenjem dm active beauty programa lojalnosti uz koji mogu ostvariti dodatne pogodnosti i uštede. Kao drogerijski lider, nastavit ćemo kontinuirano pratiti kretanja na tržištu i s tim u vezi ulagati u razvoj naše ponude i usluge, a sve s ciljem da se dodatno približimo našim kupcima.

Proteklu poslovnu godinu obilježilo je i uvođenje dm active beauty programa lojalnosti, kojeg su kupci željno iščekivali. Kakve rezultate nakon nepune godine dana imate, da li je program dočekan kod kupaca s oduševljenjem?

 dm active beauty program startao je s početkom kalendarske godine i prvi smo u BiH, ali i u cijeloj dm grupi, koji takav program pogodnosti sprovodi isključivo putem mobilne aplikacije i digitalne kartice, a sve s ciljem da kupcima ponudimo usluge koje će im olakšati svakodnevnicu. Tokom devet mjeseci aktivnog korištenja programu se pridružilo 244.000 članova, koji su sakupljajući i koristeći prethodno sakupljene bodove ostvarili uštedu od 1,3 miliona KM. Udio active beauty prometa u ukupnom prometu kompanije sada je dostigao 50%, a i u narednom periodu kontinuirano ćemo raditi na unapređenju ponude proizvoda i usluga za naše kupce.

Veliku pažnju posvećujete djelovanju u lokalnoj zajednici: Kontinuirano podržavate domaće proizvođače i lokalne ekološke projekte. Koliko su održivost i ekološka svijest bitni u vašem poslovanju?

Uspješno poslovanje kompanije dm ogleda se i u konstantnom radu na unapređenju kvalitete života lokalne zajednice u kojoj poslujemo. Pokrećemo, podržavamo i potičemo društveno odgovorne kampanje, a sve s ciljem da oplemenimo potrebe naših sugrađana. Neke od naših sada već tradicionalnih aktivnosti su Giving Friday, {ZAJEDNO} za bolje sutra, dm ženska utrka, saradnja s lifestyle portalom bonjour.ba s kojima kreiramo FEEL GOOD majice, a tu je i podrška lokalnoj zajednici kroz donacije koje imamo prilikom svakog novog otvorenja ili preuređenja dm prodavnica.

Nadalje vrijedi istaći da stavljamo snažan fokus na održivost i osviještenost u svim segmentima poslovanja te nastojimo što više „ozeleniti“ poslovanje. Tako smo početkom godine nabavili prvi električni automobil kao dio svakodnevnih nastojanja da oplemenimo naše poslovanje te potrebe naših zaposlenika i poslovnih partnera. Prednost električnih automobila su da ne stvaraju buku, ne ispuštaju otrovne izduvne plinove i ne sagorijevaju fosilna goriva tako da su u potpunosti ugljen-neutralni. Vozilo je stavljeno na raspolaganje svim dm zaposlenicima koji imaju potrebu službeno putovati na području Kantona Sarajeva, budući da je broj punionica na području BiH trenutno ograničen. S tim u vezi, u krugu dm centrale instalirana je i stanica za punjenje električnih automobila koju mogu koristiti, uz dm zaposlenike i poslovni partneri te posjetioci centrale.

Kao kompanija smo trajno opredijeljeni za zaštitu okoliša, nastavljajući s unapređenjem segmenta održivog asortimana, u ovoj poslovnoj godini uveli smo samouslužne stanice za punjenje deterdženata u dm prodavnice u Banjoj Luci i Mostaru, gdje kupci mogu natočiti deterdžent isključivo u namjenske višekratne boce. Jednom kupljene boce mogu biti korištene svaki naredni put za punjenje deterdženta, što predstavlja osnovnu prednost ovih punionica. Korištenjem istih reducira se upotreba jednokratne plastike, dok su deterdženti 100% biorazgradivi.

Pored sjajnih rezultata, aktivne uloge u lokalnoj zajednici, dm veliku pažnju posvećuje i svojim zaposlenicima. Vijest o isplati jednokratne pomoći dočekana je s pohvalama, a pored toga povećali ste i platu zaposlenicima. Kakve sve pogodnosti ima jedan dm zaposlenik?  

Ponosni smo što smo osam puta, od toga posljednjih šest godina zaredom, dobitnici priznanja Najpoželjniji poslodavac, a za 2021. godinu dobili smo i priznanje za Najinkluzivnijeg poslodavca. To je rezultat predanog rada i konstantnog ulaganja u lični i profesionalni razvoj dm zaposlenika. Tokom protekle poslovne godine u dva navrata smo imali povećanja plata, upravo prateći kretanja na tržištu te smo u januaru povećali platu za 9,5%, a u maju za 9%.

Nadalje, prihvatili smo prijedlog uredbe Vlade Federacije, na osnovu koje je svih 1.011 dm zaposlenika dobilo jednokratnu novčanu pomoć. Iako se pogodnost jednokratne pomoći bez oporezivanja odnosila samo na zaposlenike s područja FBiH, mi smo odlučili isplatiti ovu novčanu pomoć svim zaposlenicima, dakle i na području Republike Srpske i Brčko distrikta, što čini sveukupni bruto iznos od 1.207.071 KM.

Na redovnoj, godišnjoj dm konferenciji za medije spomenuli ste novi dm online shop i širenje ponude. Šta još možemo očekivati od dm-a u narednom periodu?

I u narednoj poslovnoj godini nastavit ćemo ulagati u sve segmente poslovanja. Jedan od fokusa poslovanja jeste i nastavak ulaganja u novi dm online shop, koji već sada ostvaruje značajne rezultate. Tako, do kraja kalendarske godine kupce očekuje „Moj dm“ aplikacija s dodatnim pogodnostima, a novu poslovnu godinu obilježit će i širenje naše prodajne mreže s još pet novih prodavnica, ali i blizu 150 novih radnih mjesta. Ukupan iznos planiranih ulaganja je 12,1 miliona KM.