Jedna od najvećih snaga je biti trendsetter

Edina Bezdrob, asortiman manager, dm drogerie markt

Kakvo je to radno mjesto category managera, šta Vam profesionalno pruža, i šta zahtijeva, te kako biti najbolji u svom poslu?

Osnovni zadatak category managera je kreiranje i prezentacija asortimana na najbolji mogući način, a vodeći se potrebama kupaca. To podrazumijeva definisanje njegove optimalne širine i pravih proizvoda na pravom mjestu uz njihovu stalnu promociju. Ništa od ovog se ne dešava slučajno te uspješan category manager treba biti analitičan, detaljan, komunikativan i intuitivan. Radno mjesto zahtijeva konstantno učenje i nije pravi izbor za one koji nisu spremni za stalne promjene.

Posao je dinamičan, omogućava mi kontinuiran razvoj kroz intenzivnu komunikaciju s industrijom s jedne i trgovinom i kupcima s druge strane. Izazovno je među prvim na tržištu biti upoznat sa dolazećim trendovima a tu je i doza adrenalina u trenutku kada pravimo plan na koji način ih prezentirati i približiti krajnjem potrošaču. Najveća satisfakcija mi je kupac čije potrebe su zadovoljene i oplemenjene. Vjerujem da svi stremimo biti što bolji u svom poslu. Nisam sigurna da imam tajni recept kako biti najbolji 😊. Pored svih navedenih osobina koje jedan category manager treba posjedovati, po mom mišljenju, ukoliko ste strastveni i sposobni uvoditi promjene a ne pratiti ih- onda ste uspješni.

Prepoznati ste od kolega iz industrije, cijeni i vrednuje  se Vaš rad, te ste s toga dobitnici specijalnog priznanja za category managere na prethodnom 6. FMCG RETAIL summitu, koliko vam to znači?

Osoba sam predana poslu i ovo priznanje mi je dalo priliku da se osvrnem na svoj rad i sebi kažem “Bravo!”. Učinilo me ponosnom na sebe, na moj vrijedni i kreativni tim i kompaniju uz koju sam rasla i koja je prepoznata po izuzetnosti. Nagrada je stigla kao potvrda da se trud i ulaganje u ono u šta vjerujemo uvijek isplate. To je u mom slučaju u 2019. bila promidžba prirodne i domaće kozmetike.  I ovim putem zahvaljujem organizatoru, kolegama u industriji i retailu, zaista mi je bila čast dobiti ovo laskavo priznanje.

Iza nas je po svemu neobična i drugačija godina, kako se sva ova situacija sa korona krizom odrazila na poslovanje i kretanje u kategorijama?

  1. je zaista bila godina puna izazova. Poslovanje je uveliko ovisilo o zakonskim ograničenjima i izmijenjenim potrošačkim potrebama. Ulagali smo maksimalan napor da zadovoljimo ove potrebe i da im se prilagodimo. U ovakvim okolnostima sasvim je očekivano da određene a prvenstveno “luksuzne” kategorije bilježe pad dok su druge imale neočekivani rast.

Mada, dešavala su se i donekle neočekivana kretanja. Npr. na nekim drogerijskim kategorijama su se kupci uslijed nemogućnosti da upražnjavaju svoje redovne rutine, posjete kozmetičkim i frizerskim studijima, odlučivali priuštiti si dašak luksuza u svojim domovima i kupovati premium kvalitet.

Koji su to kanali putem kojih se informišete o novostima iz svoje kategorije, kao i o novim trendovima?

Retail je dinamičniji nego ikada i jedan od najbitnijih aspekata našeg posla je biti konstantno up to date. Uporedo sa razvojem proizvoda, razvijaju se i novi kanali kojima se upoznajemo sa njima i zaista su brojni – od istraživanja tržišta, dragocjenih inputa od strane industrije, brojnih mogućnosti koje nam nude online prodajne platforme, iskustvenih putovanja i posjeta sajmovima  do direktnog kontakta s kupcima koji je u značajnom porastu kroz korištenje društvenih mreža. Čak i razgovor sa prijateljicama može dovesti do određenih spoznaja i uvrštavanja u ponudu proizvoda koji postanu best selleri.

Kada ste dio velikog koncerna kao što je to dm sa privatnim robnim markama koje su rame uz rame sa poznatim svjetskim brendovima, posao vam je značajno olakšan jer se možete osloniti i na zavidan know how kolega iz product managementa.

Kako obezbijediti rast kategorije u doba krize, a kako u poslovanju u normalnim okolnostima?

Kako u normalnim okolnostima, tako i u doba krize, ključno je osluškivati potrebe kupaca i promptno im se prilagođavati. Koliko god trenutna kriza izazvana izbijanjem pandemije bila izazovna, dala nam je priliku da ustanovimo naše slabosti i pretvorimo ih u prilike.

Prilagodba znači i prihvatanje činjenice o životnom ciklusu jedne kategorije. Postoje kategorije koje, barem u formi u kojoj su sada, u bliskoj budućnosti neće postojati i nove koje će ih zamijeniti. Biti vizionar i biti hrabar nije lako ali se zasigurno isplati.

 

Vječno pitanja i uvijek aktuelno na koji način unaprijediti i koji je to smjer razvoja kategorije?

Ne postoji jedinstven odgovor za svaku kategoriju i smjer razvoja kategorije zavisi od niza faktora te si najprije trebamo postaviti pitanje koje potrošačke potrebe i navike je pokreću.

U narednim godinama nas očekuju značajne promjene u očekivanjima potrošača i trebamo, pored već navedenog, imati na umu demografske promjene i rast značaja mobilnih tehnologija, multichannel  prodaje i personaliziranog marketinga.

Jedna od najvećih snaga je biti trensetter i imati snagu da inspirišemo. A to postižemo tako što smo empatični prema kupcima, fokusiran na njihove potrebe i životni stil a ne samo na proizvode.