Poslovati 20 godina na tržištu koje je po mnogo čemu specifično, posebno u neizvjesnim vremenima i to činiti uspješno, vrijedno je svake pohvale. Koliko rada i truda zahtijeva pozicija koju trenutno ima kompanija Meggle, znaju samo oni koji svakodnevno dopirnose rastu, razvoju, odgovaraju na izazove, i nikada ne odustaju.
U svakom izazovu traže prilike, stoga ne čudi da MEGGLE posluje kontinuirano dobro, u skladu sa zadanim planovima i ciljevima. Kakvo je to stanje kategorije mlijeka i mliječnih proizvoda, planovi i noviteti, razgovarali smo sa Jadrankom Penavom, predsjednicom Uprave kompanije Meggle BH.
Ove godine slavite 20 godina domaće proizvodnje, možete li se ukratko osvrnuti na protekli period?
Dvadeset godina rada protkano je s dosta truda i zalaganja. Kao kolektiv smo svi ponosni na naših 20 godina. Osobno sam najponosnija na činjenicu da percepcija bosanskohercegovačkog potrošača potvrđuje MEGGLE brend kao domaći. Našem timu je uspjelo da globalni i internacionalni brend, putem domaće proizvodnje, razvijemo i pozicioniramo kao lokalni. Važnu ulogu u tom procesu imali su naši zaposlenici, kupci, farmeri, ali i zajednica u kojoj djelujemo. Vjerujemo da su timski rad i lojalnost zaposlenika kompaniji uvelike pridonijeli današnjem uspjehu, tj. liderskoj poziciji na domaćem tržištu.
S druge strane, poznato je da se proizvodi iz naše mljekare mogu naći na policama cijele regije, ali i EU zemalja – Hrvatske, Slovenije, Rumunjske, Bugarske i Švedske.
Kvalitetu i premium okuse bh. proizvoda su prepoznale i naše sestrinske kompanije, kao i mnogi distributeri i poslovni partneri koji su također doprinijeli razvoju kompanije MEGGLE. Želim istaknuti da smo sve ovo uspjeli ostvariti zahvaljujući podršci vlasnika kompanije koji je od prvog dana vjerovao u naš tim i naše ideje te nas podržavao u mnogim investicijama bez kojih uspjeh ne bi bio moguć.
Kroz proteklih dvadeset godina stvorili smo jake i prijateljske veze sa našim farmerima, kao i potrošačima koji bez naših proizvoda ne mogu zamisliti dan što potvrđuju i istraživanja tržišta koja kažu da je MEGGLE najpoznatiji, najprepoznatljiviji i najkupovaniji mliječni brend u državi. U čast 20 godina domaće proizvodnje naš marketing tim pripremio je kampanju kroz koju predstavljamo naš rad te dugogodišnje djelatnike i farmere, koji su uz poslovne partnere najzaslužniji za uspjeh MEGGLE brenda kako na domaćem, tako i na stranom tržištu.
Živimo u vrlo nesigurnim vremenima s brzim promjenama i negativnim utjecajima na poslovno okruženje, kako kompanije MEGGLE posluje u ovom periodu?
Česte i dinamične promjene na tržištu su nas naučile da u svakom izazovu prvenstveno tražimo priliku. Zapravo su neke od naših najboljih ideja upravo bile odgovor na kriznu situaciju. Iako tržište nikada nije bilo zahtjevnije, a kupovna moć zbog visoke i nagle inflacije nikad lošija, MEGGLE posluje kontinuirano dobro, u skladu sa zadanim planovima i ciljevima.
Na našem tržištu sve je više u fokusu održivo poslovanje i društvena odgovornost, kompanije napokon u tom smjeru vide dugoročan uspjeh, gdje je kompanija MEGGLE po ovom pitanju?
Uvijek rado ističemo da je društvena odgovornost jedan od temeljnih stupova našeg poslovanja. MEGGLE solidarnost i razumijevanje je općepoznato. Trudimo se da podržimo razne humanitarne aktivnosti , ali i društveno – kulturne manifestacije. Suradnja sa ekološkim udrugama je od iznimne važnosti zbog očuvanje prirode i okoliša. Činjenica da smo već 16 godina vjerni partner najvećeg kulturnog projekta u zemlji Sarajevo Film Festivala, kao i što već dugi niz godina sudjelujemo na važnom projektu Race for the Cure potvrđuje temeljne vrijednosti kompanije.
Naša misija je suradnja sa kvalitetnim institucijama u Bosni i Hercegovini koje promiču zdrav i bolji život.
Mnogi kažu da je ključ uspjeha pratiti trendove i novitete te kupcima nuditi uvijek više? Koliko je po Vašem mišljenju sve to moguće?
Održivost poslovanja nije moguća bez inovacija, investicija, praćenja trendova i lansiranja noviteta, posebice ako ste lider u kategoriji. Kupac je danas osvješteniji nego ikad. On ima drugačije potrebe i očekuje da mu se na njih kvalitetno i brzo odgovori. Posljednjih godina prateći upravo te zahtjevne potrebe današnjeg potrošača, radimo na raznim konceptima koji idu u smjeru “ready to eat, ready to go,“ životnog stila, smatrajući da zdrave namirnice i nutritivno bogati obroci ne trebaju biti kompromis, već imperativ. Zahvaljujući našem razvojnom timu i istraživanjima potreba potrošača razvili smo cijelu lepezu proizvoda koji odgovaraju na aktualne zahtjeve. S druge strane izuzetno njegujemo proaktivni pristup poslovanju gdje mi kao lider stvaramo nove trendove koji uvijek donose odličan rezultat.
Primjerice prije desetak godina rijetki su znali što je cottage cheese ili bagguete, a danas su to omiljeni obroci ili užitak lifestyle populacije.
U našoj zemlji, gdje je ispijanje kave kulturološki fenomen, bilo je nezamislivo da može zaživjeti “on the go” koncept poput MEGGLE Iced coffee drinks. Današnje tržište se prebrzo mijenja, zbog toga smo pozvani stvarati potrebe kod potrošača. Kontinuirano ulaganje u nove tehnologije u proizvodnji, njihovu primjenu, ulaganje u brend i edukaciju svojih zaposlenika je deviza uspjeha kompanije MEGGLE u BiH u proteklih dvadeset godina.
Od kompanije MEGGLE smo naučili da na tržište često plasira novitete, šta nam to trenutno spremate?
U proteklom razdoblju intenzivno radimo na potpuno novoj kategoriji čije je lansiranje planirano do kraja godine. Za razvoj samog koncepta i recepture je zaslužan naš lokalni tim, uz konstantnu podršku naše centrale i stručnjaka. Riječ je o “ready to eat” konceptu koji će uvelike olakšati svakodnevnicu naših potrošača. Međutim, ovaj koncept ujedno čuva i obogaćuje omiljene trenutke s njihovim najbližima. Na okuse koji slijede neće ostati ravnodušni ni najveći gurmani. Lansiranje će biti popraćeno jakim ATL i BTL nastupom, te prije svakako najavom i u InStore magazinu.
I ove godine ste ponijeli titulu Najpoželjnijeg poslodavca u BiH u sektoru Prehrana, vjerujemo da je to posebno priznanje posebno u današnjem vremenu kada je izuzetno teško naći kvalitetan kadar, ali isto tako i poslodavca koji ispunjava zahtjeve svojih zaposlenika. Šta je to što vas drži godinama u vrhu najpoželjnijih poslodavaca?
Reputacija naše kompanije je ključni faktor u privlačenju i zadržavanju naših uposlenika. Snažan brand poput našega može biti presudan u tome da privučete i zadržite one najbolje. U kampanju u čast dvadesetogodišnjeg jubileja smo uključili veliki broj naših dugogodišnjih zaposlenika. Njihove priče najbolje odgovaraju na ovo pitanje.
Naša kadrovska politika je vrlo jednostavna i efikasna – svi imaju priliku učiti i rasti. Motivaciju, trud i želju za napretkom uvijek prepoznajemo i na to ne ostajemo ravnodušni. Radimo timski, u pozitivnoj atmosferi te pružamo priliku za konstantnu edukaciju i napredak. Uvijek njegujemo dvosmjernu komunikaciju i uvažavamo sve sugestije. Da bismo bili i ostali najbolji, potrebno je svakim novim danom biti još bolji. Naš sistem rada ide u smjeru oblikovanja i oplemenjivanja potreba naših uposlenika. Fokus nam je uvijek na rješenju, nikad na problemu.
Svjedoci smo konstantnog rasta cijena otkupa mlijeka, kakva je trenutno situacija na bh. tržištu mlijeka i mliječnih proizvoda. Možete li nam reći, šta nas očekuje u narednom period kada je ova industrija u pitanju?
Teško je i nezahvalno davati prognoze za naše tržište, jer je kompletna situacija prouzročena globalnim zbivanjima. Kada je mliječna industrija u pitanju proizvodnja sirovog mlijeka je pala u odnosu na prethodnu godinu, što je prouzrokovano velikim sušama i porastom troškova. Naša dugogodišnja poveznica sa BiH farmerima podrazumijeva uzajamno razumijevanje i faktor „činiti dobro“, što može imati izravan utjecaj na sposobnost da poslujemo dobro.
Svjesni svega navedenog u ovoj godini smo više puta povećavali cijenu otkupa mlijeka, odnosno za više od 35% za isti period prošle godine. Činimo nadljudske napore da osiguramo opskrbu tržišta, ponudimo dovoljne količine koje su potrebne potrošačima. Po svim prognozama tržišnih analitičara pred nama su bremenita vremena. Kao proizvođač u Bosni i Hercegovini učinit ćemo sve da zadržimo i unaprijedimo razinu dosadašnjeg poslovanja s jasnim ciljevima i fokusom da bh. potrošač dobije na vrijeme svoje omiljene proizvode, unatoč krizi.