Inovacija plus povoljna cijena jednako je rast

Iner Jamaković, category manager za mliječni, hlađeni, smrznuti program i kolače, Bingo

Kakvo je to radno mjesto category managera, šta Vam profesionalno pruža, i šta zahtijeva, te kako biti najbolji u svom poslu?

Moji počeci u Bingu su bili nešto drugačiji, krenuo sam kao asistent u službi nabave, te sam tu stekao osnovno znanje. Davne 2013. godine Bingo je funkcionisao mnogo drugačije nego danas i dosta smo unaprijedili poslovne procese. Mogu reći da sam rastao i razvijao se zajedno sa Bingom. Tako sam od 2015. godine category manager. Opisao bih taj posao u nekoliko riječi:

Zanimljiv – posao mojih snova

Izazovan – jer je nepredvidivo, promjene na tržištu se dešavaju iz dana u dan

Dinamičan – svaki dan je drugačiji, svi se mijenjamo i prilagođavamo pod uticajem raznih faktora

Profesionalno mi pruža širok spektar kompetencija:

znanje, iskustvo, profesionalni i lični razvoj, širenje poznanstva (networking), usavršavanje (seminari, konferencije, B2B meetups)

Posao category managera pomogao mi je da u sebi pronađem i njegujem važne osobine: inovativnost, pozitivnu energiju, motivaciju, istrajnost i kreativnost.  Posao je koji zahtijeva moje maksimalno zalaganje i to je ono što najviše volim u svom poslu.

Biti najbolji u svom poslu može biti svako ko ima odlične mentore, ali i ljubav prema poslu kojim se bavi. Ukoliko jedno od to dvoje nedostaje, teško je postići rezultate kakve menadžment očekuje. Ja imam oboje, a uz to još i pratim trendove, pratim navike potrošača, osluškujem njihove potrebe, svakodnevno učim od kolega iz tima i dijelim sa njima svoje znanje.

Prepoznati ste od kolega iz industrije, cijeni i vrednuje  se Vaš rad, te ste s toga dobitnici specijalnog priznanja za category managere na prethodnom 6. FMCG RETAIL summitu, koliko vam to znači?

 Priznanje koje sam dobio prošle godine me zaista obradovalo. Profesionalno, ono znači da su se moje godine rada i truda isplatile, da su partneri, kolege i stručni žiri to i prepoznali, te mi je dalo motiv da još više radim na sebi. Lično mi je pružilo nevjerovatnu satisfakciju da sam uspješan čovjek, kolega i prijatelj, jer nisam ovo postigao sam.

Iza nas je po svemu neobična i drugačija godina, kako se sva ova situacija sa korona krizom odrazila na poslovanje i kretanje u kategorijama?

Na tržištu su se desile velike promjene uzrokovane epidemijom, što se odrazilo i na kategoriju koju ja vodim.

Potrebe i navike kupaca su se promijenile i oscilirale su u zavisnosti od situacije sa COVID-19 virusom.

U svemu tome, potrošači su postali osjetljiviji na određene stvari, a naročito na cjenovni aspekt. Početkom marta i tokom aprila imali smo izazov sa distributerima i kontinuitetom isporuka, pa samim tim i sa nedostatkom određenih roba na policama, što se odrazilo na povjerenje kupaca. Pojedine kategorije su imale drastičan pad, neke iznadprosječan rast, dok su neke stagnirale. Ipak smo se potrudili da održimo naše usluge na visokom nivou, da nam ne nedostaje robe, da zadržimo niske cijene po kojima smo i prepoznatljivi, te da uz sve to budemo pouzdan partner našim dobavljačima u finansijskom smislu.

Koji su to kanali putem kojih se informišete o novostima iz svoje kategorije, kao i o novim trendovima?

 Bingo je velika kompanija sa mnogo uposlenih, velikim brojem trgovina i tržišnim udjelom, te se velika pažnja posvećuje praćenju trendova, kako bismo zadržali poziciju lidera u retail sektoru. Prije svega, svako od nas ima mentora od kojeg uči. Osim toga, edukacije, B2B konferencije, međunarodni sajmovi, ali i digitalni mediji, neiscrpan su izvor informacija.

Veoma korisne informacije, pa čak i inspiraciju pronalazim na poslovnoj mreži LinkedIn, naročito u proteklih godinu dana, kada su konferencije i sajmovi nisu održani zbog epidemije.

Kako obezbijediti rast kategorije u doba krize, a kako u poslovanju u normalnim okolnostima?

U doba krize sve je nepredvidivo. Mišljenja sam da ona još uvijek nije prošla i da nas posljedice tek očekuju. Kao što sam i ranije govorio, potrebno je pratiti trendove, osluškivati potrebe potrošača. Noviteti, kvalitetni i po pristupačnim cijenama, sigurno su nešto čime možemo privući pažnju. Uz kvalitetan miks kanala komunikacije i dobro targetiranje, rasprostranjenost novih artikala u trgovinama, kontinuirano snabdijevanje, i u krizi i bez krize, dobar su način za podizanje kategorije.

Primjer iz naših trgovina koji je doprinio rastu kategorije gotovih poslastica. Jeste ulistanje artikla koji je poznat kao „Donut“ ili američka krofna. Postala je apsolutni hit jer je kvalitetan, ukusan, atraktivan i cjenovno prihvatljiv proizvod.

Vječno pitanja i uvijek aktuelno na koji način unaprijediti i koji je to smjer razvoja kategorije?

Kada su u pitanju kategorije koje vodim, najlakše je kategoriju boostati novitetima i cjenovnim promocijama. Potrošači su sve zahtjevniji i prate sve više informacija o hrani. Popularne su kategorije zdravih mliječnih proizvoda, namirnice obogaćene proteinima, te nižim postocima masnoće isl.

Osim toga, dobro ispromovisana cjenovna akcija uvijek dobro prođe.

U prilog poboljšanju prodaje određenih potkategorija doprinosi sve popularniji zdravi način života i veganstvo.

Tu ima dodatnog prostora za rad.

Obzirom da smo mi od samog nastanka prepoznati kao trgovački lanac koji podržava domaće kompanije i proizvodnju, sa zadovoljstvom prihvaćamo sve novitete iz domaće proizvodnje. Osmislili smo projekat „Kupuj pametno, kupuj domaće“ kroz koji se na jedinstven način mogu kvalitetno predstaviti domaći brendovi, ali i noviteti, a mliječna industrija i proizvodnja kolača su zaista razvijene u Bosni i Hercegovini. Domaći proizvođači znaju da mogu računati na našu podršku, a kupci da mogu očekivati novitete iz domaće proizvodnje u Bingu

Načelno, inovacija + povoljna cijena = rast.