Gradimo kvalitetne i prepoznatljive brendove

Razgovarala: Edina Mizić

Ljiljana Vasić, regionalna je menadžerica za BiH i Crnu Goru u kompaniji Bambi. Na ovu poslovnu funkciju dovelo je stalno nastojanje da bude najbolja verzija sebe. Bogato iskustvo koje je sticala godinama ranije, osnažilo je njenu želju da postane dio ove uspješne kompanije i zajedno sa cijelim timom nastavi postavljati trendove i implementirati najbolje poslovne strategije. Vrijedno rade na razvijanju novih receptura koje sadrže manje šećera, više cjelovitih zrna, kao i na unapređenju pakovanja u smislu razvijanja održivih tzv. “zelenih” pakovanja. Našu sagovornicu i tim kompanije Bambi u narednoj godini očekuje veliki broj inovacija i izazova kojim se mnogo raduju.

Nedavno ste proslavili 55 godina postojanja. Napišite nešto više o kompaniji kroz godine?

Zahvaljujući snažnoj podršci zaposlenih, konstantnim inovacijama i društveno odgovornim poslovanjem, mi smo jedna od vodećih konditorskih kompanija u regionu Zapadnog Balkana. Davne 1967. godine fabrika dječijeg keksa započela je sa radom sa svega 37 zaposlenih, dok danas, nakon 55 godina, Bambi broji više od 650 zaposlenih i dnevno proizvede do 160 tona, koliko je nekada iznosila godišnja proizvodnja.

Kao kompanija koja aktivno brine o zajednici kroz donacije, humanitarne i volonterske akcije, uz kontinuirano jačanje i širenje portfolija, kao i kroz neprekidno unapređenje kvaliteta proizvodnog programa, posvećeni smo kupcima i potrošačima. Ulaskom u Coca-Cola HBC porodicu, dobili smo novu priliku za rast i razvoj kako kroz dijeljenje ekspertize, iskustva i kreiranjem zajedničkih aktivnosti na mjestu prodaje, tako i kroz osvajanje novih tržišta za Bambi. Gradimo kvalitetne i prepoznatljive brendove u kojima uživaju potrošači na četiri kontinenta, u više od 20 zemalja širom svijeta.

Bambi je generacijski simbol, asocijacija na omiljene konditorske proizvode, uživa veliko poštovanje potrošača u cijeloj regiji. Kako je Bambi pozicioniran na bh. tržištu?

Kada znate da uz brendove kompanije Bambi odrastaju čitave generacije i već 55 godina iskazuju zadovoljstvo našom bogatom ponudom, svjesni ste svoje svrhe. Ponuditi beskompromisan kvalitet, vrhunske sastojke, ali i inovirati i prilagođavati se potrebama potrošača, je ono što nas čini i čemu uvijek težimo. Upravo u ovakvom načinu poslovanja krije se i naša svrha, a to je da uvijek i svuda inspirišemo, budemo podrška i dio porodičnih trenutaka, ali i da društveno odgovornim poslovanjem, kao dijelom našeg identiteta i poslovne kulture, uvijek budemo pouzdan partner. Kao lider na tržištu konditorske industrije u regionu, naš posao je da pratimo i razumijemo potrebe potrošača, i da uvijek zadovoljimo njihova očekivanja kroz raznovrsnu i inovativnu ponudu kvalitetnih i ukusnih proizvoda koji će učiniti da njihov svaki dan bude ukusan.

Predstavite vaš portfolio proizvoda, pored toga kažite nam šta je favorit vašim potrošačima, naravno pored Plazme?

Plazma kao noseći brend kompanije, neprikosnovena je asocijacija na djetinjstvo, radost i bezbrižna vremena, uživa ogromno povjerenje potrošača i stalno oduševljava svojim rastom i razvojem. Tokom godina Plazma se mijenjala kroz nova pakovanja, oblike, formate i ukuse. Plazma Mlevena, Plazma Slana, Mini Mini Plazma, Plazma Stiksi i Kocka pružaju jedinstven okus i miris, i nezamjenjivi su sastojci ukusnih obroka i neodoljivih poslastica. Upravo prateći uspjeh Plazme, nastavili smo da širimo asortiman raznovrsnom i inovativnom ponudom ukusnih proizvoda, od Wellness keksa i Bambi napolitanki, Zlatnog Peka do slanih grickalica JOSH!, stižemo do srca i najzahtjevnijih potrošača.

Kakav je to bh. potrošač, koliko je zahtjevan, šta mu je u fokusu kada su prehrambeni proizvodi u pitanju?

Kontinuirano pratimo želje naših potrošača i neprestano težimo ka boljim, raznovrsnijim, zdravijim alternativama, kao i razvijanju pakovanja. Sve intenzivniji potrošački trend koji u fokusu ima zdraviju ishranu i odabir zdravijih alternativa, nije zaobišao ni naše tržište. Upravo zbog toga radimo na različitim inovacijama kojima dolazimo do srca svakog potrošača. Kao lider u industriji konditorskih proizvoda, 2020. godine stekli smo pravo na korištenje “Vegan” oznake i do sada smo certifikovali čak 15 pojedinačnih artikla iz brendova Wellness i Plazma. Lansirali smo jedinstven YES/NO koncept funkcionalnih Wellness biskvita koji ljubiteljima zdravijih opcija nudi priliku za uživanje i konzumaciju. Pa tako uživanje u užini bez dodanog šećera uz Wellness No Sugar Added  ili užini obogaćenoj proteinima uz Wellness Yes Protein,  nikada nije bilo ukusnije. Vrijedno radimo na razvijanju receptura bez dodavanja šećera, kao i na unapređenju pakovanja u smislu razvijanja održivih tzv. “zelenih” pakovanja. Sve u svemu, očekuje nas veliki broj inovacija u narednoj godini i to me jako raduje.

Svjedoci smo turbulentnih promjena na svjetskom tržištu, a posljedično tome i na našem, od korone do nove krize usljed sukoba u Ukrajini, kako je sve to utjecalo na kompaniju Bambi?

Kriza izazvana kovid pandemijom, kao i sukobima u Ukrajini, pokazali su koliki je značaj lokalnih i regionalnih lanaca snabdijevanja, i koliko je važno biti agilan u poslovanju. Nažalost i prije krize izazvane kovid pandemijom, postojao je disbalans ponude i potražnje određenih sirovina u regionu, a sada je zbog sukoba u Ukrajini, taj disbalans izraženiji. Jedan od naših prioriteta, kako bismo smanjili potrebu za sirovinama iz uvoza, jeste razvoj lokalnih i regionalnih dobavljača za šta su neophodna strateška partnerstva, ali i vrijeme. Aktuelni trend rasta cijena gotovo svih sirovina koje se koriste u konditorskoj industriji, utječe i na rast finalnih proizvoda. Naš trenutni prioritet je snabdijevanje tržišta i u narednom periodu ćemo jasnije i realnije moći da sagledamo potencijalne pokazatelje tražnje. Do tada, činimo sve kako bi potrošači neometano uživali u našim proizvodima.

Stalno inovirate i na tržište lansirate nove proizvode, postavljate trendove i unapređujete kategoriju, koliko je sve to obaveza, jer se od vas uvijek očekuje više?

Kao što sam već istakla, mi kontinuirano pratimo želje i potrebe naših potrošača. Ponuditi beskompromisan kvalitet, vrhunske sastojke, ali i inovirati i prilagođavati se potrebama potrošača, je ono čemu uvijek težimo. Iza originalnost i epiteta „omiljenog“ brenda stoji prije svega veliki trud, zalaganje, ali i smjelost da uvijek budemo korak ispred svih. Mi svojim vrijednostima i stavovima inspirišemo potrošače, i snaga naših brendova se upravo u tome ogleda – da izazovemo emociju, budemo u srcu potrošača, i ispunimo, ali i stvorimo neke lijepe porodične trenutke. Veoma se radujemo našem novom Centru za istraživanje i razvoj kao svojevrsnoj laboratoriji znanja koji će nam omogućiti mnogo veću fleksibilnost u razvoju novih proizvoda i dati mogućnost da pripremimo uzorke bez remećenja procesa proizvodnje.

Bambi je više puta u BiH proglašen za MUST HAVE proizvod na policama trgovačkih lanaca kao i u domaćinstvima. Koliko je ovo podsticaj i motiv za dalji rad?

Brendovi kompanije Bambi uživaju veliko povjerenje potrošača i predstavljaju simbol kvaliteta. Sa ugledom i povjerenjem koje decenijama uživamo, dolazi i velika odgovornost da ponuda bude još kvalitetnija, kao i da sadrži sastojke vrhunskog kvaliteta. Kako se u portfolio Bambija kontinuirano uvode inovacije, isključivo na osnovu potreba i iskustva potrošača, tako i raste potreba konzumenata za sadržajnijom ponudom. Prvih 55 godina naše kompanije obilježila su brojna priznanja i medalje za kvalitet, koja nam daju podstrek da nastavimo da ulažemo i da kao društveno odgovorna kompanija uvijek budemo tu za naše vjerne potrošače.

Kakvi su vam planovi za narednu godinu?

Veoma se radujemo narednoj godini, jer nas čekaju mnoge inovacije prije svega u proizvodnom asortimanu kao i osvajanje novih tržišta u sinergiji sa Coca-Cola HBC. Uvjereni smo da ćemo uz mogućnost da se predstavimo novim tržištima, vrlo lako naći i načine kako da osvojimo i povjerenje potrošača, ne samo u regionu, već i mnogo šire.  Također vrijedno radimo i na stvaranju novih prilika za konzumaciju, posebno na teritoriji „kulinarstva“, gdje potrošačima nudimo da razviju svoju kreativnost oslanjajući se na vrhunsku Plazma Mlevenu bez koje, nema dobrog deserta.  U potpunosti smo usmjereni na odnos sa kupcima i potrošačima, što nam je i jedan od prioriteta, kako nam je od ključnog značaja da u svakom trenutku odgovorimo na njihove potrebe i da znaju koliko nam je bezbjednost i kvalitet naših proizvoda bitna. Ostajemo posvećeni našem cilju održivog poslovanja i brige o zaštiti životne sredine u kojoj poslujemo.