Fojnica Milk: Trudimo se da cijena mlijeka bude što bolja, a isplata redovna

U ovoj godini preradili su oko 300 hiljada litara mlijeka, a njegovi proizvodi šalju se i poštama u svim dijelovima Bosne i Hercegovine. Koja je tajna njihovog uspjeha?

Kako porodičnu tradiciju unaprijediti i pretvoriti u uspješan posao, pokazao nam je 43-godišnji  Nermin Omanović  iz Fojnice. Njegovi roditelji već 40 godina održavaju porodično gazdinstvo, bave se uzgojem krava i proizvodnjom mlijeka i mliječnih proizvoda.

Nermin je prije deset godina odlučio pokrenuti malu mljekaru pod nazivom “Fojnica Milk”, kroz koju je otkupljivao i distribuirao gotove  mliječne proizvode . Godine 2015. ulaze u adaptaciju i proširenje objekta, te nabavku nove opreme. Prikuplja sve neophodne dozvole potrebne za otkup, preradu i proizvodnju mlijeka i mliječnih proizvoda.

Proizvodnja zasnovana na tradiciji

Na početku smo preradili oko 300 litara mlijeka, da bi do kraja 2018. tu količinu duplirali. Kako je potražnja za našim proizvodima rasla, a mi bili ograničeni sa proizvodnim kapacitetima, odlučio sam da krenem u projekat proširenja proizvodnih kapaciteta, koji se odvija u dvije faze. U prvoj etapi, koja je u potpunosti financirana vlastitim i kreditnim sredstvima, urađeno je proširenje objekta u skladu sa HACCP standardom, urađena je i zriona pa smo tako započeli i sa proizvodnjom polutvrdih i tvrdih sireva, čime smo dodatno obogatili našu ponudu ja povećali konkurentnost na tržištu ”, započinje svoju priču Omanović, dodajući da Je Drugi Dio finansiran UZ Pomoc Švedska / USAID FARMA II projekta, GDJE Je izvršena Je nabavka  neophodne  tehnološke  opreme .

U okviru pomenutog projekta, Nermin je nabavio i cisternu za prikupljanje mlijeka koja je instalirana na terensko vozilo, a kako je dosta njegovih kooperanata smješteno u brdsko – planinskim mjestima, to mu je dosta olakšalo preuzimanje mlijeka. Također, nabavljena je oprema za ispitivanje kvalitete i prerade mlijeka, kao i uređaj za pakovanje i vakumiranje gotovih proizvoda. Zahvaljujući tome, bez obzira na epidemiološku situaciju, mljekara ne samo da je zadržala postojeće obim proizvodnje već je i intenzivirala sa 240.000 litara prerađenog mlijeka u 2019., na skoro  300.000 litara  u ovoj godini. Njihovo poslovanje certificirano je u skladu sa standardima HACCP i ISO 9001: 2015.

Za razliku od velike industrije, naša proizvodnja je velikim dijelom bazirana na  tradicionalnoj recepturi , baš onako kako se radi u domaćinstvima. Jedina razlika je što se kod nas odvija u higijenskim kontroliranim uvjetima, pod stalnim veterinarskim nadzorom, kao i stalnim laboratorijskim kontrolom, kako kvaliteta, tako i higijenska ispravnost svih proizvoda “, objašnjava naš sagovornik.

Mljekara se nalazi u potpuno prirodnom okruženju

Ističe se proizvodnja smještena u prirodnom okruženju daleko od industrije i drugih zagađivača, te da se ishrana krava kooperanata mljekare zasniva na prirodnoj prehrani, a ne na umjetnoj kako se radi na velikim farmama. Iz tog razloga ovi proizvodi, koji nastaju uz veliku pažnju, trude se i postavljaju sve zaposlene, moraju biti  vrhunskog kvaliteta , arome i ukusa. Mlijeko se sakuplja na dnevnoj bazi od 20-ak kooperanata, odmah nakon prijema i ispitivanja kvalitete ide u preradu tako da neki proizvodi već nakon 2 – 3 dana od mogu biti na stolu kupca, što predstavlja bitni faktor za kvalitetu.

“Fojnica Milk” u ponudi ima različite vrste sireva od kojih se izdvaja dimljeni masni kojeg proizvoda od punomasnog kravljeg mlijeka uz dodatak sirila i soli, a zatim se postepeno prirodno putem  dimi bukovim drvetom  u za posebno opremljenu sušaru na drva, što daje specifičnu aromu, okus i miris kao i boju starog zlata.

Rade ga i sa  dodatkom srijemuša , a za ljubitelje pikantnijeg okusa, u ponudi imaju i dimljeni sir sa čili paprikom. Pored navedenih, tu su još i punomasni svježi, koje takođe prave u varijantama sa začinima, kao i masni kriški sir koji je specifičan po tome što se proces sazrijevanja odvija u slanoj vodi – salamuri. Od nedavno u ponudi imaju i delikatesni tvrdi, koji nosi naziv Vranički, prema planinama sa čijim obronaka u ovom mljekaru pristiže najveća količina mlijeka. Period zrenja je tri mjeseca, nakon čega je sir dobio svoj dobro poznati zlatno – žuti izgled i čvrstu strukturu.

Tu je i domaći slagani kajmak kojeg prave u slatkoj i slanoj varijanti, prema originalnoj  tradicionalnoj recepturi , u za posebno uređen komori. Poseban specijalitet mljekare su paprike u pavlaci. Ovaj proizvod je karakterističnog okusa, kiselkast, blago ljutkast i slan, au ponudi je i varijanta sa suhim srijemošom.

Aktuelnu situaciju pretvorio u svoju šansu

Duže vrijeme sam razmišljao da, pored standardne prodaje putem tržišta i trgovačkih radnji, pokrenem i webshop. Izbijanjem pandemije, kao i mnogi drugi, nismo bili pošteni drastičnog smanjenja prodaje. Međutim, pokušao sam da ovu situaciju pretvorim u novu šansu, tako da sam se, između ostaloga, odlučio i za pokretanje  internetske prodaje  i isporuke proizvoda na kućnu adresu “, otkrio nam svoje planove, dodajući da je nakon odslušanih nekoliko webinara na ovu temu odlučio krenuti u realizaciju ovog projekta.

Iako je potrebno uložiti dosta truda u organizaciju i pokretanje ovakvog vida prodaje, kaže da je zadovoljan i da je zacrtani  plan  za ovu godinu najvećim dijelovima i  ostvarenima . Za Sarajevo, Istočno Sarajevo, Visoko, Kakanj, Vitez, Busovaču, Kiseljak i Fojnicu, dostavu vrše vlastitim vozilima i besplatnom je za narudžbe u minimalnom iznosu. Za sva ostala mjesta u BiH, nedavno smo uveli dostavu putem brze pošte, kompletnu ponudu i detaljne informacije o proizvodima koje mogu pogledati na njihovoj stranici Fojnica milk .

U ponudi se mogu naći i najkvalitetniji sirevi

Naglašava da više nisu ograničeni brojem artikala koje mogu plasirati u tržne centre, te da na ovaj način dobivaju povratnu informaciju od svojih kupaca, koja je jako važna. Najveća nagrada je kad dobivaju  pozitivne komentare , pravo je zadovoljstvo i kad kupci sugerišu nešto novo u proizvodnji.

Mišljenja sam da jedino kvalitetom možemo upustiti u  borbu na tržištu  sa velikim industrijama pa zato uvijek nastojimo da kvalitetu stavimo ispred kvantiteta. Da najbolje prepoznamo naše vjerne kupce tako da dobijemo brojne pohvale i poruke podrške, što nam je dodatni motiv da se još više potrudimo kako bi bili još bolji “, zaključuje vlasnik mljekare.

Kako kaže, zahvaljujući takvom pristupu nemaju problema sa prodajom i uglavnom uspiju prodati sve što proizvede. Posebno sam ponosan na naše vrijedne kooperante, koji se maksimalno trude da  cijena mlijeka  bude bolja i isplati redovna “, kaže Omanović.

Izvor: Agroklub