Piše: Zana Kološ – Mulabdić
Kad god vidite da neko vodi uspješan posao, budite sigurni da je jednom donio hrabru odluku”, rekao je davno Peter Drucker, akademik i jedan od najpoznatijih svjetskih savjetnika za upravljanje. Katarina i Valentin Kafadar, direktori tvrtke “Ovnak” slijedili su na neki način, upravo ovo pravilo, odlučili su energiju, edukaciju, znanje i vještine usmjeriti u vrijednosti koji su postavili njihovi roditelji postigavši veliki uspjeh. Ovo je njihova priča…
Svi smo izuzetno ponosni na činjenicu da tvrtka Ovnak – uspješno posluje već 33 godine. Vrijeme je to u kojem je naša obitelj prolazila kroz mnoge izazove, kako poslovne, tako i privatne. Bilo je tu dosta odricanja. Još više balansiranja između privatnog i poslovnog života. Budući da je u pitanju poduzetnički posao, to je teško odvojivo. Posebno zbog činjenice što se grupa Ovnak bavi različitim djelatnostima. To su distribucija kozmetike, ovlaštena prodaja novih automobila, ovlašteno servisiranje automobila, benzijske crpke i farma. Različite djelatnosti od kojih svaka nosi izazove koji zahtijevaju punu posvećenost – kažu na početku razgovora za naš magazin Katarina i Valentin Kafadar, direktori tvrtke Ovnak.
Ponosni smo na sve ono što su roditelji godinama stvarali. Sretni smo, jer danas nas dvoje predstavljamo novo vodstvo tvrtke. Kako to uvijek i biva mladost donosi novu, svježu energiju, ideje i načine rada. Pri tome, ništa od prethodno navedenog ne bi moglo funkcionirati bez nečega što je izuzetno važno, što nas je dočekalo u firmi, a to je iskustvo. Sretni sam zbog činjenice da u našoj tvrtki rade ljudi koji su tu po 15, 20, pa i 25 godina. Znate kako, na dobrim temeljima se dosta katova može izgraditi. Sudeći po rezultatima i zadovoljstvu ljudi, mislimo da nas dvoje nastavljamo graditi i doprinositi razvoju tvrtke.
Sinergija je važna
Naši sagovornici naglašavaju kako su unaprijedili postojeće poslovne procese i zajedno uveli nove…
– Radili smo na tome da svi odjeli rade u sinergiji pri tome se vodeći time da su obiteljska načela utkana u naše poslovanje i da ulažemo maksimalne napore da to održimo te implementiramo u međuljudske odnose. Siguran sam da je to ključ uspjeha.
Kako kroz posao, tako i kroz formalno obrazovanje, oboje su imali jasan cilj. Katarina Kafadar diplomirala je 2016. godine na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa, nakon čega započinje s radom u obiteljskoj tvrtci Ovnak. Godine 2022. magistrira pravo na pravnom fakultetu Sveučilišta u Mostaru, a od tada je i na čelu Udruge poslodavaca Vitez te je član Upravnog odbora Udruženja poslodavaca SBK/KSB.
Valentin Kafadar završio je najprije Opću gimnaziju u Vitezu, ZSEM u Zagrebu, te Kedge Business School u Francuskoj. Danas je magistar financija i bankarstva te menadžmenta…, a uspješno se snalazi i na poziciji višeg asistenta, gdje se trudi studentima približiti gradivo, ne samo kroz teoriju nego i kroz praktične primjere. Zastupnik je i skupštine Privredne/ Gospodarske komore Federacije BiH .
Vizija i misija
Naglašavaju kako pravi lider, da bi danas uspješno poslovao, mora imati razvijen vlastiti komunikacijski stil te kontinuirano graditi odnose s timom…
– Jedan od preduvjeta za građenje odnosa je osluškivanje njihovih potreba i emocija. Vođa mora imati visoko razvijen stupanj emocionalne inteligencije.
Razumijevanje osnovnih elemenata koji motiviraju ljude iz tima, omogućavanje njihovog osobnog, ali i profesionalnog razvoja kroz ostvarivanje poslovnih ciljeva je, definitivno, iznimno važno. Da bi netko mogao voditi i usmjeravati ljude, prvo mora razumjeti njihove potrebe, ali i sam znati u kojem smjeru se treba kretati, u smislu vizije, misije, ali i samog kretanja tržišta. Naravno, osoba mora voljeti ono što radi i biti strastvena u tome. Svakodnevno pokušavamo ispunjavati sve što smo prethodno spomenuli i u tome uživamo.
Poslovni uspjesi obilježili su godine postojanja firme Ovnak, ali i Katarinin i Valentinov rad. Brojna priznanja svjedoče tome…
– U današnjem poslovnom svijetu postoje razni pokazatelji uspjeha. Priznanja su nam vjetar u leđa. Ne želimo da ovo zvuči kao floskula, ali ljudi koji svakodnevno dolaze na posao zadovoljni i puni elana – to je uspjeh. Zajedništvo koje se u našoj firmi osjeti, povezanost i dobra energija stvari su koje me neizmjerno vesele i motiviraju. Ne postoji veće zadovoljstvo nego kada, nakon uspješnog projekta, s timom proslavimo uspjehe i podijelimo dojmove. Također, zadovoljstvo naših poslovnih partnera i krajnjih kupaca nas sve motivira, usrećuje i potiče na daljnji rast i razvoj.
Osvajanje tržišta
Tvrtka Ovnak kao distributer brojnih renomiranih svjetske brendova iz područja kozmetičke industrije, te proizvoda za kućanstvo mnogo ulaže u marketinške kampanje.
– Iako se trudimo biti izuzetno efikasni i u drugim operacijama kao što su logistika ili merchandising najviše vremena i kreativne energije trošimo upravo na marketing. Svakodnevno prolazimo puni proces marketinškog upravljanja kada osmišljavamo neki projekt, kampanju, lansiramo novu liniju proizvoda i slično. U svom portfelju brendova birali smo one koji imaju kvalitetne proizvode s dobrim omjerom cijene i kvalitete, proizvođače koji nam daju podršku, ali prije svega nam je bitno da brend ima svoju priču. Tu smatram da imamo najveću ekspertizu – uz optimalne troškove ispričati priču brenda ili proizvoda, u pravo vrijeme, ciljanim kupcima putem marketinških kanala koji su najbolji upravo za njih. Zvuči jednostavno, ali to je zapravo kontinuirani proces sa usponima i padovima, ali i redovitim nagradama ukoliko ste uporni, konzistentni i stalno radite na unapređenju. Kod nas, iako imamo odvojeni marketinški odjel, svaki menadžer najviše vremena provodi upravo na procesima povezanim s marketingom. Veoma je bitna koordinacija među odjelima, slobodan i neometan tijek ideja, stavova i povratnih informacija. Posebno je ispunjavajuće kada, nakon napornih i dugotrajnih priprema kampanje, brainstorminga, kreiranja ideja, pregovora, pritisaka zbog rokova i, na kraju, realizacije kampanje imate dobre rezultate prodaje. Tad vidite da ste pozicionirali brend u glavama potrošača što jamči dugovječnost na policama. Naravno, rezultati ne budu uvijek savršeni. Ali i to nije strašno. Jer iz takvih situacija, kada se analiziraju greške, najviše se nauči. To su idealne prilike za osobni razvoj, ali i za rast tima kao cjeline.
Naglašavaju kako su izuzetno zadovoljni rezultatima tokom proteklih šest mjeseci ove godine…
Ostaje nam uspješno je ispratiti do kraja. Naravno, prije toga potrebno je malo odmoriti i dati sebi oduška. Veselimo se devetom mjesecu kada ćemo, nakon godišnjih odmora, puni elana i svježe energije, finalizirati planove posljednjeg kvartala u ovoj godini i aktivno početi planirati 2024. godinu. U dugoročnijim planovima, veselimo se svi zajedno osvajanju novih kupaca, razvijanju postojećih, a nadamo se i osvajanju novih tržišta.