Distribucija iziskuje mnogo truda

Venera – Konkurentni i atraktivni

Venera na tržištu BiH postoji preko 20 godina i ono što ih svakako izdvaja jeste snažna i jako razvijena distributivna mreža, lojalan i iskren partnerski odnos kako sa dobavljačima kao i sa kupcima. Takođe, ono što uvijek ističu jeste konstantno usavršavanje i njegovanje ljudskih resursa kao ključ uspješnog poslovanja. Kao rezultat toga imaju odan i vrijedan tim zaposlenih koji grade godinama. Kroz višegodišnje iskustvo i rad sa mnogim međunarodnim i regionalnim principalima stekli su znanje i iskustvo da odgovore i uspješno rješe sve izazove sa kojima jedan ozbiljan distributer može da se suoči. Za novi broj InStore magazina razgovarali smo sa Milošem Đurđevićem direktorom za razvoj u kompaniji Venera.

Gospodine Đurđević već nekoliko mjeseci ste na funkciji direktora za razvoj u kompaniji Venera, kakve novitete i šta sve možemo očekivati od Vas?

Venera u novu godinu ulazi sa velikim brojem noviteta kako kadrovski tako i sa portfoliom brendova koje radimo na našem tržištu. Sa jedne strane naš menadžment je osvježen i s obzirom da se radi o porodičnoj kompaniji i poslu koji svi zajedno živimo, aktivno radimo na tranziciji i uvođenju nove generacije u porodični biznis. Dugo vremena sam proveo na usavršavanju u inostranstvu, a nakon toga sam radio u drugim branšama, nakon čega je logičan slijed vraćanje u našu kompaniju i primjena znanja i iskustava koje svakako trebaju da unaprijede naše poslovne procese, optimizuju rad i doprinesu rastu i razvoju Venere u narednom periodu kao i širenje našeg portfolija.

Koji su osnovni principi poslovanja ovako uspješne distributerske kompanije?

Venera na tržištu BiH postoji preko 20 godina i ono što nas svakako izdvaja jeste snažna i jako razvijena distributivna mreža, lojalan i iskren partnerski odnos kako sa našim dobavljačima tako i sa kupcima. Takođe, ono što bih izdvojio jeste konstantno usavršavanje i njegovanje ljudskih resursa kao ključ uspješnog poslovanja. Kao rezultat toga imamo odan i vrijedan tim zaposlenih koji gradimo kroz dugi niz godina. Kroz višegodišnje iskustvo i rad sa mnogim međunarodnim i regionalnim principalima stekli smo znanje i iskustvo da odgovorimo i uspješno riješimo sve izazove sa kojima jedan ozbiljan distributer može da se suoči.

Koliko je teško (ili lako) fokusirati se i baviti se isključivo distribucijom?

Prilikom rada u distribuciji fokus i jeste najbitniji. Ukoliko ne posvećujete dovoljno pažnje brendovima koje zastupate posljedice se veoma brzo osjete na tržištu. Sa druge strane, baviti se isključivo distribucijom iziskuje mnogo truda i napora kako ljudi na terenu tako i menadžmenta gdje je svaki dan novi izazov. Distribucijom se nije jednostavno baviti, ali je jako dinamično, i u velikoj mjeri na našem tržištu su se profilisale kompanije koje su spremne da se nose za izazovima koje ovaj posao nosi. Mogu da kažem da je ova branša jako konkurentna tako da konstantno moramo da radimo na unapređenju poslovanja kako bi zadovoljili potrebe tržišta.

Nedavno ste postali distributer za Rubin, Vital, Medelu i Albus poznate brendove na bh.tržištu, hoćemo li sada brže i lakše dolaziti do omiljenih brendova?

U novoj godini potpisali smo ugovor sa INVEJ grupacijom i naš portofolio je ojačan sa brendovima Rubin, Medela, Vital i Albus. Ovi brendovi su dobro poznati našem stanovništvu, i što je najbitnije jako su kvalitetni i konkurentni sa cijenama. Svaki od brendova je u svojoj kategoriji jedan od lidera i očekujemo u narednom periodu da ćemo značajno ojačati prisutnost ovih brendova na našem tržištu kao i prodaju. Takođe, krajem 2018. godine počeli smo sa distribucijom domaćeg brenda Natura i to je brend koji polako postaje najznačajniji u svojoj kategoriji u BiH.

Da li dolazak novih brendova neophodno znači i veću organizaciju, upošljavanje novih ljudi, i kupovinu popratnih sredstava ili su Vaši kapaciteti već spremni?
S obzirom da smo u ovom poslu jako dugo naša organizacija se nije značajno mijenjala jer smo uvijek htjeli da budemo konkurentni i atraktivni za principale i u mogućnosti smo da odgovorimo i najsloženijim izazovima koje distribucija može da nosi. Naš vozni park broji preko 100 vozila, preko 70 ljudi radi u prodajnoj sili, posjedujemo dovoljne skladišne kapacitete i pokrivamo kompletno tržište Bosne i Hercegovine tako da mogu slobodno da kažem da smo i više nego spremni. Ipak ukoliko u narednom periodu osjetimo potrebu naravno da ćemo proširiti naše kapacitete.

Na koji način osiguravate svojim klijentima efikasan pristup tržištu i potrošačima?

Sa našim klijentima radimo transparentno, svakodnevno razmjenjujemo izvještaje o prodaji i zajedno donosimo strateške odluke. Naši klijenti imaju stalni uvid u distribuciju i prodaju, a vrlo često radimo i store checkove jer je, kako njima tako i nama, veoma bitno da su obje strane zadovoljne.
Naši brend menadžeri su u potpunosti posvećeni brendovima koje vode i stalno su na usluzi i u komunikaciji sa našim klijentima. Takođe, kroz snažnu distributivnu mrežu sa preko 5000 prodajnih mjesta pokrivamo kompletno tržište i snabdijevamo potrošače na kompletnoj teritoriji BiH.

Planirate li u narednom periodu na naše tržište “dovesti” još neke brendove?

O ovome je jako nezahvalno pričati, ali svakako pratimo tržišne trendove i svaki dan se otvaraju neke nove mogućnosti i prilike. Iako je naše tržište u svim kategorijama i više neko zasićeno uvijek postoji prostor za nove brendove i za rast postojećih ukoliko su proizvodi kvalitetni i pozicionirani na pravi način.

Kakvi su trendovi na našem tržištu i kakva je trenutna uloga distributera u BiH?

Iako u kompletnom lancu snabdijevanja distributeri imaju veoma značajnu, možda i presudnu, distributeri su trenutno u najnezahvalnijem položaju. Ono gdje distributeri nalaze svoju šansu jeste činjenica da zato što smo relativno mala zemlja koja je u razvoju brendovi uglavnom outsourcaju svoje prisustvo na tržištu kroz distributere i to se neće u značajnoj mjeri mijenjati.
Još jedan od izazova je taj što veliki trgovački lanci u značajnoj mjeri uvode svoje robne marke koje zauzimaju velike pozicije smanjujući učešće ostalih roba. Isto tako sa samim rastom i razvojem ekonomije jača i MT kanal tako da se pregovaračka moć KA i LKA iz godine u godinu povećava.
Sve se kreće u smjeru uslužne logistike i to je ono na čemu moramo da radimo i budemo što efikasniji.

Koliko koristite nove tehnologije u svom poslovanju?

Korištenje novih tehnologija je budućnost kako svakog posla tako i ovog. Mnogo napora ulažemo uvođenje u novih tehnologija kao i u analizu podataka.
Od početka nove godine startali smo sa novom aplikacijom za prodajni tim tako da kompletan rad na terenu prati u real timeu sa svim mogućim parametrima koje zamislimo što će nam značajno pomoći da vidimo gdje se kriju nedostaci i šta je potrebno unaprijediti u radu na tržištu.

Šta mislite kako će izgledati budućnost logistike u našoj regiji?

Logistika doživljava veliki rast kako kod nas tako i u regionu, i s obzirom da se cijene usluga zbog žestoke konkurencije konstantno smanjuju, neminovno je da će u budućnosti dolaziti do ukrupnjavanja kapitala zbog optimizacije poslovanja koje će za posljedicu imati preuzimanje tržišta od strane multinacionalnih i regionalnih kompanija, jer postajemo interesantno tržište zbog pozicije naše zemlje.
Ukidanjem granica nekada u budućnosti sigurno ćemo postati jos interesantniji. Zbog toga je vrlo bitno za domaće kompanije da rade na uskoj specijalizaciji gdje će u određenoj stvari unutar logističkih usluga biti najbolji i uvijek korak ispred konkurencije.