Razgovarala: Ines Mešić
Coly-Company Lukavac danas je jedan od lidera u Bosni i Hercegovini u proizvodnji tjestenina, kora i konditorskih proizvoda. Kvalitetom svojih proizvoda, Coly-Company je dostigla standarde svjetskih proizvođača.
Postignuti rezultat je prepoznat od strane krajnjih potrošača na području cijele Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Australije. Vrhunski kvalitet i pristupačne cijene uz izraženu poslovnost i korektan odnos uposlenika, Coly-Company osigurali su prisutnost u svim značajnim tržnim centrima i u manjim prodajnim objektima širom Bosne i Hercegovine i šire.
Promjene u poslovanju, koje je donio period pandemije nisu značajno utjecale na nabavku sirovina, proizvodnju i distribuciju proizvoda ove kompanije, naprotiv dokazale su spremnost cjelokupnog tima na suočavanje sa izazovima.
Jedan od tih izazova bilo je i predstavljanje novih proizvoda u Coly asortimanu – četiri vrste supa pripremljenih po tradicionalnoj recepturi! Za InStore web portal o novitetima i planovima govorio je Safet Kolić, direktor Coly Company.
Na pitanje kada su prepoznali potrebu za ovakvim proizvodom na bh.tržištu Kolić je odgovorio:
“Potrebe za novim proizvodima uvijek postoje, međutim za svaki proizvod potrebno je osigurati kvalitet i kontinuitet, osigurati kapacitet i uslove koje proizvodnja zahtijeva, naročito za postojeći asortiman za koji postoji određena potražnja. Potrebe nastaju prirodnim putem, s obzirom na to da na tržištu Bosne i Hercegovine imamo samo par proizvođača iz ovog asortimana i da su to uglavnom proizvodi iz uvoza koji nose vodeći dio prodaje.”
Od samog osnivanja kompanije imali su mapiranu viziju razvoja proizvoda u istom ili sličnom asortimanu, te u skladu sa mogućnostima djelovali na tom polju. Na povratnu informaciju kažu da su ponosni jer su Tradicionalne supe u jako kratkom vremenskom roku prepoznate od strane kupaca.
S obzirom na to da je prvi sinonim za Coly – tjestenina, koliko su ostali Coly proizvodi prepoznati na tržištu, poput domaćih kora i konditorskih proizvoda direktor ističe:
“Činjenica jeste da je Coly postao prvi sinonim za tjesteninu, to zaključujemo iz redovne komunikacije s našim kupcima, dobavljačima i partnerima. Međutim, i ostali naši proizvodi iz asortimana također su prepoznatljivi, i današnji parametri prodaje pokazuju da su našli put do krajnjeg konzumenta, pa i u zemljama regije gdje se redovno izvoze određene količine.”
Osluškivanje i posmatranje kupaca nalaze se na vrhu prioriteta upravljačke strukture Coly kompanije s ciljem zadovoljenja njihovih potreba.
“Poznata je činjenica da je naše tržište zatrpano proizvodima iz uvoza, koji često nastupaju agresivno u cilju ostvarivanja bolje tržišne pozicije, što potiče svakog proizvođača pa i nas, da ciljno nastupamo prema određenoj kategoriji kupaca kako bi se njima i prilagodili. Naša politika uvijek se kretala u smjeru da prvo osiguramo potreban nivo kvaliteta i uz to osiguramo prihvatljiv omjer cijene, što su na kraju naši kupci i prepoznali” , kazao je on.
Posljednjih mjeseci aktuelna tema je poskupljenje osnovnih životnih namirnica i sirovina, pa tako i pšenice koja je tržišna roba.
“Globalizacijom i povezanosti tržišta omogućeno je njeno kretanje u dijelove svijeta gdje prinosi nisu zadovoljavajući, što utječe na njenu potražnju i dešava se da određeni proizvođači prodaju kompletnu proizvodnju na određeno tržište prema unaprijed dogovorenoj formuli. Proizvodnja Coly-Company ima ozbiljne kapacitete i ne možemo se uvijek osloniti na jednog ili dva dobavljača, u komunikaciji smo uvijek sa više njih i ponekad se dešava da promijenimo kompletan način snabdijevanja u potrazi, prvenstveno, za kvalitetnom sirovinom”, navodi direktor Kolić.
Promjene u globalnom lancu snabdijevanja u mnogome su utjecale da se cijene nekih sirovina povećaju i za 100%. Sve to je stvorilo sliku tržišta kakvu danas vidimo. Zanimalo nas je da li je trend rasta cijena obuhvatio i njihov asortiman proizvoda, te da li se to odnosi na cjelokupnu ponudu ili samo neke od njih.
“Mi smo uglavnom do sada držali cijene naših proizvoda nepromijenjene i to je bio kontinuitet dok smo imali zalihe sirovina sa stabilnom i nižom cijenom. Početkom mjeseca decembra najavili smo blaga poskupljenja pojedinih proizvoda, i radit ćemo sve što je u našoj mogućnosti da ona budu minimalna da bi našim kupcima omogućili što povoljnije cijene u zavisnosti od kretanja na tržištu”, zaključio je za kraj.
Veliki oslonac u dugogodišnjem radu i inovacijama za njih su svakako kupci i njihov stav da je Coly brend kojem vjeruju. Svoj portfolio proizvoda će širiti i u budućnosti pažljivo odabranim proizvodima koji će njegovati bosanskohercegovačku tradiciju!
Više o ovoj temi čitajte ovdje.