Bez obzira na sve, svijet ipak ne može stati

Bosna i Hercegovina nije nažalost jedna od onih zemalja koja je bez obzira na negativne efekte korona virusa, dovoljno snažna da izbjegne recesiju, niti da lako spasi privredu, ipak kompanije su uzele stvari u svoje ruke i pokušale koliko toliko umanjiti štetu i svoje proizvode isporučiti krajnjim kupcima. Kompanija Vegamix, je svoju proizvodnju obavljala nesmetano i na zadovoljavajućem nivou uz poštivanje propisanih mjera. Iskoristili su sve svoje raspoložive kapacitete kako bi potrebe potrošača bile zadovoljene i kako bi na policama trgovačkih centara uvijek bilo dovoljno njihovih proizvoda. Za InStore magazin o nezavidnoj situaciji i poslovanju u kojoj se našla kako svjetska i regionalna tako i bh. privreda govorila je Samra Omić-Zoletić, izvršna direktorica Grupacije Vega-Mix.

Razgovarala: Edina Mizić

Pandemija korona virusa unijela je promjene u svim sferama života i poslovanja. Kako ova novonastala situacija utječe na vaš rad? Na koje sve načine su zaposleni u vašem sektoru morali da promjene dosadašnji način poslovanja? Koliko je vama lično ova krizna situacija poremetila planove i možete li zadovoljiti trenutne potrebe tržišta?

Korona virus je događaj koji je potpuno iznenadio svijet, naročito privredni sektor. To su situacije i rizik na koji većina nas ne računa niti uzima u obzir prilikom kreiranja svojih poslovnih planova, nažalost. Bez obzira da li je reakcija na jedan ovakav virus pretjerana ili ne, svi smo neugodno zatečeni ali su samo posljedice na privredu stvarne. Posljedice pandemije je osjetila i firma Vega-Mix d.o.o., počevši od otežane nabavke sirovina i repromaterijala iz uvoza, same organizacije posla unutar firme pa do distribucije gotovog proizvoda do kupca. Naš najveći gubitak je u oblasti ugostiteljstva.

U vlasništvu Grupacije Vega-Mix je luksuzni hotel President, kategorije pet zvjezdica, koji je kao posljedica pandemije i proglašenja vanrednog stanja bio zatvoren više od mjesec i po dana. Hotel President ima 40 zaposlenika, nije bilo moguće organizovati rad od kuće, zbog same prirode posla, ali niko od radnika nije otpušten za vrijeme ove krizne situacije.

Firme koje u okviru svoje djelatnosti pružaju usluge iz oblasti turizma, ugostiteljstva i slično, su u vrlo kratkom roku bile pogođene ovom situacijom. Posljedice virusa sežu od privatnog i poslovnog života pojedinca do cjelokupne privrede, utičući na sve društvene aktivnosti i privredne djelatnosti. Grupacija Vega-Mix je suočena sa znatnim gubitkom prihoda iz oblasti ugostiteljstva. Sa jedne strane smo imali pad prihoda u apsolutnom iznosu, a sa druge strane iste troškove kao i prije obustave rada. Stoga, trebat će vremena kako bi se stanje vratilo bar na nivo na kojem je bilo prije proglašenja vanrednog stanja, s obzirom da se i sa strane poslodavca, ali i strane klijenata gleda sa dozom opreza i strepnje na situaciju izazvanu korona virusom.

Fokus svih privrednih subjekata je zaštita zaposlenika, pronalaženje puta do kupaca i otklanjanje svih zastoja u lancu opskrbe, koji su uzrokovani usvojenim mjerama protiv suzbijanja širenja korona virusa. Bosna i Hercegovina nije nažalost jedna od onih zemalja koja je bez obzira na negativne efekte korona virusa, dovoljno snažna da izbjegne recesiju.

S obzirom da su naše centralne aktivnosti proizvodnja, pakiranje i distribucija prehrambenih proizvoda, tačnije začin Vegamix i Sol Salbos, možemo reći da se proizvodnja odvijala nesmetano i na zadovoljavajućem nivou uz poštivanje propisanih mjera. Iskoristili smo sve svoje raspoložive kapacitete kako bi potrebe potrošača bile zadovoljene i kako bi na policama trgovačkih centara uvijek bilo dovoljno naših proizvoda. Vegamix začin – dodatak jelima sa sušenim povrćem je dobitnik iznimno velikog broja nagrada i priznanja kao potvrdu kvalitete i izvrsnosti proizvoda. Začin Vegamix je vodeći po prodaji na domaćem tržištu, i odmah poslije Podravke na međunarodnom tržištu.

Salbos So je relativno novi proizvod, ali već jako dobro prihvaćen na tržištu od strane kupaca. Salbos So je nemjerljivo kvalitetniji, cjenovno, izgledom i ambalažom konkurentniji proizvod. Ova so ima visok postotak magnezija, kalija i kalcija, što povećava njenu vrijednost u konzumnom smislu. I ono što je najvažnije, da na bosanskohercegovačkom tržištu nije nedostajalo, niti će u narednom periodu nedostajati naših proizvoda.

Kakvi su vaši planovi za komunikaciju sa potrošačima u ovom periodu, u koje kanale komunikacije ćete najviše ulagati i zašto i kavi su vam planovi za kreiranje brend marketinga?Kojim biste rezultatima vi lično bili zadovoljni i smatrali ih uspješnim prevazilaženjem krize, kada su u pitanju vaši brendovi?

Svaki novi proizvod, kao što je naša Salbos So, je stvar od koje treba napraviti ličnost, brend. Proizvod mora biti iskren, prepoznatljiv, da bi potrošaču bio relevantan. Jako je važno da imate inovativne klijente i kupce koji umiju da prepoznaju kreativnost i dobru ideju – tada ste na više od pola puta do uspjeha. Međutim, adekvatna strategija koja prati aktuelnu situaciju na tržištu je neophodna. Važno je uočiti promjene u ponašanju, navikama i potrebama potrošača.

Bez obzira na situacije sa kojima se suočavamo, i bez obzira na sve promjene i neizvjesnosti, jedno je nepromjenljivo, a to je da svijet ipak ne može stati. Radili smo i prije pandemije korona virusa, radimo i za vrijeme pandemije, a moramo nastaviti raditi i poslije toga. Pitanje je samo na koji način će svako od nas organizovati svoj rad, i u kojoj mjeri ćemo u budućnosti uzimati u obzir ove vrste rizika, kao što je pandemija korona virusa, u našem poslovanju.

Naš fokus je bio i ostao na kupcu kao krajnjem potrošaču naših proizvoda i usluga.

Jučer, danas, a i sutra, nezaobilazan, ali i neophodan način komunikacije sa kupcima, ali i kako doprijeti do kupca, su mediji. Prema tome, kvalitetan marketing je od iznimne važnosti za razvoj proizvoda. Važno je pratiti trendove i biti korak ispred, biti drugačiji i što je najvažnije biti iskren u komunikaciji. Imam običaj reći, da više skoro i ne važi pravilo da velike ribe jedu male ribe, danas brze ribe jedu spore ribe.

Naš cjelokupan tim je radio vrijedno i naporno, i možemo reći da smo odradili posao dosta uspješno. Naš brend Salbos je za vrlo kratko vrijeme postao prepoznatljiv na području cijele Bosne i Hercegovine, ali i šire.

Možemo imati najbolji biznis na svijetu, i neko nam može dati najbolji brend u ruke, ali ako imamo nekvalitetne ljude sve ćemo pokvariti. Mi ulažemo u naše zaposlenike, nastojimo nabavljati najsavremeniju evropsku tehnologiju, brinemo o našim poslovnim partnerima i uvijek u fokusu imamo potrebe kupaca. Tada, uspjeh ne izostaje.

Čovjek mora biti uporan i duboko vjerovati u ono što radi, jer u jednom trenutku proizvod ili ideja sazre, a potom se počne razvijati. Mi vjerujemo da naši kupci prepoznaju kvalitet i trud uložen u naše proizvode i usluge.

Firma Vega-Mix d.o.o. je u svojoj početnoj fazi razvoja shvatila, apostrofirala, usvojila te implementirala kroz svoju poslovnu filozofiju osnovne tržišne principe u pogledu zadovoljavanja potreba i želja svojih potrošača. Zbog visoko postavljenih standarda i jasne poslovne filozofije, danas smo prerasli u respektabilnu i prepoznatljivu kompaniju koja važi za iznimno poželjnog partnera kako na domaćem tako i međunarodnom tržištu.

Ono, što je u poslu neophodno, jeste oslanjati se isključivo uvijek i u svakoj situaciji na svoj vlastiti rad, trud i na samoga sebe. Svaka pomoć mimo toga je dobrodošla, ali ukoliko naš opstanak zavisi isključivo od te pomoći onda to znači da smo nešto pogrešno radili.

Jedno je sigurno, poučeni iskustvom korona virusa, da će budućnost biti sve nepredvidljivija, a da je korona bila „skupa igra“.