Ahmet Egrlić:”Slovenija je u Top 5 partnera u razmjeni BiH sa inozemstvom”

Povodom izlaska 100. broja slovenačkog InStore magazina, kolege iz slovenačke redakcije donose viđenje privredne saradnje između BiH i Slovenije, iz perspektive predsjednika Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine, Ahmeta Egrlića.

“Najvažniji vanjskotrgovinski partner Bosne i Hercegovine je tržište Evropske Unije sa kojim se ostvaruje preko 70% ukupne razmjene naše zemlje. Republika Slovenija je, u tom smislu, uvijek bila jedan od najznačajnijih partnera i ulazi u top 5 partnera u razmjeni BiH sa inozemstvom.

U posljednjih 5 godina, Bosna i Hercegovina ostvaruje stabilan vanjskotrgovinski promet sa Slovenijom na nivou cca 1,3 milijarde eura obima razmjene godišnje, sa prosječnom pokrivenošću uvoza izvozom od 58,5%. Stabilan protok roba bez većih oscilacija, čak i u doba pandemije, svakako je odraz tradicionalne upućenosti, kulturalne i teritorijalne bliskosti naših zemalja, ali i uzajamnih navika potrošača da koriste poznate proizvode i robne marke provjerene kvalitete.

Obim razmjene sa Slovenijom u jedanaest mjeseci 2021. godine zauzima preko 8,6% cjelokupnog obima vanjskotrgovinske razmjene Bosne i Hercegovine sa inozemstvom. Iz Slovenije smo uvezli roba u vrijednosti od 880,6 miliona eura, a istodobno smo u Sloveniju izvezli 574 miliona eura.

Proizvodi iz Slovenije koji se najviše uvoze u Bosnu i Hercegovinu su: lijekovi, nova i rabljena vozila i njihovi dijelovi, naftni derivati, proizvodi na bazi metala, električni aparati, ali i različiti prehrambeni proizvodi. Bosanci i Hercegovci, da tako kažem, vole ukus slovenačkog piva, mineralne vode i sokova, mliječnih i konditorskih proizvoda, a u našim domovima, bez obzira na izraženu konkurenciju svjetskih brendova, mnogi su vjerni bijeloj tehnici i aparatima proizvedenim u Sloveniji.

S druge strane, Bosna i Hercegovina u Sloveniju izvozi različite poluproizvode metalne, mašinske i elektro industrije, drvo i proizvode drvne industrije kao što su tapacirane stolice – inače jedan od najprodavanijih bh. proizvoda u Evropi. Naše firme obavljaju i uslužne poslove za slovenačke partnere u industriji tekstila i obuće, štamparskoj djelatnosti itd. U maloprodaji, Slovenci mogu pronaći i neke tradicionalne bh. prehrambene artikle, a poznato nam je da im je omiljeni proizvod i ‘bosanska kafa’.

U svakom slučaju, vjerujemo da uvijek ima prostora za poboljšanje, posebno uzimajući u obzir trendove nearshoring-a koji će naša bliska tržišta još više uputiti jedne na druge, u kontekstu novih investicija u proizvodne grane industrije, obnovljive izvore energije i druge projekte zelene ekonomije, te infrastrukturu.”