Muhamed Hasanović: Živim i radim po principu „Ne čini drugome ono što ne želiš da tebi neko učini“

Muhamed Hasanović, Sales Manager za Shell BiH u kompaniji Orbico, osim što je uspješan poslovni i porodični čovjek, aktivan je gost predavač na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, te predavač u Privrednoj komori kantona Sarajevo. Sa Muhamedom smo razgovarali o distribuciji SHELL maziva u Bosni i Hercegovini, te revoluciji u proizvodnji motornih ulja iz prirodnog plina i SHELL RIMULA motornim uljima.

Kako je tekao Vaš poslovni razvojni put i koliko je odricanja bilo potrebno da biste danas bili na poziciji na kojoj jeste?

Nakon završenog fakulteta, započinje moj aktivni poslovni angažman u koncernu Agrokor, tačnije u Konzumu kao pripravnik. U pomenutoj kompaniji se zadržavam dugi niz godina, konstantno hijerarhijski napredujući i razvijajući svoje poslovne kompetencije. Nakon Agrokora svoj poslovni put nastavljam u domaćoj naftnoj kompaniji Hifa Oil gdje također stičem dodatno profesionalno iskustvo i upoznajem se sa tržištem nafte i naftnih derivata. Iz Hifa Oil dolazim na poziciju gdje sam i danas.

Da li je moguće uspješnu karijeru izgraditi bez konstantnog usavršavanja i sticanja novih znanja i vještina?

Definitivno ne, svakim danom učimo i prenosima znanja na druge. Smatram da je ključ uspjeha konstantno usavršavanje na svim poslovnim poljima.

Na kojim principima se baziraju vrijednosti kompanije u kojoj radite?

Osnovne vrijednosti kompanije se baziraju na ljudima, jer su ljudi najveće bogatstvo koje ima jedna kompanija. U principu ljudi i čine kompaniju uspješnom onoliko koliko su oni uspješni, a Orbico BiH je jedna od najuspješnijih kompanija u BiH, što znači da imamo jako dobar tim.

Orbico je jedini ovlašteni uvoznik i makrodistributer Shell maziva u Bosni i Hercegovini, distribuciju Shell maziva ne osigurava samo u BiH nego i u još 8 zemalja u regiji. Šta nam možete reći o saradnji između Shella i Orbica?

Saradnja Orbica i Shell je započela prije 11 godina. Veoma smo ponosni na taj odnos jer je Shell jedna od najvećih kompanija u svijetu. Radimo zajedno jako puno u cilju razvoja tržišta, ne samo u BiH nego i na svim ostalim tržištima gdje je Orbico distributer ovog brenda. Saradnja se zasniva na uzajamnom poštovanju i transparentnom odnosu koji svake godine rezultira sve boljim rezultatima.

Shell jetehnološki lider zbog svoje inovativnosti i značajnih ulaganja u istraživanje i razvoj. Recite nam nešto o istraživanju i novim tehnologijama u proizvodnji motornih ulja na bazi prirodnog plina?

Shell je tehnološki lider zbog svoje inovativnosti i značajnih ulaganja u istraživanje i razvoj koja iznose više od 1.3 milijarde dolara godišnje, ima preko 30 rafinerija i hemijskih postrojenja na cijelom svijetu. Istraživanje i razvoj su, između ostalog, omogućili da je već 12 godina za redom dobavljač maziva br. 1 na globalnom nivou, a prema podacima agencije Kline. Dugogodišnji istraživački napori urodili su plodom i doveli do revolucije u proizvodnji motornih ulja iz prirodnog plina koja se bazira na „gas-to –liquid“ (GTL) procesu, tako je nastala Shell PurePlus tehnologija.

Nekoliko riječi o Shell Rimula motornim uljima?

Shell Rimula motorna ulja namijenjena su za teško opterećene motore privrednih vozila, pogodna su za Euro 4, 5 i 6 motore. Vrhunska Shell Rimula motorna ulja dizajnirana su kako bi pružila izvanrednu zaštitu motora od trošenja, te kako bi se smanjili troškovi održavanja. Shell Rimula R5 i R6 linija motornih ulja za teško opterećene motore privrednih vozila i nova Shell Rimula Ultra formulirana su s Dynamic ProtectionPlus tehnologijom.

Kada se spominje Shell PurePlus tehnologija, o čemu je zapravo riječ?

Shell PurePlus tehnologija je potpuno nova sintetička tehnologija, patentima zaštićen inovativni proces koji pretvara prirodni plin (metan) u kristalno čisto bazno ulje u kojem se ne nalaze primjese koje se mogu pronaći u sirovoj nafti. U čisto bazno ulje dodaju se aditivi najnaprednije Shell-ove Active Cleansing tehnologije kako bi se proizvelo motorno ulje koje osigurava superiornu čistoću i zaštitu za današnje motore – zaštitu koja nadilazi zahtjeve današnje industrije i održava kritične dijelove motora čistim.

Adaptive Additive tehnologija osigurava da se ulje svojim fizikalno-hemijskim svojstvima prilagodi radu motora te pruži zaštitu – Dynamic Protection- u 3 ključna područja: štiti od korozije koja nastaje procesom izgaranja goriva, održava motor čistim kako bi maksimalno ostvario svoje performanse, te uljni film odvaja pokretne, metalne dijelove motora čime produžava njegov vijek.

Dynamic ProtectionPlus tehnologija je jedinstvena kombinacija Shell PurePlus tehnologije i Adaptive Additive tehnologije koja osigurava izvanrednu zaštitu modernih motora privrednih vozila. Osigurava dugi vijek motora, produženi interval zamjene ulja, smanjenu potrošnju goriva i smanjene troškove održavanja.

Znamo da velike svjetske kompanije već godinama unazad posvećuju veliku pažnju unapređenju međuljudskih odnosa među svojim zaposlenicima, kao i njihovom usavršavanju. Da li je i kod nas došao taj trend?

Svakako, zaposlenici se i kod nas napokon počinju cijeniti, što je dobro, to znači da znanje dolazi do izražaja, a što implicira boljim rezultatima kompanija, ali i većim zadovoljstvom zaposlenih.

Uz ponudu Shell maziva u Bosni i Hercegovini, koje još usluge Orbico pruža svojim kupcima?

Pored velike ponude Shell portfolija koji se odnosi na motorna ulja za putničke automobile, u asortimanu imamo kako sam već spomenuo i motorna ulja za transportni program (kamione i autobuse), ali i za građevinske mašine, kao i za vozila koja funkcioniraju u extremnim uslovima eksplaatacije. Pored navedenog u svom portfoliju imamo i ulja za industriju, pokrivamo cjelokupnu industriju, dakle sve proizvodnje od proizvodnje papira, pa do željezara, prerade drveta ili rudnika. Pored navedenog portfolija našim klijentima nudimo potpunu uslugu vezanu za ulje, gdje radimo analize uzorak u našim laboratorijama, nastojimo pomoći klijentima da produže intervale zamjene ulja, a da pri tome imaju veću produktivnost. Npr. na autobusima radimo analize tzv. DVR gdje pratimo motor autobusa, uzimamo uzorke ulja iz motora na osnovu kojih donosimo zaključke što uvijek rezultira velike uštede za vlasnika autobusa, isto radimo i sa kamionima. Također, u industriji nastojimo riješiti probleme sa kojima se susreću inžinjeri u proizvodnjama, a u isto vrijeme analizama produžavamo broj radnih sati mašina ili postrojenja.

Na šta ste posebno ponosni i šta biste izdvojili kao Vaš najveći uspjeh?

Ako mislite generalno, ponosan sam na svoju porodicu i porodicu smatram svojim najvećim uspjehom. Ako ste mislili na posao, smatram da je u poslu najvažnije biti čovjek. Posao sa sobom donosi i neke lijepe, ali i neke ne baš tako lijepe trenutke, te u tom kontekstu sam ponosan što sam i nakon nekoliko kompanija, nakon jako puno pozicija koje sam obavljao ponosan sam na to što sam ostao u dobrim odnosima sa svim kolegama i što i dalje imamo kontakt bez obzira gdje se neko od nas nalazi.

Od koga ste dobili najbolje poslovne savjete i čije kritike i sugestije najviše uvažavate?

Tokom perioda školovanja, ali i kasnije u poslu najviše sam slušao savjete roditelja, to mi je uvijek bio veliki oslonac i kod velikih i krupnih odluka. Naravno, svi mi u svom poslovnom putu imamo nekoga ko ima zasluge u našem razvoju, a ko nije dio porodice, tako imam i ja.

Iako u poslu uvijek tražim mišljenja i kolega i najbližih saradnika kako bi na pravilan način sagledao cjelokupnu sliku.

Šta čini dobru komunikaciju na društvenim mrežama jednog brenda kao što je Shell?

Kao što smo svi svjesni digitalni marketing sve više preuzima primat, te kao sastavni dio digitalnog marketinga su i društvene mreže. Na društvenim mrežama smo prisutni kroz Facebook, Instagram, Linkedin te kroz njih nastojima približiti krajnjem kupcu naš proizvod. Jako je bitno da ono što komuniciramo krajnjim kupcima ili korisnicima je apsolutno transparentno i 100% istinito. Ključ generalno komunikacije, a pogotovo komunikacije na društvenim mrežama gdje se dolazi u kontakt sa ljudima koje ne poznajemo je transparentan pristup. Ljudi to cijene.

Kako uspjevate da uskladite svoj poslovni život sa privatnim, s obzirom na to da ste otac i suprug, te da osim stalnih poslovnih aktivnosti, aktivan ste gost predavač na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, te predavač u Privrednoj komori kantona Sarajevo?

Resurs kojeg najviše nedosta je uvijek vrijeme. S vremenom sam se navikao na tempo kojim živim i radim i jednostavno sada je za mene jako teško raditi manjim intenzitetom. Dobrom organizacijom je moguće imati vremena i za porodicu. Znate kako kaže narodna izreka: „Ko hoće nađe način, ko neće nađe razlog“.

Koji je Vaš životni moto?

„Ne čini drugome ono što ne želiš da tebi neko učini.“ Živim i radim po tom principu.

Šta biste savjetovali mladima koji tek počinju svoj profesionalni put, šta je najvažnije u izgradnji uspješne karijere?

Najvažnije je imati cilj u životu, jasno znati šta žele, jako puno ulagati u znanje i usavršavanja i ostati stabilno na zemlji gdje god radili i na kojoj god poziciji bili.

U pripremi je po prvi put u Bosni i Hercegovini Shell Tehnološki Forum, za kraj možete li nam reći nešto više o samom konceptu i temama Foruma?

Da! Shell Tehnološki forum održaće se 04. aprila u hotelu Austria & Bosnia na Ilidži sa početkom u 10.30h. Dovest ćemo najveće svjetske stručnjake iz raznih oblasti vezanih za industriju i tehnologiju. Cilj foruma je da unaprijedimo industriju u BIH i da pokažemo najbolje svjetske prakse.

Sve to može reflektirati na još veća ulaganja u industriju u BiH, što dovodi do zapošljavanja ljudi, a što sve skupa jača našu ekonomiju i utiče na porast GDP-a.