FEĐA VUKOVIĆ, GM ORBICO BOSNA I HERCEGOVINA: Ne treba se bojati promjena

Naš sagovornik ima bogatu karijeru. Svoj uspješan put gradio je u kompaniji Orbico. Njegova lojalnost, sposobnost i odanost prokrčila mu je put od sektora logistike u Sarajevu, do najjačih pozicija u Grupi kao što su obnašanje funkcije komercijalnog direktora i člana Uprave u Bugarskoj, te generalnog direktora kompanije u Rumuniji. Ipak, početkom aprila gospodina Feđu Vukovića karijera je dovela natrag u Sarajevo. Trenutno je na funkciji generalnog direktora Orbico BiH. Za novi broj InStore magazina, otkrio nam je detalje svoje poslovne putanje, kao i najveće izazove s kojim se susreo, a na kraju nas je upoznao s budućim planovima kompanije.

Razgovarala: Edina Mizić

Gospodine Vuković, molimo Vas da nam se ukratko predstavite?

Moje ime je Feđa Vuković i imam čast i zadovoljstvo da vodim tim u Orbicu BiH.

Kako je tekao Vaš dosadašnji karijerni put?

Imao sam sreću i priliku da dobijem iskustvo u puno različitih odjeljenja i tržišta u Orbicu, gdje radim već 17 godina. Svoju karijeru sam počeo u Sarajevu, u sektoru logistike vrlo brzo nakon što sam diplomirao sa 22 godine. Iskustvo u logistici mi je bilo vrlo dragocjeno jer sam dobio priliku da se upoznam sa većinom procesa u firmi i bolje razumijem kako radi distributer. Istovremeno sam shvatio da me interesuje rad u prodaji, tako da sam odlučio da promijenim sektor i nastavio karijeru prvo kao supervizor, zatim i menadžer prodaje P&G sektora.

Velika prekretnica u karijeri je bila ponuda Orbica da preuzmem funkciju direktora u Srbiji kada sam imao 28 godina. Bio sam mlad i relativno neiskusan, a Orbico Srbija je bila mala firma u razvoju i to je bio veliki izazov za mene. Orbicovo povjerenje i podrška su mi dali motivaciju da prihvatim i uložim 100% sebe narednih 6 godina da razvijemo naš business u Srbiji.

Nakon Srbije, izrazio sam želju da steknem iskustvo u velikoj firmi i dobio sam priliku da nastavim karijeru u Bugarskoj, jednoj od najvećih Orbico kompanija sa 1.200 zaposlenih i 340 mil EUR prometa. Tu sam radio 3 godine kao komercijalni direktor i član Uprave. U Bugarskoj sam dobio priliku da naučim raditi u velikom sistemu u EU tržištu što je bilo vrlo zanimljivo za mene.

Nakon Bugarske sam prešao u Orbico Rumuniju kao generalni direktor gdje sam proveo 2 godine. To tržište je bilo jedno od najvećih sa najvećom tedencijom rasta u Europi. To je bilo sjajno profesionalno iskustvo za mene.

U Aprilu ove godine sam dobio priliku da se vratim kući i nastavim svoju karijeru sa odličnim i profesionalnim timom u BiH.

Da li nam možete detaljnije reći o nekim Vašim najvećim izazovima u karijeri te kako ste ih prevazišli?

Svaka selidba u novu zemlju je bila izazovna, kako poslovno tako i privatno. Vi dolazite kao stranac u novu sredinu koja ima drugačiju kulturu i navike i trebate uložiti napor da postanete dio tima dok istovremeno razvijate business. Mislim da je vrlo važno da budete skromni, otvoreni i principijelni prema ljudima, a iznad svega profesionalni, jer to su osobine koje svi cijene i poštuju.

S obzirom da ste se nedavno vratili u Bosnu i Hercegovinu na poziciju Generalnog direktora u Orbico BiH, da li nam možete otkriti više detalja o budućim planovima kompanije?

Vrlo smo ponosni na činjenicu da smo 1.maja postali partner BAT-a za logističke usluge za BiH i da smo dodatno unaprijedili naše logističke kapacitete. BAT ima najveći tržišni udio u kategoriji duhanskih proizvoda i organizacija 3PL usluga tržišnog lidera je bio važan projekat koji smo uspješno realizovali pored svih negativnih posljedica na tržištu uzrokovane Covid virusom. Planiramo nastaviti razvoj u domeni logističkih usluga za naše partnere i našu logistiku. Svjesni smo brzog razvoja novih tehnologija u području logistike koje omogućavaju kompanijama da unaprijede svoje procese i planiramo nastaviti razvijati naše kapacitete.

Nastaviti kontinuirano raditi na procesima da bismo smanjili kompleksnost, troškove i povećali našu efikasnost. Mi smo uvijek bili produktivna kompanija ali kao distributer trebamo se stalno unapređivati da bismo našim principalima i kupcima ponudili najbolju vrijednost.

Očekujemo da će trenutna zdravstvena kriza promijeniti navike potrošača i ubrzati razvoj digitalnih tehnologija. B2B i B2C digitalne usluge su još uvijek u početnim fazama razvoja kod nas ali smo sigurni da će se tempo razvoja znatno ubrzati i da će postati dio svakodnevnice za naše potrošače i kupce. Shodno tome, stavili smo veliki fokus na razvoj digitalnih alata kako u BiH tako u cijeloj Orbico grupaciji. Naprimjer, uskoro ćemo lansirati Shell ShareApp u BiH koja će omogućiti našim Shell kupcima da plasiraju svoje narudžbe online i dati pristup mnogim korisnim informacijama za razvoj kategorije.

Šta biste izdvojili kao najvažniju osobinu/osobine kompanije, ali i pojedinaca za uspjeh na domaćem tržištu?

Ne treba se bojati promjena i treba puno raditi. Mislim da u današnjem poslovnom okruženju titule gube važnost i uspješne organizacije su one organizacije gdje svi članovi tima dijele iste vrijednosti, ciljeve ali i obaveze. Orbico je distributerska firma i uloga svakog od nas je da svaki dan povećamo prodaju i smanjimo troškove.

Kada biste napravili paralelu između ino-tržišta na kojima ste gradili svoju karijeru i Bosne i Hercegovine, koja biste najupečatljivija tržišna kretanja i prilike uporedili?

Potrošači na Balkanu i Istočnoj Evropi su lojalni kvalitetnim brendovima i spremni su potrošiti više novca ako su sigurni da kupuju dobar proizvod. To je osobina koju dijele sve zemlje u CES regiji i sličnost koju primijetimo kod potrošača. Razlike se najviše primijete u kanalima prodaje koji su kod nas u početnim fazama razvoja. Tu bih prije svega izdvojio e-commerce koji kod nas još uvijek čini mali dio tržišta i potrošači još uvijek nemaju naviku obavljati svoju kupovinu online. Te navike se brzo stvaraju i očekujem da će udio online kupovine, bilo kod pure playera ili brick&click trgovina, biti najbrže rastući segment poslovanja na našem tržištu.

I za kraj, da li biste izdvojili jedan životni savjet ili moto koji je Vama najbliži?

Čovjek se uči dok je živ. To je jedna od najstarijih izreka i uvijek je primjenjiva. Mislim da je vrlo važno da se trudimo svaki dan da naučimo nešto novo i da uvijek budemo otvoreni za nove ideje, informacije i razmišljanja.