Stefan Dimitrijević, L’Oreal Adria-Balkan: Globalne inovacije uz lokalni “dodir” su srž L’Oreala

Od 1. aprila ove godine, Stefan Dimitrijević preuzeo je poziciju marketing direktora za Consumer Products Division (CPD) L’Oréala za Adria-Balkan regiju. Sve marketinške aktivnosti za brendove L’Oréal Paris, Garnier, Mixa, Maybelline New York i essie odvijaju se pod njegovom palicom. Ovo imenovanje i nova stepenica u njegovoj karijeri dolaze nakon bogatog međunarodnog iskustva u okviru kompanije, a novi izazovi za njega bit će ubrzavanje rasta, jačanje brendova i inovacije. U intervjuu za naš portal, Dimitrijević govori i o strateškim prioritetima, ključnim trendovima u beauty industriji i budućnosti FMCG sektora u našem regionu.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Koji su vaši glavni ciljevi na novoj poziciji?


Moji glavni ciljevi fokusirani su na tri ključna stupa: rast, aktivaciju inovacija i noviteta te izgradnju snažnih brendova, s fokusom na uzdizanje imidža brenda. Želim da ubrzamo rast CPD portfolija. Inovacije su srž L’Oréala, i na toj poziciji ću poticati kreativnost i agilnost kako bismo lansirali uzbudljive nove proizvode i iskustva za naše potrošače, uvijek uz lokalno relevantan dodir. Moj tim je jako snažan u ovoj oblasti, i drago mi je što sam im se pridružio. Adria-Balkan regija ima ogroman potencijal i uzbuđen sam što ću s timom raditi na ostvarivanju ovih ambicioznih ciljeva.

Kojim kanalima prodaje i komunikacije ćete najviše posvetiti pažnju u narednom periodu?


U današnjem dinamičnom okruženju, ključ je u omni-kanalnom pristupu. Fokusirat ćemo se na integraciju online i offline kanala, uz ozbiljan fokus na advocacy. E-commerce je oblast s ogromnim potencijalom rasta, međutim, s obzirom na specifičnost tog potencijala i navike potrošača, moramo birati bitke. Naravno, digitalni i influenserski marketing (odnosno, “advocacy”) igraju ključnu ulogu u dosezanju i angažiranju naše ciljne publike, i tu ćemo primjenjivati data-driven strategije kako bismo maksimizirali učinak naših kampanja, radili na viralnosti i angažmanu.

Kako L’Oréal balansira između globalnih strategija i lokalnih potreba potrošača?


L’Oréal je globalna kompanija s lokalnim srcem. Vjerujemo u snagu globalnih inovacija, ali istovremeno prepoznajemo važnost prilagođavanja lokalnim specifičnostima – ono što zovemo “big idea with a local touch”. Taj balans postižemo kroz glokalizacijsku strategiju – globalne smjernice prilagođavamo lokalnim potrebama i preferencijama potrošača. U Adria-Balkan regiji to znači da pažljivo pratimo tržišne trendove, slušamo naše potrošače i prilagođavamo proizvode i komunikaciju njihovim specifičnim zahtjevima. Naravno, zadatak u ovoj regiji je složen jer je potrebno prilagoditi kampanje za više država – Srbiju, Hrvatsku, Bugarsku, Sloveniju, BiH i ostale.

Naši CPD brendovi aktivno se prilagođavaju sve većoj potražnji za održivim proizvodima kroz inovacije u formulacijama, pakiranjima i proizvodnim procesima.

Koji su ključni trendovi u beauty industriji koji će oblikovati CPD segment u 2025. godini?


Beauty industrija se konstantno razvija, a nekoliko ključnih trendova oblikovat će CPD segment u 2025. godini. Personalizacija je sve važnija – potrošači žele proizvode i iskustva prilagođena njihovim individualnim potrebama, uz jasan prioritet autentičnosti brendova. Održivost je također ključna i vidjet ćemo sve veći fokus na komunikaciju dostignuća L’Oréal CPD-a na globalnom nivou. Tehnologija će igrati sve veću ulogu – od virtualnih proba proizvoda (npr. Hair Color virtual try-on ili Garnier SkinCoach powered by AI, link: https://www.garnier.rs/skincoach-diagnosis) do personaliziranih preporuka pomoću umjetne inteligencije. Na kraju, trend “clean beauty” nastavit će jačati, s fokusom na transparentnost sastojaka, etičku proizvodnju i minimalistički pristup.

Kako se L’Oreal CPD brendovi prilagođavaju sve većem zahtjevu za održivim proizvodima?


Evolucija i potraga za stalnim napretkom u srcu su L’Oréalove strategije. Naši CPD brendovi aktivno se prilagođavaju rastućem zahtjevu za održivim proizvodima kroz inovacije u formulacijama, pakovanjima i proizvodnim procesima. Koristimo sve više prirodnih i obnovljivih sastojaka, smanjujemo potrošnju vode i energije u proizvodnji te razvijamo ekološki prihvatljiva pakiranja. Vjerujemo da je održivost dugoročna investicija u budućnost naše planete i ključ za izgradnju povjerenja s našim potrošačima. Na primjer, Garnier nudi sustainability progress report, gdje se transparentno komuniciraju ciljevi i postignuća u ovoj oblasti, kao i službeno odobrenje Cruelty Free certifikata.

Koliko su digitalni i influenserski marketing ključni za rast CPD brendova i kako ih koristite?

Digitalni i influenserski marketing nezaobilazni su alati u današnjem beauty svijetu. Taj dio marketinga integriran je u našu svakodnevnicu. Omogućavaju nam da dođemo do ciljne publike na personaliziran način i pristupimo svakom CPD brendu na poseban način. Koristimo data-driven pristup kako bismo identificirali prave influensere i kreirali sadržaj koji najbolje komunicira s našom publikom. Fokusirani smo na autentičnost sadržaja, gradeći dugoročne odnose i povjerenje s potrošačima i influenserima.

Kako vidite budućnost FMCG i beauty industrije u našem regionu?

Budućnost FMCG i beauty industrije u našem regionu vidim kao dinamičnu i punu potencijala. Rastuća kupovna moć, sve veća digitalizacija i rastuća svijest o važnosti njege i ljepote otvaraju nove mogućnosti za rast. Vjerujem da će e-trgovina igrati ključnu ulogu u budućnosti, kao i personalizacija proizvoda i iskustava. Također, smatram da su svijest o beauty segmentu kao i terenska egzekucija (način na koji se kampanje i prodajne aktivnosti sprovode na fizičkim mjestima) u našem regionu na zavidnom nivou – ne zaostajemo, a ponekad smo i ispred zapadnih zemalja. To je još jedan razlog da percepcija u ovom kontekstu bude pozitivna.

Poznato nam je da ste godinama karijeru gradili u inostranim predstavništvima L’Oréala. Koje najbolje prakse s drugih tržišta planirate primijeniti ovdje?

Moje internacionalno iskustvo u L’Oréalu dalo mi je dragocjen uvid u različite tržišne pristupe i inovativne prakse. U početnoj fazi integracije, prikupljam informacije kako bih mogao identificirati sfere u kojima se to iskustvo može primijeniti (fokus na eCommerce i advocacy). Međutim, veliki dio najboljih praksi iz inozemstva također se odnosi na kros-funkcionalne RACI i način rada (WOW-ove), što će ovdje biti poseban fokus. Kao što sam više puta naglasio, kvaliteta poslovnih i marketinških aktivnosti ovdje je na visokom nivou, tako da će se dosta toga moći implementirati i ovdje, ali i Evropa može učiti od nas!