Dobar domaći proizvod: Argeta, brend koji teži savršenstvu

Razgovarala: Edina Mizić

Atlantic Argeta Sarajevo posluje u sastavu Atlantic Grupe, jednog od najdinamičnijih poslovnih sistema u našoj regiji. Povijest proizvodnje Argete na ovoj lokaciji započela je 2005. godine, kada je počela izgradnja moderne fabrike u kojoj je zaposleno 110 radnika, koji su u 2022. godini na tržište poslali skoro 100 miliona dozica Argete. Atlantic Argeta Sarajevo se bavi proizvodnjom delikatesnih namaza isključivo iz komada čistog mesa, jer drugih proizvoda od mesa u svom asortimanu i nema, što ovu kompaniju i brend izdvaja od ostalih fabrika kada je u pitanju mesna industrija. Argeta je sa svojim proizvodima prisutna već u 33 zemlje, na četiri kontinenta, a prema zvaničnom Nielsen istraživanju Argeta je. br. 1 mesna i riblja pašteta u Evropi. Taj uspjeh je rezultat dugogodišnjeg vrijednog rada i razvoja na svim područjima te proučavanja potrošača i prilagođavanja njegovim zahtjevima i očekivanjima, podijelila je s nama Mirsada Kadribašić, Senior Brand Building Manager. 

FMCG industrija jedan je od generatora razvoja i važna grana bh. privrede. Na koji način kompanija Atlantic Grupa i Argeta jačaju i unapređuju ovaj sektor? 

Proizvodnja hrane strateška je grana privrede, što je sve jasnije s razvojem savremenih globalnih kretanja. Tako je i kod nas, i mi imamo visoku svijest o našoj ulozi u tom lancu. 

 Atlantic Grupa i Argeta aktivno doprinose jačanju i unapređenju FMCG sektora kroz inovacije, kontinuirano prilagođavanje potrebama potrošača i svakako društvenu odgovornost u širokom spektru aktivnosti. 

Jedna ste od najuspješnijih domaćih kompanija, lideri u svom proizvodnom segmentu, stoga potrošači od Vas uvijek očekuju najbolje. Kolika je to odgovornost? 

Odgovornost nosimo s ponosom. Argeta je broj 1 mesna i riblja pašteta u Evropi, prema zvaničnom Nielsen istraživanju* i to nosi ogromnu odgovornost prema našim potrošačima. Kupci su navikli i s pravom očekuju najbolje od Argete, a povjerenje potrošača je ključno za održavanje reputacije i uspjeha na tržištu. Zato kontinuirano radimo na unapređenju receptura i proizvodnih postupaka kako bismo bez izuzetka nudili vrhunske proizvode koji ispunjavaju visoke standarde kvalitete. 

Uporedite potrošače iz BiH i zemalja regiona. Kakve su im navike, interesi, šta preferiraju, a šta im je presudno u kupovini proizvoda? 

Potrošači iz BiH i zemalja u regiji imaju slične preferencije kad je u pitanju kupovina prehrambenih proizvoda. Većina ih preferira kvalitetne proizvode bez aditiva i vještačkih sastojaka. Također, pokazuju interes za inovativne proizvode i za zdravu hranu. Argeta, kao lider u ovom segmentu, kontinuirano prilagođava svoje proizvode tim preferencijama. 

Argeta Veggie 

Trend zdrave ishrane je nešto čemu se okreće sve više potrošača, a kompanije svoje mogućnosti traže i u proizvodnji alternativa za meso. Argeta u svojoj ponudi ima i novi proizvod Argeta Veggie, koliko je ova kategorija prepoznata kod naših domaćih potrošača? 

Trend zdrave ishrane i interes za alternativama za meso sve više privlače pažnju potrošača u Bosni i Hercegovini. S obzirom na promjene u prehrambenim navikama i povećanu svijest o važnosti zdrave ishrane, kategorija namaza od povrća, poput Argeta Veggie, postaje sve prepoznatljivija među domaćim potrošačima. 

Novi Argeta Veggie je rezultat dugogodišnjih istraživanja, unapređenja kvalitete i pažljivih intervjua s potrošačima. Sastoje se od slanutka/leblebije i pažljivo biranog povrća vrhunske kvalitete. Sa četiri fantastična okusa i poboljšanom recepturom, Argeta Veggie pruža neodoljivu alternativu za potrošače koji traže zdravije i ukusnije opcije. 

S obzirom na rastući trend zdrave ishrane i interes za alternativama za meso, očekujemo da će Argeta Veggie biti dobro prihvaćena među domaćim potrošačima koji traže nove, inovativne i zdrave namaze za svoje obroke. 

Koliko su se promijenili ukusi i zahtjevi potrošača, kada su u pitanju delikatesni namazi – šta im je najvažnije prilikom odabira brenda? 

Ukusi i zahtjevi potrošača stalno se mijenjaju, a naša je odgovornost da pratimo I prilagođavamo se, pa čak i predviđamo smjerove promjene potrošačkih preferencija. Sada dominantno traže kvalitetne proizvode bez aditiva i umjetnih sastojaka. Brend koji nudi autentičan okus, visoku kvalitetu i zdrave sastojke ima prednost kod potrošača. Argeta, kao brend koji se fokusira na proizvodnju bez aditiva i odnosi se s visokom pažnjom prema odabiru sirovina, uspješno zadovoljava ove zahtjeve, a to se vidi jasno i iz popularnosti naših proizvoda kod različitih kategorija potrošača. 

Na koji način steći povjerenje potrošača i kako o njima voditi računa, jer znamo da je mnogo teže dobiti novog kupca, nego zadržati lojalnog. 

Povjerenje potrošača je ključno za uspjeh svake kompanije i brenda. Za Argetu možemo pouzdano reći da ga je stekla kroz dosljedno pružanje visokokvalitetnih proizvoda, jasnu komunikaciju te iskrenu brigu o potrošačkim potrebama. Transparentnost je izuzetno važan element odnosa s potrošačima, kao i svim dionicima u procesu, a mi vodimo računa o tome da se sve informacije o proizvodima mogu pronaći primarno na našoj web stranici. Kontinuirano poboljšavamo recepture i proizvodne postupke kako bismo ponudili vrhunsku kvalitetu koju potrošači cijene i vjeruju nam. 

Kakva je vaša strategija održavanja konkurentske prednosti na tržištu i kako se nosite s izazovima u prehrambenoj industriji? 

Naša strategija podrazumijeva iznad svega stalno praćenje trendova te ulaganje u inovacije i proizvodnju novih proizvoda koji zadovoljavaju potrebe potrošača. Svojim proizvodnim rasponom u pogledu raznovrsnosti sastava i okusa Argeta može impresionirati najizbirljivije gurmane, jer sadrži samo pomno odabrane sastojke. Proizvodimo mesne i riblje proizvode za cijelu porodicu, od našeg vječitog i najomiljenijeg klasika Kokošje paštete od 95g do različitih okusa sa dodacima, kao što je prženi luk, suho meso, sudžuk i tako dalje, pa do proizvoda od ribe i našeg više puta nagrađivane paštete od tunjevine, zatim, paštete od Lososa i drugih proizvoda. Vodimo računa i o najmlađim ljubiteljima Argete, našim Juniorima. Naši iskusni eksperti iz odjela za istraživanje i razvoj su unaprijedili Junior recept čineći ga nutritivno još boljim za djecu, zadržavajući isti neodoljivi okus koji djeca širom Evrope toliko vole. 

Danas je i izgled proizvoda i način kako se izdvaja na polici posebno važan, u moru ponude u trgovinama. 

Argeta, slijedi filozofiju najboljeg i vizualni, prezentacijski segment u tome nije iznimka. Novim dizajnom ambalaže odmakli smo se od industrijskog izgleda koji prevladava kod konkurenata u kategoriji te smo dodali više boja hladnom dizajnu na koji smo navikli na proizvodima od mesa i ribe. Novi izgled Argetinih pakovanja obraća se našim ljubiteljima na drugačiji, uočljiviji način. Kao centralni element novog dizajna, ilustracija približava kupca karakteru i priči koja stoji iza svakog ukusa. Da bi ljubitelji Argete još lakše i brže pronašli željeni okus, novi vizuelni dizajn ambalaže prati više od 20 različitih ilustracija. Ovaj bogati, ali istovremeno stilizirani izgled sažima karakter i cijelu priču o individualnim okusima. Međutim i novim dizajnom zadržali smo prepoznatljivost Argeta branda kroz ovu narandžastu boju. 

Bili smo u prilici posjetiti vaše proizvodne pogone u Hadžićima gdje smo se na licu mjesta uvjerili u kvalitet i način proizvodnje. Koliko je zahtjevno i šta je sve potrebno da se zadovolje visoki standardi i procedure, jer znamo da je kvalitet ključni faktor kada su u pitanju prehrambeni proizvodi… 

Postizanje visokih standarda u proizvodnji Argeta proizvoda zahtijeva stroge kontrole kvalitete tokom cijelog proizvodnog procesa. Održavanje sterilnosti i trajnosti proizvoda postižemo termičkom obradom. Svi naši proizvodi se temeljito testiraju kako bismo osigurali dosljednost i sigurnost proizvoda, a kvaliteta je uvijek naša prioritetna briga. Ponosni smo što možemo vrata naše fabrike imati otvorena za naše potrošače i mnogi su se sami uvjerili u naše visoke standarde. Može se u žargonu reći da smo kao apoteka koja miriše na supu.

Argeta proizvodi su bez aditiva, dakle, ne sadrže konzervanse, vještačke boje, pojačivače okusa i sl. što ih u kategoriji, u kojoj se prodaju, itekako izdvaja. Zašto je Argeta još posebna? 

Kao brend koji teži savršenstvu, Argeta se posvećuje korištenju isključivo visokokvalitetnih sastojaka u svojim proizvodima. Receptura bez konzervansa, umjetnih boja, umjetnih pojačivača okusa i glutena omogućuje potrošačima da uživaju u sigurnim proizvodima. 

U Argeti uvijek garantujemo najviše standarde i sa svakim proizvodom dokazujemo da i mali obrok može da ponudi najveći kvalitet. Konkretno, mazivost po kojoj je Argeta tako prepoznatljiva postižemo modernom i visokotehnološkom proizvodnjom te dodatkom prirodnih ulja. Za izvanredan okus vjerojatno je, kao u svakoj kuhinji, zaslužna i ljubav s kojom se pripremaju. 

U proizvodnji Argete se koriste dominantno domaće sirovine? 

Kao međunarodni brend sa snažnom prisutnošću na domaćem, bosanskohercegovačkom tržištu, Argeta je svjesna važnosti svojih korijena i podrške lokalnoj kulturi. Ponosni smo što smo sinonim za paštetu u Bosni i Hercegovini, što pokazuje koliko su duboko ukorijenjeni u lokalnoj zajednici. 

Argeta ima snažan odnos s domaćim dobavljačima i kupcima, što je ključno za održavanje kvalitete proizvoda i podrške domaćoj ekonomiji. Kontinuirana podrška lokalnoj proizvodnji i kupovina domaćih sirovina doprinose jačanju ekonomije zemlje i podupiru razvoj malih i srednjih poduzeća. 

Uspostavljate saradnju i sa drugim domaćim proizvođačima poput kompanije Menprom. Koji su benefiti ovakvih saradnji? 

Saradnja s drugim domaćim proizvođačima omogućava stvaranje društveno odgovornih projekata i novih proizvoda koji podržavaju lokalnu proizvodnju i održavaju radna mjesta u BiH. Argeta je oduvijek voljela svoje domaće dobavljače, domaće kupce i kulturu, i svjesni smo važnosti podrške domaćoj ekonomiji. Imajući sve to u vidu Argeta je u 2021. godini udružila snage s Bingom, najvećim maloprodajnim trgovcem u Bosni i Hercegovini i Menpromom, domaćim proizvođačem mesnih prerađevina. Zajedno smo napravili novi 100% lokalni Argeta okus Kokošja sa sudžukom. Ova je priča puno više od proizvodnje nove paštete. To je priča o partnerstvima koja pozitivno utječu na lokalno okruženje i smatramo da je važno prepoznati ovakve prilike u kojima možemo zajedno stvoriti nove vrijednosti za kompanije i za tržište. 

Kako kompanija potiče inovacije u proizvodnji i koje od njih su dovele do poboljšanja proizvoda? 

Poticanje inovacija je ključno za poboljšanje proizvoda i za tržišno pozicioniranje. Atlantic Grupa i Argeta potiču inovacije kroz stalno istraživanje tržišta, aktivan razvoj i saradnju s partnerima. Novi proizvodi i poboljšane recepture omogućavaju nam da zadovoljimo promjenjive potrebe potrošača i uspješno ostvarimo konkurentske prednosti na tržištu. 

Jedan ste od sponzora SFF-a, dva domaća brenda u sinergiji. Koliko ste ponosni na ovu saradnju? 

Jedna od najvažnijih stvari za nas u Argeti je da održimo obećanje dato ljudima, okolišu i zajednici. Argeta je s ponosom dugogodišnji sponzor Sarajevo Film Festivala, što je jedan od najznačajnijih kulturnih događaja u zemlji. Kroz ovu saradnju, Argeta podržava lokalnu kulturu i stvara pozitivne promjene u zajednici. Partnerstvo s kulturnim događajima omogućuje nam da pokažemo ljubav prema domaćoj kulturi i podržimo lokalnu scenu. S posebnim zadovoljstvom nastupamo sa krovnim brendom Atlantic Grupe i sestrinskim brendom iz našeg sistema Grand kafom. I ove godine spremamo novosti i zanimljive aktivacije tokom Festivala i pozivamo goste, građane Sarajeva i naše vjerne potrošače da nas prate. 

Iz perspektive vaše kompanije kako će se razvijati FMCG industrija u BiH i koliko će se u budućnosti oslanjati na domaću proizvodnju. 

Atlantic Grupa i Argeta će nastaviti ulagati u lokalnu proizvodnju i podržavati domaće proizvođače kako bi ojačali domaću ekonomiju i tržište.