Troškovi transporta robe porasli su za 25-30% od početka pandemije zbog niza inflatornih pritisaka za koje je malo vjerovatno da će se smanjiti u bližoj budućnosti, rekla je kompanija za transport Maersk za Reuters.
Maersk se smatra liderom globalne trgovine, jer prevozi robu za trgovce na malo i potrošačke kompanije od Walmarta i Nikea do Unilevera.
Veći troškovi lanca snabdijevanja potresli su industriju maloprodaje i pakovane robe od početka izbijanja COVID-19, posebno tokom prošle godine kada su ekonomije počele da se oporavljaju, sa zastojima u ključnim lukama koje drže kontejnere za sve, od hrane i zdravstvenih proizvoda do igračaka.
“Logistika je veoma energetski i radno intenzivna, a to su dvije od oblasti privrede koje su podložne značajnom inflatornom pritisku”, rekao je Vincent Clerc, izvršni direktor Ocean and Logistics u Maersku.
Clerc je dodao da dok se zagušenja smanjuju u nekim dijelovima svijeta, postaju sve gora u drugim, navodeći primjer istočne obale Sjedinjenih Država i sjeverne Evrope.
“Ovdje govorimo o dostupnosti vozača kamiona, o dostupnosti kapaciteta za premještanje robe do unutrašnje infrastrukture”, rekao je on.