Danski logistički div prognozirao je pad potražnje za logističkim uslugama u ovoj godini zbog usporavanja globalne privrede i problema u lancima snabdijevanja.
Maersk je među vodećim kontejnerskim prevoznicima u svijetu, sa tržišnim udjelom od 17 posto, a od jula do septembra povećao je profit prije kamata, poreza, amortizacije i amortizacije (EBITDA) za 56,5 posto, na 10,86 milijardi dolara.
Njen prihod porastao je za 37 posto, na 22,77 milijardi dolara, uprkos 7,6 posto manje prevezenih kontejnera nego u istom periodu prošle godine.
Vozarine su naglo porasle tokom pandemije, što odražava povećanu ličnu potrošnju, a rezultat su zakrčene luke i kašnjenje u isporuci. Iako su troškovi transporta u međuvremenu smanjeni, kontejnerski transport je i dalje skuplji nego što je bio prije pandemije, prenosi Index.hr.
Cijene na fizičkom tržištu su pale i Maersk je snizio svoju avgustovsku prognozu vrijednosti za 200 dolara. Uprkos tome, prosječna ugovorna cijena kompanije Maersk biće viša ove godine nego 2021, dodaju oni.
“Jasno je da su vozarine dostigle vrhunac i počele da se normalizuju u (trećem) tromjesečju, pošto je potražnja smanjena i zagušenje lanca snabdijevanja smanjeno. Sa ratom u Ukrajini, energetskom krizom u Evropi, visokom inflacijom i nadolazećom globalnom recesijom, vidimo mnogo tamnih oblaka na horizontu”, rekao je izvršni direktor Maersk-a Søren Skou.
Maersk sada predviđa pad globalne potražnje za kontejnerima od dva do četiri posto ove godine, zbog ekonomskog usporavanja koje bi trebalo da se nastavi 2023.
Do sada su procjenjivali da bi mogao da padne za jedan posto, ali i da zabilježi isti procentualni rast. Potvrdili su da ove godine očekuju EBITDA bazu od oko 37 milijardi dolara.