Fondacija „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS) uz pomoć kreativnog stratega Lazara Džamića, tokom narednih mjeseci ponuditi će odgovore na pitanja koja najčešće muče biznise na početku njihovog online putovanja.
Da li su društvene mreže dovoljne za poslovno prisustvo na internetu, da li biznis treba da bude talac promjene algoritma i poslovne politike kompanije koja je vlasnik mreže? Zašto je sajt, a prije njega naziv domena, i dalje prva i osnovna stvar koja je potrebna preduzeću da bi se otisnulo u online poslovanje? Zašto je važno na lokalnom tržištu komunicirati sa, globalno vidljivog, a u lokalnim pretragama favorizovanog .rs domena? Zašto je važno zaštititi naziv domena sa kog preduzeće posluje? Koliko je bitna kontrola nad e-mail adresom preduzeća? Ovo su samo neka od pitanja na koja se mogu pronaći odgovori na stranici pitajte.rs.
Velika preduzeća već godinama, zapravo decenijama koriste internet u poslovanju, međutim mala i mikro preduzeća su tek s početkom pandemije počela ubrzano da se oslanjaju na internet. Istraživanje koje je sproveo RNIDS krajem prošle godine pokazalo je da 87% MMP koja su prisutna na internetu ima svoj sajt. Dok takva preduzeća tvrde da im sajt donosi nove kontakte, povećava prodaju i unapređuje poslovanje, čak 43% mikro preduzeća nema svoj sajt niti je prisutno na internetu, pokazuju druga istraživanja. Takva preduzeća propuštaju svoju tržišnu šansu, ostaju uskraćena za prednosti koje firme sa sajtom uživaju.
Ne treba izgubiti iz vida da je danas preduzećima mnogo teže da se pozicioniraju na internetu jer je konkurencija najčešće već tamo, a potrebno je i uhvatiti korak sa drastično promijenjenim navikama kupaca tokom posljednjih godinu dana. Kupac danas očekuje mnogo više od toga da samo pronađe informacije o preduzeću – očekuje komunikaciju, podršku i prije svega kupovinu online, bez posjećivanja fizičkih prodavnica, u vrijeme koje njemu odgovara, nezavisno od toga u kom gradu preduzeće od kog poručuje posluje.
pitajte.rs pomoći će preduzećima i preduzetnicima da budu bolje informisani i da lakše donose odluke o uspostavljanju poslovnog online prisustva, a sve informacije biti će dostupne na različitim RNIDS-ovim (veb-sajtovi, društvene mreže, YT kanal itd.) ali i drugim kanalima. Putem videa, tekstova, animacija, infografika, audio materijala, ali i murala na zidovima habova, prostora za saradnju i fakulteta, svi koji se upuštaju u internet avanturu naći će odgovore na svoja pitanja, ali i imati prilike da pitaju o svemu što ih zanima o domenima i poslovanju na internetu.
Kreativni koncept projekta osmislio je Lazar Džamić, naš svjetski priznati kreativni strateg, predavač na katedri za Digitalni marketing na Fakultetu za medije i komunikaciju u Beogradu (FMK) i na Business School Lausanne (BSL), i bivši Head of Brand Planning u Guglovom kreativnom ‘think tank’-u ZOO u Londonu.