Rekordne cijene transporta utrostručile dobit Maerska

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u razdoblju od jula do septembra utrostručena mu je u usporedbi s istim razdobljem lani, dosegnuvši 6,9 milijardi dolara, pokazali su konačni rezultati poslovanja

Danski logistički div Maersk je izvijestio da mu se dobit u trećem kvartalu utrostručila zahvaljujući rekordnim cijenama transporta u uvjetima uskih grla u lancima snabdijevanja u razdoblju oporavka gospodarstva od koronakrize.

Rekordne cijene transporta utrostručile dobit Maerska: Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u razdoblju od jula do septembra utrostručena mu je u poređenju s istim razdobljem lani, dosegnuvši 6,9 milijardi dolara, pokazali su konačni rezultati poslovanja, u skladu s preliminarnom procjenom objavljenom sredinom septembra.

Prihod je poskočio 67,7 posto, na 16,6 milijardi dolara.

U logističkom divu očekuju da će se kaos u globalnim lancima snabdijevanja otegnuti i na iduću godinu, ističući problem manjka radnika, posebno vozača kamiona, koji je onemogućio istovar robe iz stotina kontejnerskih brodova u lukama širom svijeta.

“Cijeli sistem postao je jedno golemo usko grlo”, izjavio je u utorak novinarima izvršni direktor Soren Skou, dodavši da istovar pred lukama čeka tristo kontejnerskih brodova.

Nedostatak radne snage, naglasio je, najveći je problem koji priječi kontejnerima da napuste luke, posebno manjak vozača teških teretnih vozila u Sjedinjenim Državama i Britaniji, uprkos “značajno” povećanim plaćama.

Kako bi zadovoljio sve izraženiju potražnju, Maersk je povećao kapacitete, no to nije riješilo problem prometnih čepova u lukama zbog kojih je u trećem tromjesečju obim tereta u kontejnerskom prijevozu smanjen za četiri posto u odnosu na isto razdoblje 2019.

Dobit Maerska nešto je manja u odnosu na isto razdoblje pandemijske 2020. godine, pokazuje izvješće danske kompanije.

“Preveliki dio naših kapaciteta primoran je čekati pred lukama”, kazao je Skou.

U Maersku sada očekuju da će im temeljno poslovanje na okeanima rasti sporije od globalne potražnje za kontejnerima, za koju predviđaju da će ove godine rasti za sedam do devet posto. U septembarskoj procjeni očekivali su rast potražnje za šest do osam posto.

Iduće bi godine rast potražnje za kontejnerima, kako sada očekuju, trebao usporiti na dva do četiri posto, odražavajući normalizaciju nabujale potražnje za potrošačkim robama tokom pandemije.

Više članaka o ovoj temi pronađite ovdje.

NA Hina